AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Nå er jeg invitert i enda et kjempedyrt utdrikkningslag! Jeg har virkelig lyst til å dra,men det kommer til å koste meg 3200,-! Er dette vanlig? Må ta med at flybilletten koster 1500,-(lavpris) og resten til div ting vi skal gjøre... I fjor var jeg invitert i flere lag,men måtte takke nei til noen. Det blir for dyrt! Hva syns dere om at utdrikkningslag noen ganger koster skjorta? Må legge til at kjæresten min også må ut med like mye,så med begge utdrikknings lagene,fly til bryllupet,hotel og gave så lander vi på 10 000-15 000,-!!!!!!! Anonymous poster hash: c1338...a73
juni Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Du kan jo ikke regne med bryllupet, det er ikke brudeparets feil at dere ikke bor i nærheten. Sånn er det, man må prioritere! Jeg måtte nettopp si nei til et utenlandsbryllup som jeg SÅ gjerne ville dra på! Men jeg vet jeg får en skikkelig skattesmell i oktober, så vi kunne bare ikke. Skikkelig dumt, men sånn er det bare. Vi kunne jo ha droppet ferien i sommer, men de ville vi ikke. Er man ikke rik, må man prioritere. Dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Du kan jo ikke regne med bryllupet, det er ikke brudeparets feil at dere ikke bor i nærheten. Sånn er det, man må prioritere! Jeg måtte nettopp si nei til et utenlandsbryllup som jeg SÅ gjerne ville dra på! Men jeg vet jeg får en skikkelig skattesmell i oktober, så vi kunne bare ikke. Skikkelig dumt, men sånn er det bare. Vi kunne jo ha droppet ferien i sommer, men de ville vi ikke. Er man ikke rik, må man prioritere. Dessverre Ser den! Må sies at det er i Norge. Det er bare så sykt at et bryllup kan koste så mye:( måtte bare få ut litt steam Brudeparet er veldig gode venner av kjæresten min så vi må dra! Anonymous poster hash: c1338...a73
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Jeg var nylig i et utdrikkingslag som kostet 1500 kroner per hodet, og av hva jeg er vant til, syntes jeg 1500 kroner var veldig mye. Tidligere har det ligget på en omlag 5-600 kroner, noe som jeg syntes er helt greit. Anonymous poster hash: f903f...93e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Jeg var nylig i et utdrikkingslag som kostet 1500 kroner per hodet, og av hva jeg er vant til, syntes jeg 1500 kroner var veldig mye. Tidligere har det ligget på en omlag 5-600 kroner, noe som jeg syntes er helt greit. Anonymous poster hash: f903f...93e Enig med deg! 500-600kr er en grei sum, Anonymous poster hash: c1338...a73
Kanutten Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har også vært invitert i et par utdrikningslag i det siste, og har takket nei til flere. Det ene kostet 3000.- (Og jeg bor i nærheten) det andre 1800.- Dessverre er ikke økonomien der at jeg kunne dra på noen av de, selv om jeg virkelig hadde lyst. Jeg synes det er trist at man legger opp utdrikningslag så dyre at man eksluderer mange. Tror iallefall ikke at det ble slik hun ene bruden ønsket det da hun ble drukket ut, ettersom det ble en del som ikke ble med. Må jo være koseligere om man finner på noe som ikke koster skjorta og som alle kan være med på i stedet? Synes det har tatt av alt for mye. Har snakket med min venninne som står brud neste år, ( Jeg skal være forlover) og hun er klar på at hun ikke ønsker et dyrt utdrikningslag. Hun vil helller at de fleste blir med. . . 4
Gjest Ahs Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Nå er jeg invitert i enda et kjempedyrt utdrikkningslag! Jeg har virkelig lyst til å dra,men det kommer til å koste meg 3200,-! Er dette vanlig? Må ta med at flybilletten koster 1500,-(lavpris) og resten til div ting vi skal gjøre... I fjor var jeg invitert i flere lag,men måtte takke nei til noen. Det blir for dyrt! Hva syns dere om at utdrikkningslag noen ganger koster skjorta? Må legge til at kjæresten min også må ut med like mye,så med begge utdrikknings lagene,fly til bryllupet,hotel og gave så lander vi på 10 000-15 000,-!!!!!!! Anonymous poster hash: c1338...a73 Ikke helt uvanlig det der. Vi har nok endt opp et gjennomsnitt på den summen på de siste bryllupene vi har vært i. Noen er rimeligere, andre dyrere. Gutte-utdrikningslag pleier å koste mye mer enn for bruden. En trøst er at man får en super opplevelse selv også:-) Bryllup er stas!
Lykkelitenen Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Utrolig syn at det planlegges så dyre utrdikkingslag der ute. Som andre har påpekt, bruden får nok mest glede ut av å ha flest mulig av venninnene rundt seg mens de gjør noe "billig" (Som slettes ikke er synonymt med kjedelig!) enn ett par som gjør noe "dyrt". Det er helt greit at det er en spesiell dag og man vil gjøre mye minnerikt, men minnerikt trenger ikke være dyrt. Det triste er jo at for mange aktiviteter betaler man en fastpris uavhengi av deltakere, så mye blir dyrere enn forventet når folk trekker seg.
Anglofil Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Jeg synes det er helt vilt med slike priser. Det er greit hvis man forhører seg med alle og man blir enige om en slik dyr pris fordi alle har råd og kan være med. Men jeg forstår ikke tankegangen med å gjøre det så dyrt som igjen ekskluderer andre. For meg virker det rett og slett merkelig og lite gjennomtenkt. Mvh Yvonne
Kanutten Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Jeg synes egentlig det er litt galskap å legge opp dyre utdrikningslag også jeg. Ikke alle som tør si ifra at de ikke har råd heller, og noen kanskje gjennomfører det uansett fordi de føler at de blir partystoppere, og får dårlig samvittighet fordi det blir dyrere for de andre osv. Man kan vel finne på noe og ha det fint sammen uten at det koster skjorta vel?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Mener vel at dette må det snakkes med bruden om på forhånd, slik at hun får det hun mest kunne tenke seg, om det er et stort lag (jo fler, jo billigere..) eller i andre enden, om hun vil på en weekend til utlandet med et par nære venninner. Dersom deltakeren bor langt unna kan det fort bli kostbart å være med, selv om laget koster 500. Det kan også være en ide at bruden gir forloveren en liten pott med penger, som kan brukes til å betale reiser etc for de som bor langt unna, og for slik å få med flest mulig. De utdrikningslagene min mann har vært med i koster aldri under 1000 kr. Aktivitetene guttene har er som regel dyrere, og han har aldri klaget over pengebruken. Det er også viktig at aktivitene det betales for er slik at alle kan delta. Det må være utrolig kjipt å spytte i tusen kroner for at brud og forlover skal være på spa mens de andre venter ... (jepp, hørt om det).. Anonymous poster hash: 91747...91b 1
CathFoto Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Vet ikke hva mitt kostet, men vil anslå i overkant av 500,- avhengig av hva folk drakk da vi var ute et par timer. Min kjære er forlover for en kompis, de drar til Danmark på festival, koster 4000,- pr pers med fly, hotell, festivalbillett og dekking av brudgom, alle inviterte utenom en blir med. Jeg hadde gjerne dratt på helgetur om det var ei god venninne og det var et sted jeg vil besøke. At voksne ikke skal tørre å si nei, får de ta på egen kappe. Da er det mye morsomt man ikke kan arrangere i ulike sammenhenger om man skal ta hensyn til at det kan hende man ikke tør å si nei. Når det er sagt så tror jeg det er viktig at evt dyre utdrikningslag er arrangert slik at de som er med ikke bare blir tilskuere mens brud/brudgom blir sendt rundt på dyre aktiviteter. Og ikke minst at det bør være noe veldig spesielt om det skal bli dyrt.
Lykkelitenen Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Vet ikke hva mitt kostet, men vil anslå i overkant av 500,- avhengig av hva folk drakk da vi var ute et par timer. Min kjære er forlover for en kompis, de drar til Danmark på festival, koster 4000,- pr pers med fly, hotell, festivalbillett og dekking av brudgom, alle inviterte utenom en blir med. Jeg hadde gjerne dratt på helgetur om det var ei god venninne og det var et sted jeg vil besøke. At voksne ikke skal tørre å si nei, får de ta på egen kappe. Da er det mye morsomt man ikke kan arrangere i ulike sammenhenger om man skal ta hensyn til at det kan hende man ikke tør å si nei. Når det er sagt så tror jeg det er viktig at evt dyre utdrikningslag er arrangert slik at de som er med ikke bare blir tilskuere mens brud/brudgom blir sendt rundt på dyre aktiviteter. Og ikke minst at det bør være noe veldig spesielt om det skal bli dyrt. Det er et godt poeng, jeg er villig til å betale ekstra for noe veldig spesielt, i mitt siste utdrikkningslag var det ekstra for rafting, noe jeg glatt betalte for, men det er noe med det å begrense seg og det tror jeg noen glemmer. Man må ikke nødvendigvis ha både spabehandling, falskjermhopp, partybuss fra morgen til kveld, champagne til alle deltagerne, sanginnspilling i studio og leie ett utested med middag og stripper i samme utdrikninglag. Man kan plukke en eller to av delene og spe på med rimelige alternativ (hjemme hos noen for fest på kvelden, fikse egne sjofører i store biler, lage middag selv osv osv) og der tror jeg noen rett og slett ikke ser alle mulighetene og sammensetningene og biter over for mye. Eksempelet over er fra utdrkningslaget til en klassevenninne og jeg kan love deg at det ikke akkurat ble billig, selv om de var en del jenter. 1
Gjest Birti Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg arrangerte akkurat et utdrikningslag som kom på 1100 kr per pers. Det var akkurat passe for våre lommebøker ble vi enige om i forkant, og da var alle med på alt =) Ed. Kan legge til at det var en helgetur i Norge, og at vi måtte kjøre litt så det kom til litt bensinpenger. Også dekket beløpet alt av mat og nesten alt av drikke for alle. Endret 23. juni 2013 av Birti
Grønt blad Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Jeg synes ikke noe om at utdrikningslag koster masse, og jeg takker nei hvis jeg synes det blir for dyrt. Det hjelper ikke nødvendigvis at det er mye som er inkludert. Dersom prisen er for høy, takker jeg som regel nei. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Det mange bruder helt glemmer i sin egen bruderus, er at bryllupet og utdrikningslaget deres bare er et av mange bryllup for gjestene. Forrige sommer var jeg invitert i 4 bryllup og dertil 4 utdrikningslag. Jeg er student...Hvert av utdrikningslagene lå i pris på rundt 2000. Jeg måtte takke nei til alle 4 for jeg har ikke sjans i havet til å betale så mye for utdrikningslag.Skulle jeg dratt i alle ville det kostet meg over 8000 kr. Og for å være ærlig, selv når jeg om noen år er ferdig student og har råd til utdrikningslag, så syns at 2000 kr for lunsj og middag + se på bruden få spabehandling ikke er verdt så mye penger. Anonymous poster hash: 181be...82a 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er forlover og arrangerte utdrikningslag, det kom på 650kr pr person og inkluderte en riktig deilig lunsj på formiddagen, gocart og taxi til og fra, og snacks og alkohol etterpå. Vi spiste en felles middag ute som alle betalte for selv + det de skulle ha på byen. Det ble riktig så koselig. Anonymous poster hash: 5b913...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er forlover og arrangerte utdrikningslag, det kom på 650kr pr person og inkluderte en riktig deilig lunsj på formiddagen, gocart og taxi til og fra, og snacks og alkohol etterpå. Vi spiste en felles middag ute som alle betalte for selv + det de skulle ha på byen. Det ble riktig så koselig. Anonymous poster hash: 5b913...8c8 nettopp! Man kan ha det kjempekoselig uten at det koster flere tusen:) Godt å høre! Anonymous poster hash: c1338...a73
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Det mange bruder helt glemmer i sin egen bruderus (...) Anonymous poster hash: 181be...82a forsåvidt evig med deg, MEN husk at det som regel ikke er bruden selv som planlegger utdrikningslaget - det er forloveren. Dermed har ikke nødvendigvis bruden noen kontroll over hvor dyrt det blir. Ideelt sett så har jo gjerne hun og forloveren en prat om dette, men jeg HAR inntrykk av at det egentlig ikke er så mange som gjør det... Forøvrig har jeg ikke noe prinsipielt mot dyre utdrikningslag, så lenge det er planlagt i samråd med minst endel av de inviterte sånn at det er noe de faktisk er interessert i. Og man er realistisk og ikke forventer at alle tar seg råd til å være med.Anonymous poster hash: 3ef37...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Det kommer vel helt an på hva man anser som dyrt. På de utdrikningslagene jeg har vært med på, så kosta det i snitt 3000,- og det syns jeg var helt ok. Men da reiser vi gjerne til utlandet. Alle i venninnegjengen har hvert sitt ønske om hvor de vil ha utdrikningslaget sitt. Da holder vi oss til Europa. Anonymous poster hash: a391b...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå