Gå til innhold

Trene hjemme uten å belaste knær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en skade i høyre kne og har fått beskjed av fysioterapeut om å unngå store belastninger de nærmeste ukene. Jeg kan gå lett på kneet og skal gjøre ulike øvelser for å hindre at det stivner, men løping, sykling og lange spaserturer kan jeg glemme.

Jeg har ikke tilgang på treningsstudio eller basseng, så jeg er nødt til å trene hjemme. Men hvordan få best effekt uten å belaste knærne? Kan jeg trene cardio uten å bruke bena?

Anonymous poster hash: 1bac2...3f2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yoga (finnes videoer på nettet du kan følge, f.eks YouTube) er fantastiske saker. Ikke kardio riktignok, men utrolig god "trening" (det er så mye mer enn bare trening) for kropp og sinn.

Kardio uten å belaste knærne kan bli vanskelig, men om du har råd og plass til romaskin så er vel denne en måte å få pulsen opp på, uten å belate de så voldsomt.

Anonymous poster hash: 560de...348
Skrevet

Skyggeboksing eller styrkeøvelser der du trener overkropp er det jeg kommer på :)

Skrevet

Kan du bruke rockering??

Ellers så høyres det ut som ein god ide å trene styrke for overkroppen den perioden du ikkje kan belaste kneet.

Gjest bustyvel
Skrevet

Aerobic i vannet / lett svømming?

AnonymBruker
Skrevet

I en såpass kort periode ville jeg ikke tatt noen sjanser og heller tatt det som en ekstra motivasjon til å trene styrkeøvelser på overkropp.

Anonymous poster hash: dabf6...4a9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for rådene!

Det blir nok fokus på overkroppen ser det ut til ja. Svømming er ikke mulig pga mangel på basseng og jeg er ikke frista til å bade utendørs. Blir rastlaus av dette og har lyst til å være ute i naturen på tur, men må heller smøre meg med tålmodighet nå slik at jeg blir friere på sikt.

TS

Anonymous poster hash: 1bac2...3f2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ditt beste alternativ er å sakte trene opp musklene som stabiliserer kneet.

Du kan lese mer om å trene hjemme på denne siden; http://www.trenehjemme.net :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...