Gå til innhold

Hunden min var helt forstyrret helt til eksen forsvant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle dele en liten historie her om hunden min og hvordan hun har hatt det mens jeg var i et forhold, kontra nå som jeg er singel.

Da det var vi, så gikk vi til anskaffelse av en hund. Etterhvert som hun ble eldre så fikk hun problemer med innbilt svangerskap. Hun gikk rundt med leker i munnen og var veldig ofte dårlig i magen. Hun ble aggressiv mot andre hunder og gikk nesten konstant rundt og sutret.

Greia var at min daværende kjæreste, som gikk hjemme pga. psykiske problemer, fortalte at hun gikk konstant og sutret og hadde konstant en eller annen leke med seg som var "barnet" hennes. Når jeg kom hjem fra jobb, så opplevde jeg ikke at dette var så konstant som det hun fortalte det var. Det var faktisk mer sjeldent med sutring og det var sjeldent hun gikk rundt med leker slik mens jeg var hjemme.

Jeg stusset litt over dette, men siden jeg stolte på at hun snakket sant, så måtte jeg tenke at vi enten opplevde dette forskjellig, ellers var det et eller annet som hun gjorde som påvirket hunden vår slik.

Under løpetid var dette spesielt ille. Jeg så da at hunden vår hadde store problemer, men jeg fikk ikke gjort noe med det.

Så ble forholdet slutt og vi fant ut at vi skulle dele på å ha henne. Hver gang jeg fikk hunden, så var hun skikkelig dårlig og hadde gått opp minst 2 kg. Ut i fra hva jeg kunne skjønne, så ble hun ikke gått med og hun satt mye alene på et rom.

Etter en tid, så klarte ikke jeg å forholde meg til eksen min lenger, for det var tydelig at hun ikke tålte trynet på meg. Hunden virket ikke til å få det hun trengte hos eksen og virket ikke til å ha det bra der, så jeg tok en vurdering og fant ut at jeg ikke hadde samvittighet til å la henne overta hunden.

Så jeg "overtok" hunden.

Nå i ettertid har jeg en hund som ikke har noen problemer under løpetid. Hun viser tegn til å være litt kvalm innimellom, men hun viser overhodet ikke noe tegn til innbilt svangerskap. Hun sutrer ikke og hun virker generelt som en glad hund. Det er nesten som om jeg har fått meg ny hund...

Jeg synes det virker rart.. For jeg vet at eksen ikke var slem eller gjorde henne noe. Og mens vi var sammen passet jeg alltid på at hun fikk det hun trengte av turgåing osv.

Det virker nesten som om hunden har blitt negativt påvirket på et eller annet vis av eksen min, som jeg ikke klarer å forstå.. Så langt det er sagt, så ble vel jeg også negativt påvirket der, for hun hadde fryktelig mye problemer. Det krevde ekstremt mye energi av meg og jeg måtte ofte ta ansvar for ting hun "ikke kunne gjøre" fordi det var for vanskelig for henne. Så at jeg ble sliten og tom for energi kan jeg forstå, men jeg har vanskelig for å forstå hvordan hunden min kunne ha blitt påvirket på samme måte.

Men det ble hun tydeligvis.

Hva tenker dere? Kan hunder plukke opp negative sinnstemninger hos andre mennesker? For det er nesten så jeg lurer på om det er en av tingene som kan være årsaken her..

Anonymous poster hash: f5ac8...8f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder er veldig følsomme for hvordan mennesker har det psykisk. Det er ikke uvanlig at hunder blir "deprimert" når eier er alvorlig syk, uten at det behøver å være sånn at man er sengeliggende. Selv har jeg en luring som blir voldsomt sjuk ved store forandringer osv. Ved flytting eller rundt juletider hvis det er mye styr, les: ørlite mindre oppmerksomhet på ham :P har han en tendeæns til å være fryktelig dårlig....

Når kjæresten min flyttet inn hos meg for noen år siden hadde vi en episode hvor hunden plutselig var lam i bakparten, helt alvorlig.... Ble sjekket for alt mulig, dyrlegen fant ingenting... Fikk en av dyrepleierne til å ta han med utenfor mens jeg kjørte forbi og latet som jeg sku dra fra han, så kom han løpende etter bilen.... Den bikkja sku hatt oscar..... Haha

• Liker 4
Skrevet

Forøvrig... Nå er jeg singel, bikkja sover i senga og har aldri vært lykkeligere..... :P jeg kan aldri få meg ny kjærste

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig... Nå er jeg singel, bikkja sover i senga og har aldri vært lykkeligere..... :P jeg kan aldri få meg ny kjærste

Min får og sove i senga ;-)

Men hvorfor kan du ikke få deg ny kjæreste?

Skrevet

Min får og sove i senga ;-)

Men hvorfor kan du ikke få deg ny kjæreste?

Fordi bikkja kommer til å havne inni en dyp depresjon, haha.... som forklart i innlegget før.... :P

AnonymBruker
Skrevet

Fordi bikkja kommer til å havne inni en dyp depresjon, haha.... som forklart i innlegget før.... :P

Åja..

Skjønte ikke det jeg ;-).

Hunden min er mer stabil nå enn noensinne, så det problemet er jeg sikker på at jeg slipper så lenge jeg fortsatt er flink med å dekke basisbehovene hennes. Dvs. sosial kontakt, turgåing, mat osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...