AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Fikk dere mange gaver utenom? Jeg fikk ingen gaver fra mine tanter og onkler. På min mann side fikk vi noen gaver. Jeg selv kjøper jo gaver til noen som gifter seg som jeg ikke er invitert til, men kjenner. Iallfall nær slekt. Vi giftet oss i kirka og hadde bryllupsfesten med 30-40 stk til stede. Ville gjøre det helt enkelt. Så var kun aller nærmeste familien. Da uten onkler, tanter og søskenbarn. Stor familie så hadde jo fort blitt over 100 gjester vist vi skulle hatt en større feiring. Jeg føler meg ikke snurt eller noe, og gaver er ikke det viktigste, men stusser likevel at de ikke sender oss en liten oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Ikke et kort en gang? Hadde syns det har vært litt sært! Vi skal ha et intimt og lite bryllup, blir kun mine og hans foreldre, hans bestemor og mine besteforeldre. Forventer ikke annet enn et kort fra dem som ikke er invitert. Anonymous poster hash: bef8b...289
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Vi giftet oss kun med foreldre og søsken, fikk gaver fra utrolig mange. Dvs venner, tanter, onkler, våre foreldres tanter og onkler, nye og gamle naboer og venner av familien... Ble litt satt ut, fikk gaver i flere mnder etter bryllupet, men veldig koselig at de tenker på en selv om de ikke er bedt.Anonymous poster hash: 79cc2...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Fikk jo gratulasjoner på facebook, men det får jeg jo på mine bursdager også..giter seg bare engang ( i mitt tilfelle forhåpentligvis) Hadde blitt glad for et kort i posten med lykke ønskninger jeg. Gratulasjoner på facebook blir ikke helt det samme. Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
Gjest Adriane Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 En gratulasjonshilsen i posten hadde jeg vel håpet på iallfall, men gave hadde jeg på ingen måte forventet. I beste fall en blomst
Litchi Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Vi giftet oss med bare foreldre og søsken tilstede, men har likevel fått mange gaver av tanter, onkler osv. Det hadde jeg ikke forventet, siden de ikke var invitert, så ble litt satt ut over alle de fine tingene vi har fått. Veldig koselig, men synes ikke det er noe man kan forvente.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Vi fikk gave fra alle mine tanter og onkler og nesten alle søskenbarn. Det var absolutt ikke forventet.
Furstina Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Vi hade våra föräldrar, mannens syskon med make/maka och barn, plus en släkting till mig med fru och barn. Totalt var vi 12 vuxna och 6 barn. Vi fick, till min glada förvåning, gaver från mannens onkler/tanter med familj plus från söskenbarn till mannnen som kom över vid middagen för att leverera gave och gratulationer. Besvikelsen kom från några av mina vänner som endast gratulerade med ett kort SMS, hade förväntat mig ett kort, telegram eller kanske en liten blomma eller liten ting som en påse te efteråt. Andra vänner jag har ordnade en liten uppvaktning-surprise där de samlat till några gemensamma gaver. Fint.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Vi hadde et lite bryllup med bare de nærmeste men ble nedrent av blomster, gaver, kort og til dels store pengegaver i ukene både før og etter bryllupet. Anonymous poster hash: 0a074...d05
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 ts her. Ser ut som det er bare jeg som har en litt kjip familie som ikke sender oppmerksomhet ang vårt bryllup.. Forventet ikke gaver, men en liten hilsen kanskje??..Men ser jo her inne at andres familier er gavmilde i forhold. Venninna til svigermor ga gave til oss. Der ble jeg positivt overrasket Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
panic-attack Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 ts her. Ser ut som det er bare jeg som har en litt kjip familie som ikke sender oppmerksomhet ang vårt bryllup.. Forventet ikke gaver, men en liten hilsen kanskje??..Men ser jo her inne at andres familier er gavmilde i forhold. Venninna til svigermor ga gave til oss. Der ble jeg positivt overrasket Anonymous poster hash: 7d04f...d9e bor dere i en større by eller sånn? for har intrykk av på bygda så gir mange gaver til bekjente. dog kansje ikke store summer gjerne en 2-300 kr men alikevel så er det jo en del! å når flere gir så drar det seg til
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Jeg ble overveldet av hvor mange som sendte gave, venner av foreldrene våre/gamle naboer osv. Hadde ca 45 gjester (tanter/onkler var bedt, ikke søskenbarn) Anonymous poster hash: 9a3ff...2d4
Anglofil Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Vi var 36 stykker til sammen og vi fikk mange flere gaver enn forventet. Jeg forventet overhodet ingenting, og ble litt paff over alle oppmerksomhetene vi fikk. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Kanskje de ikke vet når du skal/skulle gifte deg - det er ikke så lett å holde rede på slikt når man ikke har hørt noe konkret. Et vennepar av meg skal gifte seg i sommer, men jeg aner ikke/husker ikke datoen (tror noen andre venner nevnte datoen i forbifarta)... Men denne tråden minnet meg ihvertfall på at jeg må sende en oppmerksomhet.... Anonymous poster hash: baac2...051 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 bor dere i en større by eller sånn? for har intrykk av på bygda så gir mange gaver til bekjente. dog kansje ikke store summer gjerne en 2-300 kr men alikevel så er det jo en del! å når flere gir så drar det seg til Nei bor ikke i en by... Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Kanskje de ikke vet når du skal/skulle gifte deg - det er ikke så lett å holde rede på slikt når man ikke har hørt noe konkret. Et vennepar av meg skal gifte seg i sommer, men jeg aner ikke/husker ikke datoen (tror noen andre venner nevnte datoen i forbifarta)... Men denne tråden minnet meg ihvertfall på at jeg må sende en oppmerksomhet.... Anonymous poster hash: baac2...051 Kanskje de ikke vet når du skal/skulle gifte deg - det er ikke så lett å holde rede på slikt når man ikke har hørt noe konkret. Et vennepar av meg skal gifte seg i sommer, men jeg aner ikke/husker ikke datoen (tror noen andre venner nevnte datoen i forbifarta)... Men denne tråden minnet meg ihvertfall på at jeg må sende en oppmerksomhet.... Anonymous poster hash: baac2...051 vi publiserte det ikke noe særlig, men min mor fortalte det til mine tante og onkler, dessuten så har de jo sett på face vi har giftet oss.. Så de vet det nå iallfall. Forventer ikke fult av gaver fra naboer osv..men hadde vært fint med et kort fra familie iallefall.. Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Skjønner ikke hvorfor folk forventer kort og gaver fra folk som ikke engang er invitert... Det må jo være en ren bonus!Anonymous poster hash: 5f1b9...b57 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 Skjønner ikke hvorfor folk forventer kort og gaver fra folk som ikke engang er invitert... Det må jo være en ren bonus!Anonymous poster hash: 5f1b9...b57 forventer ikke gave, men en hilsen på et kort hadde vært koselig. Kanskje fordi jeg selv kjøper gave til brudepar jeg ikke er invitert i bryllup til, fordi jeg føler jeg kjenner de såpass at jeg føler for å gi de en gave.. Anonymous poster hash: 7d04f...d9e
Gjest Sobril Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Skjønner ikke hvorfor folk forventer kort og gaver fra folk som ikke engang er invitert... Det må jo være en ren bonus!Anonymous poster hash: 5f1b9...b57 Nei, men jeg synes det er rart at man ikke kan vise glede over bryllup selv om man ikke er invitert til fest. For hva ER egentlig en bryllupsgave? Betaling for festen?
Furstina Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Klart man gratuelerar och uppmärksammar en god väns bröllop eller vigsel med en liten blomma, lite kärlekste eller en flaska vin. Hade de bjudit in till bröllop hade jag köpt en finare present - men det är inte som betalning för festen utan lite för att de faktiskt bjuder in och delar dagen med fler. Om det är "bonus" vet jag inte, det är en förväntan kring "folkskick" att man gratulerar till baby, hus, giftemål - och inte bara med SMS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå