Gjest Hertigen Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Hei, Kanskje noen her sliter med det samme som meg og har forslag til hva jeg kan gjøre. Jeg sliter med ekstra-hopp på hjertet, dvs, at hjertet slår både raskere og mye hardere i noen få sekunder før det roer seg igjen. Så begynner det som regel på igjen etter noen sekunder, før det kan forsvinne opptil flere timer. Det kjennes ut som et kraftig dunk i hjertet når dette står på. Dette kommer spesielt etter trening når jeg hviler. Jeg holdt opp å trene i et halvt år, og da forsvant dette. Det ødelegger livkvaliteten min, og jeg går rundt med angst for å dette er noe alvorlig, selv om legene ikke tror det er farlig. Jeg har kun blitt lyttet på av legene, ikke tatt røntgen/ultralyd. Er det ikke litt lett fra legenes side å bare avfeie dette som noe ufarlig før jeg har tatt ultralyd? PS: Dette er ikke snakk om et ekstra hopp i ny og ned - det kan stå på i flere døgn - og det føles som noe er galt inni hjerteregionen. Det føles som om hjertet har hengt seg opp. Noen som kjenner seg igjen, eller har tanker om hva dette kan være? Takknemlig for svar. Hertigen
Pusekatt Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Det er noe som heter hjerteflimmer, som du kan lese mer om her. Faren min har hatt dette i mange år, med gjentatte elektrokonverteringer, men det kommer tilbake gang på gang. Hjerteflimmer kan påvises ved en EKG.
Quinden Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Heisann! Som regel er dette ikke alvorlig, det kan også være et "nervøst" hjerte, bare redselen for at du har noe alvorlig med hjertet kan gi sånne symptomer som du sier her. Jeg har også hatt det, føler hjertet løper løpsk, en føler pulsen dunker i halsen, veldig ubehagelig. ta en tur til legen så vil du få avkreftet/bekreftet ditt problem, men ta det med ro... det er sikkert ikke noe alvorlig, men ta en sjekk for din egen skyld. Krev å bli tatt på alvor! Ser ut til at legene ikke har gjort det her. Lykke til
Væren Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 Jeg har også perioder med ekstra-slag, og det var faktisk heilpraktiker / homeopat som fant dette ut. Hun målte opp til 10 ekstra slag pr. 5 minutter. Det oppleves ganske ekkelt når det står på. Særlig hvis jeg har lagt meg om kvelden, da føles det som om hjertet vil hoppe ut av munnen på meg! Moren min har hatt hjerteflimmer i årevis. Så det er mulig det er arvelig. Legene sier dette er veldig vanlig; ganske mange mennesker har slike uregelmessige hjerteslag, og vanligvis er det helt ufarlig. Bare ubehagelig! Homeopaten fant ut at disse uregelmessige slagene skyldtes hormonelle forhold i kroppen min, og jeg fikk noe naturmedisin i dråpeform som jeg skulle ta. I løpet av en ukes tid var det helt tydelig mye bedre! Det var ganske utrolig! Det var kjempegreit i nesten ett år. Men i det siste har det kommet tilbake, så jeg vurderer å få meg en time hos henne igjen. Tror ikke du trenger å engste deg, sannsynligvis er det helt ufarlig! Jeg anbefaler deg å få time hos homeopat / heilpraktiker. Der blir du tatt på alvor, og de har god tid til deg. Jeg merket i alle fall veldig forskjell før og etter naturmedisin! Klem fra
Gjest Lady-M Skrevet 14. april 2004 #5 Skrevet 14. april 2004 Jeg er også plaget med et hjerte som øker i puls sånn helt plutselig. Jeg har en bilyd på hjertet som viste seg å være stramme klaffer i mellom hjertet og aorta. Ikke noe alvorlig, men må være litt påpasselig med stress ol. Også medfødte små hjertefeil som hull i veggen mellom hjertekammrene kan gjøre at hjertet hopper. Dette er som regel ikke noe farlig. Som Quinden skriver, kan det ha noe med nervøsitet å gjøre. Spesielt hvis man tenker på at det er noe galt med hjertet, kan pulsen øke ganske raskt. Du kan også bestille en time hos en indremedisiner. Slik at h*n kan lytte skikkelig på hjertet ditt og ta EKG. Det er veldig mange som plages med ekstraslag uten at det er noe farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå