Gå til innhold

Koloskopi og tømmingsmiddel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta koloskopi i morgen, og lurer derfor på om noen har erfaringer med tømmingsmidlet picoprep som jeg har tatt i dag.. Eller ihvertfall den ene posen, nr 2 har jeg ikke hatt nubbsjangs til å ta da jeg ble så fryktelig dårlig av den første. Kasta opp til den store gullmedalje og hadde voldsomme magesmerter i flere timer! Det har akkurat begynt å roe seg nå.

Så det jeg egentlig lurer på er om jeg MÅ ta begge posene.. Jeg har ikke spist siden i går, og spiste da veldig lite, noe som jeg har gjort hele uka pga diaré og kvalme. De siste gangene jeg har vært på do nå har avføringen vært som vann, og nesten helt blank. Vil det si at tarmen er relativt tom??

Anonymous poster hash: e08f4...a6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avføringen skal blir blank som vann før man sier man er tømt ja.

Er man ikke skikkelig tømt så klarer ikke legen å se noe og man må avbryte, og det er kjedelig.

Anonymous poster hash: 7f792...352
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok et sjokk for kroppen din, jeg opplevde det samme med første dose, men hadde ingen bivirkninger noen gang i ettertid (har tatt slike midler mange ganger etter det). Du bør fullføre.

Anonymous poster hash: 02c09...e04
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta den andre dosen også, ellers risikerer du at legen ikke ser skikkelig på undersøkelsen, og da er det bortkastet.

Anonymous poster hash: 031dd...cd9
Skrevet

Viktig at du drikker så mye som mulig, det hjelper både for tømmingen og for kroppen, så slipper du å gå helt i bakken av væskemangel :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker jo mye, men føler liksom at jeg er helt tom nå som avføringen er blank.. Og da vil jo bare den siste dosen gjøre magesmertene verre tenker jeg. Huff, er nok psyken min som stopper meg fra å ta den siste nå.. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Den første dosen pleier å være værst, den andre bare "vedlikeholder" effekten frem til i morgen! Lykke til med undersøkelse :-)

Anonymous poster hash: 19e5b...49e
AnonymBruker
Skrevet

Takk!:) Undersøkelsen gikk greit, men personlig synes jeg det var værre enn å føde!! Fikk til og med beroligende midler.

Jeg drakk bare halvparten av den siste dosen i går, og tarmen var så fin og ren idag at det hadde visst ikke noe å si. Glad jeg er ferdig med den dritten her nå.. Bokstavelig talt. :P ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...