Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fullammet babyene deres frem til 6 mnd, hvor ofte ammet dere baby da den var 6 mnd? Vi var nylig på 6 mnd kontroll og helsesøster sa vi kunne begynne å kutte ned på kvelds-og nattamminger, men jeg synes det er så vanskelig. Hun sa baby kanskje heller vil ha den kosen ved å ligge ved puppen, men hvordan vet man egentlig om baby er sulten eller om den bare vil ha kos?

Baby sovner for kvelden mellom 1900-2000, da får den først litt grøt og deretter pupp. Rundt 2300 våkner baby, får pupp, og sovner igjen. Rundt 0200 er det samme runden, og igjen rundt 0500. Rundt 0730-0800 er det morgen. Denne "rutinen" har baby hatt nesten siden den ble født.

Vi holder på å innføre mer mat på dagtid, det vil kanskje mette mer på natten?

De siste nettene har jeg forsøkt å heller gi baby kos istedet for pupp når han våkner, men han roer seg ikke før puppen kommer frem. Er dette en "kamp som må kjempes", eller vil det gå seg til etterhvert?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har omtrent samme tidene for natt/kveldsammingen (når vi ikke er midt oppe i tann-helvetet vi har om natta nå da..)

Men funker det å gi babyen smokk og kanskje litt trøst kl 23?

Det gjør vi her, da babyen våkner, putter jeg i smokken og stryker litt over ryggen. Noen netter etter at jeg begynte med dette sov han over oppvåkninga kl 23.

Men som sagt, ikke nå om dagen da :natti:

Skrevet

Uff, de tenna er ikke særlig hyggelig å ha med å gjøre. Er noe på gang her også, men er heldigvis (bank i bordet) ikke blitt så ille enda hvertfall.

Jeg prøver å gi smokken og litt kos, da kan han sovne igjen men våkner igjen innen 20 minutter. Men det kan jo kanskje være at han er tørst også? Det er jo veldig varmt om dagen..

Takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme tudspunkt ca som dere, men ved 5-6 mnd alder gikk det greit å ikke lenger amme kl 22-23, selv om oppvåkninga kom likevel. Ved 7 mnd hadde vi innført 4 gode måltider om dagen og interessen for pupp om natta avtok, jeg skulle forsøke å droppe amminga kl 02, det gikk fint etter to netter med bare litt suttring fordi hun slet litt med å sovne tungt, så når hun da lærte seg å sovne uten pupp kl 02 gjaldt dette av seg selv kl 05 også. Jeg visste hun ikke lenger var sulten om natta fordi hun ofte ble sint når puppen kom også og dytta den bort.

Jeg tenker at det ofte går seg til av seg selv, og at det ikke er noen automatisk grense på 6 mnd

Anonymous poster hash: a94b4...1eb

Skrevet

Huffda, skulle fått høre det fra helsesøster jeg da! Her er småen 8mnd og vi både kvelds- og nattammer enda... Mer nå pga tenner, men. Han får fire fulle måltider med fast føde om dagen men og pupp når han vil ha. Ikke mye på dagen lenger, men kveld, natt og morgen. Jeg vet at noen ganger er det kosepupp, men andre ganger spiser han så iherdig at han må jo være sulten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...