Evie Skrevet 27. juni 2013 #41 Skrevet 27. juni 2013 Jeg syns dette var litt spess jeg. Sitter da dere med god råd og avtaler hvilken pris dere skal oppgi til de med dårligere råd for å lure dem til å tro at de har råd til å være med? Skjønner jo at man gjør det for å være grei, men jeg hadde følt på det. Om jeg fant ut at mine venner oppga en annen pris på en reise til meg fordi de mente at jeg ikke hadde råd til å betale selv ville jeg følt meg ganske så stusselig. Vi tjener greit alle sammen og vi drar uansett 2-3 ganger i året på spa- og shoppingtur så 3000 er ikke så ille. Vi tar selvsagt hensyn til de andre som ikke har råd og oppgir en lavere sum til de også dekker vi (de nærmeste venninnene) resten.Anonymous poster hash: a391b...ae8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #42 Skrevet 27. juni 2013 Jeg syns dette var litt spess jeg. Sitter da dere med god råd og avtaler hvilken pris dere skal oppgi til de med dårligere råd for å lure dem til å tro at de har råd til å være med? Skjønner jo at man gjør det for å være grei, men jeg hadde følt på det. Om jeg fant ut at mine venner oppga en annen pris på en reise til meg fordi de mente at jeg ikke hadde råd til å betale selv ville jeg følt meg ganske så stusselig. Vil du heller droppe utdrikningslaget fordi du ikke har råd, enn å la andre gledelig dekke for resterende beløp for at venninnen skal få en minnerik utdrikningslag? Jeg kan ikke huske at de andre har reagert eller tenkt over at de har betalt en lavere pris enn de nærmeste venninnene. Det er heller ikke blitt nevnt i ettertid. Jeg syns det blir for dumt at folk blir straffet for sin generøsitet. Anonymous poster hash: a391b...ae8
Gjest Birti Skrevet 27. juni 2013 #43 Skrevet 27. juni 2013 Du forventer altså da at folk skal bruke X antall kroner på deg og ditt utdrittingslag i tillegg til bryllupet? Nei. Jeg håper at flere blir med på den turen vi uansett tar det året. Og jeg vil mye heller ha en tur med de aller nærmeste venninnene mine enn gave til bryllupet!
Gjest Birti Skrevet 27. juni 2013 #44 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde aldri i verden forventet at mine venninder skulle tatt meg med på storbyweekend gratis. Får være måte på! Det at folk setter av 2 hele dager for utdrikningslag og bryllup og kjøper bryllupsgave holder i bøtter og spann. Hvorfor skal folk blakke seg fordi jeg har bestemt meg for å gifte meg?? Jeg hadde aldri tenkt at de skulle spandere på meg - jeg vil bare være sammen med dem litt lenger Men dette er MINE venninner, og vi kjenner hverandre. Hadde noen følt at dette ble feil, så hadde vi funnet på noe annet. Det handler tross alt om å snakke sammen - alle sammen.
Gjest Birti Skrevet 27. juni 2013 #45 Skrevet 27. juni 2013 Vel, men når man reiser med venninnene så betaler man for seg selv, når man drikkes ut så er det laget som sponser og vedkommmende håper på at laget sponser tur for henne. Eh, nei! Det er ekstrem forskjell på et lite utdrikningslag som koster 500 kr per pers og en tur. Jeg hadde ALDRI forventa at noen skal sponse en tur for meg - jeg vil som sagt bare på tur med venninnene mine og oppleve noe hyggelig. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en kriminell tanke i dette forumet... (Men der får jeg for å ha blitt så nysgjerrig at jeg tenkte jeg sku se hva det her egentlig var. Got it!)
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #46 Skrevet 27. juni 2013 TS her.. bare så det er sagt... utdrikkningslaget er i Norge... ikke noe fancy hotel og storby! Anonymous poster hash: c1338...a73
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #47 Skrevet 27. juni 2013 Giftet seg i utlandet og i Norge, så da drakk vi ut både her og der. Min bestis fortjente sus og dus! De hadde ventet i 12 år før de fikk lov og skikkelig godkjenning fra familiene så da var det full baluba og vi slapp jubelen løs for fullt. Godkjenning fra familiene??? De her menneskene er nordmenn? 1
Wonders Skrevet 27. juni 2013 #48 Skrevet 27. juni 2013 Godkjenning fra familiene??? De her menneskene er nordmenn? Jepp. Ikke alltid alt er smooth.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #49 Skrevet 27. juni 2013 Jepp. Ikke alltid alt er smooth. Vanker du i noe upper upper overklasse? Vet av noen slike mennesker som er dypt mistenksomme til folk utenfra. "De er bare interesserte i pengene våre, 7".
Wonders Skrevet 27. juni 2013 #50 Skrevet 27. juni 2013 Vanker du i noe upper upper overklasse? Vet av noen slike mennesker som er dypt mistenksomme til folk utenfra. "De er bare interesserte i pengene våre, 7". Muligens, men jeg tror ikke det er hva som lå til grunn. De kunne sikkert mast seg til og presset seg frem, men de er som jeg og min kjære. Fikk bo sammen og ventet til alt var på plass... Sorry ts, mener ikke ta opp tråden.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #51 Skrevet 27. juni 2013 Muligens, men jeg tror ikke det er hva som lå til grunn. De kunne sikkert mast seg til og presset seg frem, men de er som jeg og min kjære. Fikk bo sammen og ventet til alt var på plass... Sorry ts, mener ikke ta opp tråden. Ok.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #52 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ble invitert i et utdrikningslag som kostet 3000. Jeg er student, og har overhode ikke råd til slike utgifter. Heldigvis betalte foreldrene mine, så jeg kunne være med:) Var nettopp i et annet utdrikningslag. Dette kostet 1200, som jeg heller ikke hadde råd til:p Foreldrene mine betalte dette også. Skal i ett utdrikningslag til i sommer så kommer til å koste 600-700 kr. Føler at dette er en overkommelig pris, men jeg har jo ikke råd til dette heller. 700 kr er en ukes matbudsjett liksom! Jeg bor i tillegg i en annen by enn alle disse utdrikningslagene, så flybilletter og transport kommer i tillegg. Anonymous poster hash: 12ed3...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå