Gå til innhold

Endelig er alt av avslutninger og sermonier over..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det blir så mye i mai og juni av samlinger, avslutninger, sermonier, dugnader, bursdager osv med skole og fritidsaktiviteter at vi flater faktisk ut når vi kommer hjem om kveldene. Sønnen min er blitt lei, sur og motvillig til slutt. Jeg har dog bare et barn og trøste og bære hadde det vært flere.

Andre som syns det blir mer enn nok?

Det må jo til, og det er jo hyggelig initiativ men gudbedre, hadde klart meg med halvparten.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alternativet kan jo være å ikke stille opp...... Mange foreldre som velger den løsningen.

Anonymous poster hash: 8f26b...427
  • Liker 1
Skrevet

Alternativet kan jo være å ikke stille opp...... Mange foreldre som velger den løsningen.

Anonymous poster hash: 8f26b...427

Jeg er skeptisk til hvor god denne løsningen er for barnet. Det er dessverre slik at det går utover barna når de voksne trekker seg tilbake fra det som skjer. Både fordi barna lærer at det er enklere å la være, men mest fordi alle andre ser negativt på dette. Jeg opplever at det nesten oppstår klasseskiller mellom foreldrene som stiller opp (og respektive barn) og dem som ikke gjør det.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig at det er pes med avslutninger på alle aktiviteter, skole osv. Men hva er alternativet? Å vise barnet at vi ikke er interessert i å se hva de har utført/lært osv på aktivitetene? At vi mener det ikke er viktig at barna får avsluttet med en hyggelig "god sommer"- seremoni på de tingene som er viktige for barna våre? Nei - her må vi ta oss i nakken og stille opp positive og med engasjement! Såpass skylder vi barna våre:-) (og du har bare ett barn??? Tenk på de som har 3-4 - og fortsatt stiller på alt av avslutninger)..

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi har kun 1 barn, og dette er enda ikke med på fritidsaktiviteter. Så for oss har det kun vært én avslutning. Ikke alt for mye, med andre ord.

Skrevet

Helt enig!

Har to barn selv, og det har vært avslutninger på fritidsaktiviteter,danseforestilling, sermoni på ene skolen, foreldrekveld på andre skolen, dugnader, kosekveld med grilling......

Særlig for minsten så har det vært noen tøffe morgener og kvelder, da hun er ekstremt kveldstrøtt, og det har fort gått to timer lengre før hun har kommet seg i seng.

Å ikke møte opp er ikke et alternativ for oss. Vokste selv opp med ei mor som aldri ble med på noe selv, og det var veldig sårt å være den eneste som alltid kom alene.

• Liker 4
Skrevet

Synes det er koselig jeg da. Har vært på avslutning på skole, barnehage, håndball, svømming, fotball med mine barn + barnehagen jeg selv jobber i.

Synes det er hyggelig å bruke tid til å være sosial med de andre barn/foreldre et par ettermiddager i juni. Ofte er jo disse fra 16/17 - 18/19, når vi kommer hjem har barna spist allerede og vi har god tid til å lese etter kveldsstellet.

AnonymBruker
Skrevet

"Helvetesuka" kaller jeg det (millitært uttrykk). Siste uka før sommerferien da alt kommer samtidig: avslutninger på skole®, avslutninger på fritidsaktiviteter, foreldrearrangerte avslutninger, grillkveld på jobb. I tillegg har en av ungene våre bursdag + meg selv. (Jeg selv kunne med stor glede ha hoppet over min egen bursdag, men mamma INSISTERER på at den skal holdes, og da er det bare å ta familiesamling og bli ferdig med det. Først som sist).

Er helt utslitt når uka er omme. I kveld skal jeg bare ligge på sofaen.

Anonymous poster hash: de37c...1d4
  • Liker 1
Skrevet

ja det er jo hyggelig at det skjer noe, for all del, men hadde det ennå vært spredt litt over hele året sånn at det ikke ble helvetes uka til slutt. Kunne trengt mer oppmuntring i form av samlinger midtvinters når alt er så trått.

• Liker 1
Skrevet

Man hadde kanskje ikke trengt avslutning på alt mulig: fotball, kor, dans, håndball etc. Tror de færreste barn hadde savnet det hvis ingen voksne brakte det opp.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det blir masete.

Pleier ofte å grue meg litt på forhånd, og synes det er hyggelig når jeg først er der.

Helt enig i over at man ikke trenger avslutning på alle aktivitetene, og at det er de voksne som legger føringene her.

Det holder masse at treneren sier noen ord om fin sesong, god sommer og ett Hipp Hurra :)

Her blir vi "presset" til å bruke sommeren på å planlegge "back to school"-party for 7 åringene... Snakk om tull!

Og-som noen var inne på; det er ikke et alternativ å ikke bli med..

Skrevet

Syns også det kan bli litt pes i innspurten før sommerferien. Bor i Nord-Norge, og antar det er klimaet som gjør at også alt av "spesialdager" i skolesammenheng klumpes sammen i juni rett før skoleslutt; DVs sykkeldag, trafikkdag, idrettsdag, skogstur, grilling i fjæra osv. Det er en kamp å holde tunga rett i munnen og sende med ungene rett utstyr på skola, samt at jeg føler at vi spiser pølser med brød dag ut og inn pga grilling i skoletida og på div avslutninger.

Men koselig selvsagt når det er lite annet strev enn å møtes på en fin grillplass og ta det litt laid-back.

Hadde lyst til å niklemme treneren til jenta mi i fjor da han på siste barnetrim før ferien rett og slett ga dem hver sin gassballong og ønsket god sommer etter treninga. Ungene strålende fornøyde med fine ballonger, og foreldrene fornøyde med enkel avslutning!!

Og "back to school-party" for 7åringer som nevnes over her?!?! What?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...