Gå til innhold

Skifte sofa eller ikke?

Skifte ut sofaen nå?  

16 stemmer

1. 1. Skal jeg skifte ut sofaen nå?

• Ja, skift idag!
      4
    • Vent til ungen blir større og ikke søler mer (la oss si atten år)
      2
    • Hvit sofa, hva tenker du med...?
      8
    • Intet problem med hvit sofa når man kan ta av og vaske trekket!
      3
    • Behold den, og kutt ut forbruket! Sleng noen tepper over, så er den som ny...
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Jeg har to slitne, stygge, skitne sofaer i microfiber stoff i en fæl farge... De er tunge, svære, tar masse plass, og jeg må ha fleecetepper over, fordi sofaene er fulle av flekker etter babytida med masse matsøl. Nå er ungen større, og jeg har alltid drømt om en fin, hvit sofa. Jeg ser på Ektorp sin treseter (fra IKEA), den hvite. Jeg vil ikke ha annet enn hvit sofa, egentlig. Siden Ektorp har vaskbare trekk, og er billig, så er det like før jeg hiver ut disse gamle beistene, og kjøper en nett liten treseter og en poang lenestol i tillegg. Det ville nok ha gjort stua luftigere. Likevel, funderer jeg litt frem og tilbake, på om det er fornuftig(!) å anskaffe en hvit sofa mens barnet enda bare er tre år gammelt? Faren for matsøl er fortsatt der. Bleietida er over, men er jo fortsatt et barn, og vil at barnet skal slippe å være redd for å søle også. Noen andre her som har kjøpt hvit sofa med et lite barn i hus? Gikk det fint? :)

Endret av Seajewel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hvit sofa, eller, i utgangspunktet var den hvit. Selv om jeg er voksen og bor alene, er den ikke hvit lenger. Jeg har sølt rødvin, maling, sjokolade, har brukt alle verdens typer vaskemidler for å få det ut....men ingenting virker. Den er en tapt sak, og jeg er nødt for å kjøpe nytt trekk.

Kjøp heller en sofa som ikke er hvit. Spesielt siden du har et barn..

AnonymBruker
Skrevet

Hvit skinnsofa da i såfall

Anonymous poster hash: 4da7f...678
  • Liker 3
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt hvit stoff-sofa, jeg har et barn som er ca like gammelt. Plutselig får han omgangssyke f.eks. Ektorp-sofaene blir dessuten veldig fort stygge, så jeg ville ikke hatt det igjen.

Ville kjøpt skinnsofa om jeg skulle kjøpt ny nå.

• Liker 1
Skrevet

Har flere hvite ektorper, unger og bikkje. Det er intet problem. Etter at jeg har erfart vaskbare trekk, vil jeg aldri eienoe annet. Dersom de skulle bli skikkelig fæle, er det jo bare å bytte trekkene ut!

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg tror jeg trosser de fleste her, og kjøper meg hvit sofa... :) Har alltid ønska meg det, og det er jo veldig fint med hvit sofa. Og ja, trekkene kan skiftes ut, perfekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke tillate mat-spising i sofaen? Skal han spise snop e.l plasser han i en egen stol/ saccosekk istedet. Kjøp deg hvit sofa :)

Anonymous poster hash: 31096...ee4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hvit sofa hvis det er den du har lyst på! Trekkene kan vaskes, og om du ikke får de rene kan du kjøpe nye trekk - eller ny sofa. Ektorpen er jo ikke så veldig dyr. Det er viktig å ha det pent rundt seg :)

Anonymous poster hash: 8c1cb...1cc
Gjest Seajewel
Skrevet

Ja, mat spiser vi ved matbordet. Vi spiser stort sett frukt til snacks, og det setter ikke så lett merker, og trekkene er vaskbare. :vin: drikker jeg ikke, så jeg slipper den bekymringen... ;):bolledeig:

Skrevet

Jeg hadde kjøpt hvite Ektorp med vaskbart trekk! :jepp:

Vi har hvite skinnsofaer (Arild fra Ikea) som har blitt helt ødelagte av både jeans OG skjorter som har farget av på de. Det går bare ikke an å få det vekk, har prøvd ALT! :(

(Skinnrens, grønnsåpe, klor, vanish, zalo, blenda, etc, etc!! Skinnet løser seg opp, men den grønnsvarte fargen blir ikke borte. *magesår* )

Skrevet

Lykke til med hvit sofa, jeg tror du trenger det!

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg har aldri sett en pen, ren og hvit sofa hos en barnefamilie...

Skrevet

Hva med en hvit Karlstad med skinntrekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...