Gå til innhold

Overaktive kg-brukere, har dere et liv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 20 000 innlegg på litt under syv år. På den tiden har jeg tatt en mastergrad, startet å jobbe samt fått en forfremmelse og er nå på den karriereveien jeg ønsker, har kjøpt meg leilighet og bil med samboer, fått flere nye venner, lest et par dusin bøker, vært politisk aktiv et par år og trent/trener hund. Ellers bruker jeg fritiden på fotografi, hundetrening, leser bøker, ser dokumentarer og filmer, og tilbringer ellers tid med samboer, venner og familie.

Så, nei, jeg har nok ikke noe liv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, jeg er jo langt fra overaktiv, så lenge jeg har brukt på mine innlegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt liv her på Kg er sinnsykt mye bedre enn det virkelige livet! Og så mye mer man tør å skrive om her og alltid noen som svarer på de sykeste tingene hahah... Artig å være her, elsker det. Så lenge ingen finner ut hvem jeg er. Da gjemmer jeg meg bort. Kan snakke om syke forelskelser, dette å være ensom.

Anonymous poster hash: 77569...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, mitt liv opphørte på slutten av nittitallet, men det tok noen år før jeg skaffet meg nettilgang. Så for å svare på spørsmålene dine: ja, jeg har jobb og jobber til dels mye, men utover det har jeg ikke noe liv slik folk flest regner det. Selv om jeg trener et par ganger i uka så blir det likevel en god del kveldstid igjen til å henge på nett, deriblant KG. Her jeg bor har jeg verken familie eller venner eller noe som kan minne om en omgangskrets, derfor holder jeg kontakt med dem via nett - og så har jeg fått en del nye venner gjennom KG.

KG er dermed en del av mitt vennesubstitutt i hverdagen. ;)

På den annen side så bruker jeg ikke tid på TV, musikk, radio, kino, fester, uteliv osv. og noe skal man jo bruke fritiden til. BIblioteket har jeg snart "lest ut" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei egentlig ikke. Ikke negativt ihvertfall.

Jeg er mye på KG

Jeg vet jeg er mye på KG

Jeg liker å være mye på KG

Og det er det flere grunner til.

Du er i hvertfall avhengig ettersom du slettet deg og så tok det ikke lang tid før du kom inn her igjen gitt.

Anonymous poster hash: 2ce86...d23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest småhjerte

Er vel heller du som er overivrig når du faktisk får med deg hvem som ofte er innpå her, skriver innlegg og lager tråder. Tror heller du snakker om deg selv enn om andre brukere nå! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Du er i hvertfall avhengig ettersom du slettet deg og så tok det ikke lang tid før du kom inn her igjen gitt.

Anonymous poster hash: 2ce86...d23

ja, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet at jeg er det her på forumet, så hva er vitsen med å bekrefte det da? Det tok litt over en uke ja, før jeg registerte meg igjen...Men jeg skjønner ikke hvorfor du måtte påpeke det heller, for det er tross alt ca 50 stykker i løpet av dette året her som jeg vet om som har gjort det.. :ler: (noen både 2 og 3 ganger..)

Hvorfor er du så nedlatende? Hva er det du vil med det egentlig?

Skikkelig overraskende at du er anonym foresten :danse:

Endret av NozMonster
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Vent litt...

Prøver du å fortelle meg at det eksisterer en verden utenfor?

Du hadde meg et øyeblikk der.

Feirer midtsommer med en enkel tre-retters.

:)

post-67885-0-00996200-1371924340_thumb.j

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da virkelig ikke vannskelig å skrive 10 innlegg hver dag. Havner man i en bra diskusjon kan man fort skrive 20 innlegg bare i den ene tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har verdens kjedeligste jobb! Er bibliotekar på et så lite sted at det kanskje kommer èn person innom hver dag. Da har jeg seks timer til rådighet.

Anonymous poster hash: 284bd...039
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har kastet vekk mye tid her inne, men jeg tror også jeg har lært litt her inne. Generelt sett bruker jeg litt for mye tid på PC-en, så det er vel det som er kjernen i problemet. Sum summarum vet jeg ikke om tiden jeg bruker her inne er verdt hva jeg får tilbake.

Heldigvis har jeg aldri latt det gå utover mitt virkelige liv og jeg har aldri sagt nei til sosiale aktiviteter eller forsømt andre viktige ting i livet mitt til fordel for KG, meeeeeeen, jeg har brukt timer her inne når jeg er hjemme som kunne vært brukt på mer fornuftige ting. Som for eksempel å lære meg spansk (har begynt nå).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snoket en del rundt på diverse nick som jeg ser går igjen her og der. Så skjekker man profilen der innleggene står. Mange har 10-12-14000innlegg de siste 3-4-5 år! Blir helt sjokkert jeg, blir ca i snitt 10 innlegg om dagen for de "verste" !

Lurer bare på hva i alle dager disse menneskene gjør på et forum så mye??? De skriver 10 innlegg pr dag, tipper de leser flere tråder enn de svarer på. Har dere ikke noe liv utenfor kg?? Et normalt liv vestår av skole/jobb, familie, venber, sosiale lag, trening, NOE av dette må vel forsakes til fordel for å "henge " på kg??? Synes så mange innlegg på få år er rystende! Og det gjelder ikke bare en bruker, men en god del, av de få jeg har snoket på!!

Anonymous poster hash: c893e...4b9

Har du tenkt på at dette kan være en ganske nyttig side? At mennesker engasjerer seg og deltar i diskusjoner, har spørsmål, gir og får svar.? Tror du det tar 24 timer å skrive 10 innlegg om dagen? Tror du man går mellom KG, do turer og middagsmat? og at de som har mange innlegg og er aktive her konstant er opptatt med KV? Facbook feks, mange er pålogget døgnet rundt, fordi det er på mobilen og mobilen er med mange hele dagen, og samme med KV, ligger på mobilen, tar noen minutter til kanskje flere minutter og skrive ett innlegg, alt ettersom, så det er klart at hvis du setter deg ned å regner på det, så tror jeg de fleste her også er med venner, kanskje jobber/aktivitet på dagtid og har ett NORMALT liv, fordi vi har forskjellige oppfatninger av hva som er normalt, for meg er det ikke NORMALT og lure på om folk har ett liv utenfor KV selvom de er aktive her.. Så der fikk du nok svar på spørsmålene dine. JA, selvfølgelig kan folk ha ett liv ;)) og hvis du tror mesteparten her "henger" her, så vil jeg vel stille spørsmålet tilbake til deg... Og at du slenger inn en tråd om det får meg til å stusse på om du har mye lite å finne på...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir enda mer forundret over de som har flere nick og plusser sine egne innlegg opp i skyene uansett hvor tåpelige ting de skriver. Det er et par av disse også.

Anonymous poster hash: 790b6...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir enda mer forundret over de som har flere nick og plusser sine egne innlegg opp i skyene uansett hvor tåpelige ting de skriver. Det er et par av disse også.

Det har jeg aldri lagt merke til.

Anonymous poster hash: 102b4...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hvordan vet du at de har flere nick og hvordan i alle dager vet du hvem som plusser hvilke innlegg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det har jeg aldri lagt merke til.

Det er et par av dem som jeg har sett ihvertfall. Typisk for dem er at de holder seg til krangletråder eller tråder der de kverulerer i det uendelige om meningsløse avsporinger slik at ingen andre gidder å følge med på trådene, og så får de akkurat like mange plusser på hvert innlegg. De føler vel sikkert at det er deres måte å vinne diskusjonen på. Ja, og så har de ganske mange plusser i forhold til antall innlegg, selv om de ikke skriver noe særlig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et par av dem som jeg har sett ihvertfall. Typisk for dem er at de holder seg til krangletråder eller tråder der de kverulerer i det uendelige om meningsløse avsporinger slik at ingen andre gidder å følge med på trådene, og så får de akkurat like mange plusser på hvert innlegg. De føler vel sikkert at det er deres måte å vinne diskusjonen på. Ja, og så har de ganske mange plusser i forhold til antall innlegg, selv om de ikke skriver noe særlig bra.

Jeg er enig med deg at endel av de som har mange plusser i forhold til innlegg egentlig ikke skriver særlig bra. Det virker som om enkelte får mange plusser fordi de har en slags status.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet du at de har flere nick og hvordan i alle dager vet du hvem som plusser hvilke innlegg?

Når man skriver bare tull og får like mange plusser på hvert innlegg i en relativt uinteressant tråd så er det en pekepinn. Har også fått epost fra en bruker som brukte to nick i tråden for å backe opp innleggene sine, og på eposter så kan du finne ip-adressen. Dersom den matcher så er det samme person selv om det er brukt to forskjellige epostadresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg synes ikke det er så vanskelig å merke at enkelte brukere her har flere brukernavn!

Ser det i blant på skrivestilen og i blant fordi enkelte "driter seg ut" ved litt forskjellige måter, og i blant om jeg har fått en mistanke om hvem for.eks "tøsa" er, og at da "tøsa" og "den ekte" brukeren logges inn her annen hver gang i løpet av en times tid, så har jeg fått mistanken litt bekrefta.. :lol:

(men jeg holder det jo for meg selv... det er jo ikke garantert at det er slik heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...