AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #21 Del Skrevet 20. juni 2013 Har snoket en del rundt på diverse nick som jeg ser går igjen her og der. Så skjekker man profilen der innleggene står. Mange har 10-12-14000innlegg de siste 3-4-5 år! Blir helt sjokkert jeg, blir ca i snitt 10 innlegg om dagen for de "verste" ! Lurer bare på hva i alle dager disse menneskene gjør på et forum så mye??? De skriver 10 innlegg pr dag, tipper de leser flere tråder enn de svarer på. Har dere ikke noe liv utenfor kg?? Et normalt liv vestår av skole/jobb, familie, venber, sosiale lag, trening, NOE av dette må vel forsakes til fordel for å "henge " på kg??? Synes så mange innlegg på få år er rystende! Og det gjelder ikke bare en bruker, men en god del, av de få jeg har snoket på!!Anonymous poster hash: c893e...4b9 Jeg har ikke venner, familien min er død, har ingen hobbyer jeg brenner for, jobb som ikke tar opp mye tid. Så nei, jeg har ikke mye å gjøre itillegg. Blir så trist når folk skriver slikt, "du må jo ha noen/noe!". Jeg har ikke det. Jeg lever et veldig ensomt liv, og jeg klarer ikke komme meg ut av det. Anonymous poster hash: e93a6...bd8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 20. juni 2013 #22 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Jeg vet ikke om jeg er blant dem du regner som overaktive, TS, men jeg har roughly regnet skrevet i gjennomsnitt 7 innlegg daglig. Edit: Satt inn et manglende ord. Endret 21. juni 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 20. juni 2013 #23 Del Skrevet 20. juni 2013 Det er sikkert mange grunner til at noen er mye her inne, men sånn generelt så må man jo ha bodd under en stein hvis man tror at alle lever det "normale livet" du skisserer i hovedinnlegget? Jeg kan ikke fatte at det er "sjokkerende", som du kaller det. Husk at et forum er en arena hvor veldig mange kan delta, i større grad enn flere andre steder i hvert fall, og at man derfor vil finne folk i veldig mange ulike livssituasjoner her. Det betyr jo ikke at brukere nødvendigvis forsaker venner, sosialt liv, jobb/skole etc. for å henge her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #24 Del Skrevet 20. juni 2013 Er bombesikker på at dem har et braaa liv de 3 timene dem ikke sitter klistra til skjermen. Anonymous poster hash: 9a188...037 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 20. juni 2013 #25 Del Skrevet 20. juni 2013 Spørs hva du bruker dagen din på det. Noen bruker tre timer på trening, noen bruker tre timer foran tv, hvor mange timer bruker ikke noen på Facebook hver dag? Det er like rart. Eller hva med gaming, gitarøving, baking, fotballtrening osv. Alle bruker som regel noen timer på et eller annet de liker. Hva er vel forskjellen på å se på fire episoder av yndlingsserien og å stikke innom kg en gang i blandt? Jeg ser ikke på tv foreksempel. Så de timene andre bruker på å se tv bruker jeg på å surfe nettet:) Forskjellen er at TS kan se man har vært på kåge. Fy og fysj, tenke seg å registrere dødtiden sin på kg. Da er det bedre å brenne den av i skjul. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 20. juni 2013 #26 Del Skrevet 20. juni 2013 Forskjellen er at TS kan se man har vært på kåge. Fy og fysj, tenke seg å registrere dødtiden sin på kg. Da er det bedre å brenne den av i skjul. Haha ikke sant! Skulle ikke vært lov! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. juni 2013 #27 Del Skrevet 20. juni 2013 Liv? Næsj, jeg er sikker død. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 20. juni 2013 #28 Del Skrevet 20. juni 2013 Du glemmer at vi kan poste som AB også TS, så kanskje vi har enda mindre liv! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #29 Del Skrevet 21. juni 2013 Statistisk sett bruker folk mer tid på paradise hotell, se og hør og såpeserier. Å skrive 10 innlegg kan ta 5-30 sekunder hver. Totalt 1 til 5 minutter av 1440. Folk skriver ikke artikler, og smarttelefonrr gjør at man får varsel om svar på dem og kan svare mens de sitter på bussen for eksempel. Anonymous poster hash: dc544...a97 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 21. juni 2013 #30 Del Skrevet 21. juni 2013 Statistisk sett bruker folk mer tid på paradise hotell, se og hør og såpeserier. Å skrive 10 innlegg kan ta 5-30 sekunder hver. Totalt 1 til 5 minutter av 1440. Folk skriver ikke artikler, og smarttelefonrr gjør at man får varsel om svar på dem og kan svare mens de sitter på bussen for eksempel.Anonymous poster hash: dc544...a97 Skulle i grunn si det samme Jeg er nok et godt stykke unna 10 innlegg / dag, selv om jeg har vært mer aktiv de siste ukene. Og kommer sikkert til å være det en stund til. Og nei, det skyldes ikke ferie Håper virkelig jeg er bra igjen til da, for den er både fortjent og etterlengtet. KG er rett og slett fin avkobling på lange jobbreiser, både fordi de tar tid og noen ganger fordi det er deilig bare å kunne "snakke" norsk med noen. Akkurat nå så er jeg lenket til sofaen pga en ryggskade, og selv om jeg bruker det meste av tiden til å lese meg opp på et nytt fag og på tørre årsrapporter så er det litt ekstra ålreit å stikke innom her siden både dagene og nettene kan bli litt lange. Så for egen del så har jeg ikke stusset noe på at folk bruker "mye" tid her inne. Tvert om så setter jeg pris på de jeg treffer her, og har ikke behov for å grave akkurat i "hvorfor". Det er samlet sett ikke mye tid som går med til hverken å lese eller skrive disse innleggene uansett. Alt i alt TS, så syns jeg nok måten du formulerer spørsmålet på virker litt nedlatende, du går ut fra ting du ikke har mulighet til å vite noe som helst om når du trekker dine konklusjoner. For egen del lever jeg et rikt og aktivt liv både sosialt, familiært og på jobb, og får til og med presset inn litt dugnadsarbeid innimellom. Så det kunne ikke falle meg inn å tenke at andre lever noe mindre rikt enn meg. Og om enkelte av ulike årsaker ikke har mulighet til å komme seg så mye ut, så er det jo kjempefint at de kan ha en form for sosial omgang her. Det gjør jo at jeg, og de, og alle andre her, har mulighet til å få høre tanker, refleksjoner og få se sider av livet vi aldri ellers hadde kommet i kontakt med - nettopp fordi livene våre er så forskjellige. En kjempefin mulighet til å utvide både sin forståelse for mennesker og sin horisont 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. juni 2013 #31 Del Skrevet 21. juni 2013 Nei egentlig ikke. Ikke negativt ihvertfall. Jeg er mye på KG Jeg vet jeg er mye på KG Jeg liker å være mye på KG Og det er det flere grunner til. Da er vi to om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. juni 2013 #32 Del Skrevet 21. juni 2013 På en dag jeg er lite aktiv så skriver jeg kanskje 10 innlegg, hehe. Nei, jeg elsker KG, jeg er "oppvokst" her, så ja, jeg er her mye. Det er jo en del av min jobb som moderator også. Jeg har derimot et liv utenom, bare så det er sagt. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 21. juni 2013 #33 Del Skrevet 21. juni 2013 Har snoket en del rundt på diverse nick som jeg ser går igjen her og der. Så skjekker man profilen der innleggene står. Mange har 10-12-14000innlegg de siste 3-4-5 år! Blir helt sjokkert jeg, blir ca i snitt 10 innlegg om dagen for de "verste" ! Lurer bare på hva i alle dager disse menneskene gjør på et forum så mye??? De skriver 10 innlegg pr dag, tipper de leser flere tråder enn de svarer på. Har dere ikke noe liv utenfor kg?? Et normalt liv vestår av skole/jobb, familie, venber, sosiale lag, trening, NOE av dette må vel forsakes til fordel for å "henge " på kg??? Synes så mange innlegg på få år er rystende! Og det gjelder ikke bare en bruker, men en god del, av de få jeg har snoket på!!Anonymous poster hash: c893e...4b9 Jeg er nok kanskje en av de mest aktive her inne, med 1 331 innlegg på ca. ett år, og som du skriver, så leser jeg jo langt flere tråder enn de jeg skriver innlegg i. I mitt tilfelle har jeg faktisk ikke noe liv i lange perioder. Jeg sitter mye isolert hjemme pga. psykisk sykdom, og noen ganger blir kg nesten hele livet mitt. Haha, høres teit ut, men det er faktisk sant. Jeg merker at ofte når jeg blir litt sosial igjen, så starter nesten alle setningene mine med "jeg leste på kg...", "ei på kg sa..." "en tråd på kg..." "jeg spurte på kg..." osv. Da forstår jeg at jeg sitter litt vel mye her inne. Men noen ganger er det det eneste "sosiale livet" jeg har, og da blir det gjerne sånn. Så nei, jeg har ikke noe liv (i perioder)... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 21. juni 2013 #34 Del Skrevet 21. juni 2013 Kan ikke snakke for andre, men nei jeg har ikke et liv, alt jeg gjør er å planlegge å ta over verden, alt er klart jeg mangler bare et par små ting 100000000000000000000000000000 kr. En million soldater 10 hangarskip 5000 fly 5000 tanks 50 atombomber, 5000 forskjellige skip 200 utbåter, Doomdays device. Så alt er klart, mangler bare de små tingene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 21. juni 2013 #35 Del Skrevet 21. juni 2013 Har ikke et liv. Utenom på lørdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 21. juni 2013 #36 Del Skrevet 21. juni 2013 Men hvorfor så aktiv på ett nettforum?Anonymous poster hash: c893e...4b9 Jeg er ikke på ett, jeg er på to. Og likevel lever jeg et liv utenfor, i den virkelige verden, med ekte venner og greier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. juni 2013 #37 Del Skrevet 21. juni 2013 Forum er jo veldig gøy da, jeg elsker å skrive og dele med andre. Det er et herlig tidsfordriv, på lik linje med å lese en bok eller spille et spill. Det er vel derfor mange av oss er her i utgangspunktet? Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #38 Del Skrevet 21. juni 2013 Men herregud da. Internett er veldig utbredt i Norge, og at det brukes rundt en time daglig i snitt. Enda mer blant de unge, snittet trekkes ned av pensjonister og de 8% som ikke har internett. I tillegg er penetrasjonen av nettbrett og smarttelefoner høy i Norge. Vi er rett og slett ganske så mye online. Og de mest populære tingene å bruke internett til er blant annet nettaviser og nettsamfunn. Om du tenker logisk på det så får du nok ikke like mye sjokk. Med en gjennomsnittlig tidsbruk på en time til dagen så kan man lett banke ut langt over 10 innlegg (selv om du bruker en halvtime på 3 så gjør ikke alle andre det). Og dette er jo bare en snittberegning. Jeg og flere andre kan lett være over 5 timer på nett på en dag. Det er det første man gjør når man står opp og siste man gjør før man legger seg for mange. Mellom der har man gjerne tilgang på nett på jobben, og på fritiden så er det gjerne også sånn at man kan koble av med nett en times tid mellom eller etter jobb/sosiale aktiviteter. Noen dager har man jo anledning til å sitte på nett i timesvis, ingen flyr rundt 24/7, og selv de som gjør det elsker å ha en dag å koble av iblant. Og da sitter gjerne folk i min generasjon på nett. Har man da dilla på KG i stedet for (men som oftest i tillegg til) andre nettaktiviteter som Facebook, VG osv., og er vesentlig kjappere enn deg i avtrekkeren når det gjelder å skrive innlegg, så er det ikke akkurat et matematisk mirakel eller på noen som helst måte unaturlig at man klarer å snitte på 10 innlegg dagen. TV er faktisk en enda større tidstyv enn internett. Du løper likevel ikke rundt er helt rystet over at noen fikk med seg søndagsfilmen på TV3, ser nyhetene hver dag eller følger med på Game of Thrones , og spør dem om hvordan i huuuuleste dette kan være mulig og om de klarer å ha et liv utenom Dagsrevyen. Det du har kalles for mediepanikk. Jeg antar at du er enig i at alle må få koble av iblant, at selv DU har dager der du bare sitter alene/med samboer og ser TV, leser en bok, pusler med strikketøyet, baker en kake, legger kabal, tar et langt bad eller på andre måter "forsaker" sosiale lag. Hva er det som gjør din aktivitet mer verdifull enn å sitte på KG? Hva er det som gjør at akkurat din hobby er å "ha et liv" imens å skrive innlegg på et nettforum ikke er det? Og er ikke KG egentlig også et sosialt lag? Anonymous poster hash: 87d22...039 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 21. juni 2013 #39 Del Skrevet 21. juni 2013 Enig med AB over her (godt skrevet foresten). Jeg velger faktisk å stå opp 20 min tidlgere enn jeg trenger for å kunne kose meg med kaffekoppen mens jeg tar en titt innom KG. Fin og myk start på dagen! Hadde jeg hatt noe mer liv om jeg hadde sovet 20 min ekstra og heller tatt kaffen med meg i en termokopp? Jeg bor alene og ser lite på fjernsyn, serier og slike ting. Hadde jeg hatt noe mer liv om jeg hadde gjort det i stedenfor å være på KG når jeg er hjemme? Hva med deg TS? Har du et så "bra" liv at du så vidt rekker å snu i døra etter jobb før det er ut med venner på gøy og morro hver eneste dag? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 21. juni 2013 #40 Del Skrevet 21. juni 2013 Hva med deg TS? Har du et så "bra" liv at du så vidt rekker å snu i døra etter jobb før det er ut med venner på gøy og morro hver eneste dag? Høres slitsomt ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå