Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Er i en situasjon der jeg har fått råd om å ta ut stevning mot far, for at jeg fortsatt skal ha hovedomsorgen ( jeg har det nå) for barna, evt ta fra han samværsretten. Vet svært lite om dette. Kan noen som har vært borti dette forklare meg nærmere hva som skjer?
Gjest regine Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Det første du må gjøre er å ta kontakt med advokat, en som jobber med familierett. Det er advokaten som vet hva som skjer og ikke minst: hvordan det er lurt å gjøre ting. Kortversjonen er ellers som følger: - megling på Famvernkontoret, som utsteder en meglingsattest - advokaten skriver stevning til retten, hvor de momenter som er relevante tas fram - retten videresender dette til far, som får en frist for å svare på stevningen - på et eller annet tidspunkt berammes det forhandlinger, og jeg TROR at det når er slik at man alltid begynner med dommer + sakkyndig i en slags "før-rettssak" hvor dere ikke fører vitner eller noe sånt, men prøver å finne fram til en løsning. Den skal da prøves en studn, før samme konstellasjon møtes igjen - Dersom dette ikke funker blir det full rettssak, med vitneførsel etc. men som sagt: snakk med advokat - ikke tro på masse synsere på et forum på nett, folk du ikke aner hva slags bakgrunn (og ikke minst: hva slags agenda) de har.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Nettopp ferdig med en barnefordelingsak Det gikk overraskende bra. Bare vær ærlig og ikke snakk drit om eksen, snakk heller positivt og konsentrer deg om hva er det beste for barna. Han satt i vitnestolen og slengte masse drit og løgn om meg. Advokatene sa ikke så mye. Sakkyndig og dommeren leser kroppspråket ditt og. Rapport til sakkyndig er avgjørende. Det er ikke lett, ønsker deg masse lykke til Anonymous poster hash: f5883...b36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå