Gå til innhold

Uff, den pløsete hengerompa mi tærer på selvtilliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kroppn min er tærer skikkelig på selvtillitten og selvfølelsen min. Jeg er veldig slank, har slanket meg med vilje for å se om det hjelp til å få bort litt av den store, pløsete hengerompa mi, men det gikk ikke. Føler jeg har prøvd alt fra tung styrketrening,kondisjon og slanking, men ropma forblir en gamme dames hengerompe. Den er veldig myk og henger liksom ikke så godt fast på kroppen om dere skjønner?

Ekstra frustrerende er det jo at folk sier; det er bare å trene og spise sunt, så blir du stram og fin, men nei, jeg har ikke blitt det, uansette hva jeg gjør så ser den veldig utrent ut, resten av kroppen er jo grei da. Har typisk pæreforma kropp.

Er det noen som har det slik som meg? Eller noen som har noen gode råd som kan hjelpe på ræven ? :sukk:

Anonymous poster hash: 264ce...6ba
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Squat!!! Eller brenpress og lignende. Og joda, er ikke så mye annet å gjøre enn å a) akseptere hvordan den er nå, eller b) trene musklene som ligger under der.

Skrevet

Hvilke styrkeøvelser trener du? Hvor tungt trener du?

AnonymBruker
Skrevet

du må faktisk trene for at den skal bli fin!

Anonymous poster hash: 93408...239
AnonymBruker
Skrevet

Gå mye i fjellet :danse: Og virkelig aktiviser rumpemusklene! Bruk dem alt du kan, spis rent og ofte, drikk mye vann og grønn te, du kan vel den leksa der. Men det viktigste, uansett hva du gjør, er å virkelig ta i, å kjenne at du bruker musklene.

Ellers kan du ta en booty tooch - dytte ut rumpa litt ekstra. Ikke sånn kjempemye, selvsagt, det ser bare teit ut, men å tenke litt over holdningen ens kan gjøre underverker for figuren. Faktisk! :jolie:

Forresten har jeg også en venninne som sverger til en metode hun fant på 4chan, nemlig å legge en ball mellom skinkene og holde den fast der så lenge man bare kan. Gjør det hver dag, så blir rumpa superfantastisk... iallfall ifølge henne. Vet ikke helt hvorvidt det virker, men det ser ganske hysterisk ut, og latter er da bra for musklene, eh?! :fnise:

Anonymous poster hash: 1819f...a09
AnonymBruker
Skrevet

jeg trener allerde hver dag ca, sørger også for tid til restitusjon innimellom. er også generelt aktiv hele dagen gjennom. blir så provosert av at folk sier det er bare å trene tung styrke, det har jeg prøvd i flere år! skjønner at det funker på dere, men ikke på meg...derfor jeg trenger råd, dette tar knekken på selvtillitten, viser meg aldri på stranda etc...og er redd for at en evt partner, om jeg får en, vil skjemmes...

Anonymous poster hash: 264ce...6ba
Skrevet (endret)

Prøv Butt Bible. Finnes på youtube - 3 forskjellige nivåer. Du starter på nivå 1 i to uker, nivå 2 i to uker og til slutt nivå 3 i to uker.

Det er også en tråd her på KG om Buttbible som du kan lese og delta i. Jeg har merket stor forkjell på dette programmet.

Her er link til tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=731817

Endret av Mynona
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg har også grand canyon ræv

AnonymBruker
Skrevet

Om du har trent tung og riktig styrke (fornuftig antall repetisjoner, nok restitusjon, osv) og spist nok, og allikevel ikke sett noen forbedringer på rumpa, er det nok fordi du har høy fettprosent akkurat der.

Anonymous poster hash: 6e13c...740
AnonymBruker
Skrevet

Plastisk kirurgi. Drastisk, ja, men er nok det eneste som kommer til å funke om du har prøvd det som er av trening og er slank ellers.

Nå er jeg ikke en superfan av at man bare operer bort alt man ikke liker med seg selv, sånn ideelt sett så hadde det vært mye bedre å bare akseptere seg selv slik man et. Men jeg har vært der selv, og vet at det er lettere sagt enn gjort.

I mitt tilfelle var det magen som var problemet, overflødig hud etter et svangerskap. Opplevde det nesten som et handicap etterhvert, som hindret meg i å gjøre ting jeg ville (mannen fikk ilke ta på meg eller se meg uten at magen var tildekket, svømmehall/stranda med ungene var uaktuelt, var hele tiden bevisst på magen) og kom til at operasjon var bedre i det lange løp. Lot meg operere og kan helt ærlig si at jeg fikk et nytt liv. Jeg er fortsatt meg, en sliten småbarnsmor på 30+, med strekkmerker og celulitter, uten at det plager meg nevneverdig. Målet mitt var ikke å bli perfekt, men å bli kvitt det ene problemet med kroppen min som for meg ble nesten det eneste jeg så når jeg så meg i speilet.

Lykke til med rompa :-)

Anonymous poster hash: ab09f...d54

Skrevet

Ikke plastisk kirurgi!!

Løs hud er en ting for det kan man ikke trene stramt, men en rompe er jo lett å fikse ved trening!!

Skaff deg PT, så blir det nok fart på sakene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer for PT. En jeg vet om på Sats har peil på damerumper. Ikke kødd engang.

Anonymous poster hash: dd3ce...8a2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du heeelt sikker på at den virkelig er SÅ ille? Når man har komplekser så låser man seg helt fast i synet på den aktuelle kroppsdelen. Har andre kommentert rumpen din negativt?

Om du vrikelig mener at problemet er helt reelt (fysisk), så stemmer jeg i forslaget over her om PT.

Anonymous poster hash: c244b...139
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Butt Bible. Finnes på youtube - 3 forskjellige nivåer. Du starter på nivå 1 i to uker, nivå 2 i to uker og til slutt nivå 3 i to uker.

Det er også en tråd her på KG om Buttbible som du kan lese og delta i. Jeg har merket stor forkjell på dette programmet.

Her er link til tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=731817

Nå er jeg lat og gidder ikke å google, men - trenger man noe utstyr for å gjøre dette?

Skrevet

Ikke i level 1. I level 2 trenger du noen små vekter. Selv brukte jeg vinflasker som vekter. Det var det jeg hadde liggende som hadde littegrann vekt i seg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis trening "ikke har funket for deg", har du enten hatt et dårlig kosthold eller ikke trent hardt og lenge nok. Eller en kombinasjon.

Anonymous poster hash: 9bba0...ac2
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i level 1. I level 2 trenger du noen små vekter. Selv brukte jeg vinflasker som vekter. Det var det jeg hadde liggende som hadde littegrann vekt i seg.

Ok! Så det funker med provisoriske løsninger altså :) Topp, da prøver jeg butt bible!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har insett at rumpa både tåler, og trenger, mye og hard trening. Det finnes heldigvis mange gode rumpeøvelser. Så det er bare å kjøre på.

Anonymous poster hash: 8569e...5d3
Skrevet

Legg ut et bilde av rumpa di, for en objektiv vurdering :)

Det hørtes litt sånn.. dirty ut. Men det er ikke ment sånn overhodet. Skal ikke pårope meg å være noen ekspert, men har årevis erfaring med trening og kosthold. Flere jenter som har gitt meg gode tilbakemeldinger etter å ha sett opp treningsprogram til dem. Men man må nesten se utgangspunktet! Hva som er "problemet", hva som trengs osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...