Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilke jobber (som ikke krever utdanning da jeg ikke har vgs) kan man søke på som man har muligheter til å få, og som man tjener greit på, og kan jobbe sånn ca så mye man vil?

er 20 år, og har jobbet de siste tre årene med diverse. Kommer nok til å jobbe en stund til, har ingen anelse om hva jeg vil studere/bli...

Takk for evt. svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg tenkte på telefonselger jeg da. :sjarmor: Mange salgs jobber kan en nok få selv om en ikke har utdannelse, der går det nok ofte på hvordan du er som person. Ellers kan du kanskje få noe på et kundeserivce? Servitør kan vel være noe?

Om lønna her er ok i de forskjellige yrkene varierer nok.

Gjest Anonymous
Skrevet

I Norge florerer det jo av jobber som ikke krever høyere utdannelse!

Prøv inkasso-byråene: KrediNor, Lindorff, osv. : der ønsker de ikke folk med høyere utdanning. Der tar de stadig vekk imot folk som telefon-saksbehandler, kundebehandler, saksbehandler, etc.

Prøv alle klesforretningene for kvinner: det kryr av butikker som behøver leder og heltidsstillinger.

Norsk næringsliv forøvrig liker spesielt godt folk i begynnelsen av 20-årene: VISA, AMEX, osv. : de liker unge kjekkaser og jyplinger helst uten utdanning.

Du kan prøve Utlendingsdirketoratet og alle departementene også. Skulle ikke forundre meg om UD ønsker en ung person med livets erfaring.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Der var det mange bra tips, takk :)

Men som leder må man vel ha diverse av kurs vel..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare tull det der med at du behøver erfaring!

Har selv jobbet i klesforretninger for damer, og sist hadde jeg en sjef på 19 år!! Hun hadde aldir jobbet i butikk før, men "kunne litt om økonomi fra vdg.skole og var interessert i salg".

Det er bare å stå på det. Liker folk deg, betyr ikke kurs noe som helst.

Stup på trynet inn dit du ønsker. :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

sprøtt....

jaja, da er det vel bare å kjøre på da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kom gjerne med flere tips om noen har det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...