Gå til innhold

Dyre utdrikkningslag!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva man anser som dyrt. På de utdrikningslagene jeg har vært med på, så kosta det i snitt 3000,- og det syns jeg var helt ok.

Men da reiser vi gjerne til utlandet. Alle i venninnegjengen har hvert sitt ønske om hvor de vil ha utdrikningslaget sitt. Da holder vi oss til Europa.

Anonymous poster hash: a391b...ae8

Er det slik at alle i vennegjengen har høye lønninger?

Jeg tjener normalt, og synes 3000 for et utdrikningslag er kjempedyrt. Det blir jo ganske mye penger hvis tre-fire gifter seg i løpet av en sommer. Er det da mange som reiser, eller er det en liten kjerne på fire-fem stykker?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det dyreste jeg har vært med på kostet 9000 kr. Og det var verd det.

Man må heller ikke være med på alt som koster så mye da...

Alle prioriterer, ikke mye penger, men sparer å gjør det til en drømmedag.

I løpet av en sommer er det noen du må velge bort det dyreste opplegget. Del opp eventene i biter, mail med forloveden å si hva du kan og ikke kan være med på.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg invitert i enda et kjempedyrt utdrikkningslag! Jeg har virkelig lyst til å dra,men det kommer til å koste meg 3200,-! Er dette vanlig?

Må ta med at flybilletten koster 1500,-(lavpris) og resten til div ting vi skal gjøre...

I fjor var jeg invitert i flere lag,men måtte takke nei til noen. Det blir for dyrt!

Hva syns dere om at utdrikkningslag noen ganger koster skjorta?

Må legge til at kjæresten min også må ut med like mye,så med begge utdrikknings lagene,fly til bryllupet,hotel og gave så lander vi på 10 000-15 000,-!!!!!!!

Anonymous poster hash: c1338...a73

Det her atpå bryllupet??

No fuckings way!

AnonymBruker
Skrevet

det dyreste jeg har vært med på kostet 9000 kr. Og det var verd det.

Man må heller ikke være med på alt som koster så mye da...

Alle prioriterer, ikke mye penger, men sparer å gjør det til en drømmedag.

I løpet av en sommer er det noen du må velge bort det dyreste opplegget. Del opp eventene i biter, mail med forloveden å si hva du kan og ikke kan være med på.

9000,- for et utdrikkingslag?? Dro dere til New york eller?

Skrevet

Er poenget å dra land og strand rundt eller er det å drikke ut bruden og ha en hyggelig kveld?

• Liker 1
Gjest Birti
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva man vil. Jeg veit at om jeg mot all formodning skal drikkes ut en gang, så håper jeg at vi kan gjøre en venninnehelg ut av det og reise et sted. Det skal sies at jeg gjør dette med en del av venninnegjengen min uansett en til tre ganger i året, og at vi sparer til det og velger hvor vi drar avhengig av økonomien. Å inkludere den andre siden av vennegjengen i dette den ene gangen anser jeg som uproblematisk så lenge alle blir informert i tide til å kunne spare til det :)

(Kan jo legge til at jeg er 27, alle venninnene mine tjener helt greit og det er sikkert ti år til jeg skal drikkes ut lell :P)

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva man vil. Jeg veit at om jeg mot all formodning skal drikkes ut en gang, så håper jeg at vi kan gjøre en venninnehelg ut av det og reise et sted. Det skal sies at jeg gjør dette med en del av venninnegjengen min uansett en til tre ganger i året, og at vi sparer til det og velger hvor vi drar avhengig av økonomien. Å inkludere den andre siden av vennegjengen i dette den ene gangen anser jeg som uproblematisk så lenge alle blir informert i tide til å kunne spare til det :)

(Kan jo legge til at jeg er 27, alle venninnene mine tjener helt greit og det er sikkert ti år til jeg skal drikkes ut lell :P)

Du forventer altså da at folk skal bruke X antall kroner på deg og ditt utdrittingslag i tillegg til bryllupet? :daane:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden forventet at mine venninder skulle tatt meg med på storbyweekend gratis. Får være måte på! Det at folk setter av 2 hele dager for utdrikningslag og bryllup og kjøper bryllupsgave holder i bøtter og spann. Hvorfor skal folk blakke seg fordi jeg har bestemt meg for å gifte meg??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at alle i vennegjengen har høye lønninger?

Jeg tjener normalt, og synes 3000 for et utdrikningslag er kjempedyrt. Det blir jo ganske mye penger hvis tre-fire gifter seg i løpet av en sommer. Er det da mange som reiser, eller er det en liten kjerne på fire-fem stykker?

Vi tjener greit alle sammen og vi drar uansett 2-3 ganger i året på spa- og shoppingtur så 3000 er ikke så ille. Vi tar selvsagt hensyn til de andre som ikke har råd og oppgir en lavere sum til de også dekker vi (de nærmeste venninnene) resten.

Anonymous poster hash: a391b...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte betale 750 for et utdrikningslag og synes det var for mye, hehe!

Anonymous poster hash: 6bb0f...62d
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden forventet at mine venninder skulle tatt meg med på storbyweekend gratis. Får være måte på! Det at folk setter av 2 hele dager for utdrikningslag og bryllup og kjøper bryllupsgave holder i bøtter og spann. Hvorfor skal folk blakke seg fordi jeg har bestemt meg for å gifte meg??

Godt spørsmål som mange her må stille seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså. Hvor får du det fra at folk FORVENTER det? Utdrikningslag av den typen vil jeg heller tro arrangeres mer som andre felles venneturer: noen foreslår noe, de som har tid og råd og lyst blir med.

Og igjen: husk at bruden ikke nødvendigvis har noe som helst med utdrikningslaget å gjøre.

Anonymous poster hash: 3ef37...1cd

Gjest Gjest
Skrevet

Men altså. Hvor får du det fra at folk FORVENTER det? Utdrikningslag av den typen vil jeg heller tro arrangeres mer som andre felles venneturer: noen foreslår noe, de som har tid og råd og lyst blir med.

Og igjen: husk at bruden ikke nødvendigvis har noe som helst med utdrikningslaget å gjøre.

Du leste vel #26 gjorde du ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Du leste vel #26 gjorde du ikke?

...du mener hun som håper vennegjengen kan gjøre det samme når de drikker henne ut, som de uansett gjør en to-tre ganger i året? :klor:

Joa, fikk med meg den.

Gjest Gjest
Skrevet

...du mener hun som håper vennegjengen kan gjøre det samme når de drikker henne ut, som de uansett gjør en to-tre ganger i året? :klor:

Joa, fikk med meg den.

Vel, men når man reiser med venninnene så betaler man for seg selv, når man drikkes ut så er det laget som sponser og vedkommmende håper på at laget sponser tur for henne. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Men utdrikkingslaget TS snakker om er jo en utenlandstur inkludert fly og opphold ettersom jeg forstår. Det er jo en hel reise, og det er jo selvfølgelig ikke billig. 3000 kr er ikke all verden i dag for voksne folk som jobber. Speseilt ikke når det dreier seg om en reise til utlandet. Man får bli med om man har lyst og råd eller holde seg hjemme og eventuelt ta det opp med forlover som har arrangert det.

Anonymous poster hash: 52717...8f7
AnonymBruker
Skrevet

Vel, men når man reiser med venninnene så betaler man for seg selv, når man drikkes ut så er det laget som sponser og vedkommmende håper på at laget sponser tur for henne. ;)

ja, det er sant - og det ser jeg jo at kan bli en dum situasjon. Forhåpentligvis har forloveren da omløp nok i hodet til å diskutere med folk om det er noe de er villige til. Jeg har ihvertfall fått flere invitasjoner til utdrikningslag som starter med spørsmål om hva folk har råd til og lyst til, og da er det greit tenker nå jeg. Å trumfe gjennom, kreve og forvente blir selvfølgelig feil.

Gjest Gjest
Skrevet

ja, det er sant - og det ser jeg jo at kan bli en dum situasjon. Forhåpentligvis har forloveren da omløp nok i hodet til å diskutere med folk om det er noe de er villige til. Jeg har ihvertfall fått flere invitasjoner til utdrikningslag som starter med spørsmål om hva folk har råd til og lyst til, og da er det greit tenker nå jeg. Å trumfe gjennom, kreve og forvente blir selvfølgelig feil.

Godt poeng.

Gjest Gjest
Skrevet

Uansett, folk blir invitert til flere bryllup i året og da er det viktig at forloverne har det i bakhodet.

Skrevet (endret)

9000,- for et utdrikkingslag?? Dro dere til New york eller?

Giftet seg i utlandet og i Norge, så da drakk vi ut både her og der. Min bestis fortjente sus og dus!

De hadde ventet i 12 år før de fikk lov og skikkelig godkjenning fra familiene så da var det full baluba og vi slapp jubelen løs for fullt.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...