Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å prøve å bli gravid nå for litt sida. Første dagen av menstruasjon hadde jeg enten den 1 juni eller den 4, jeg er litt usikker fordi den første så kom det litt blodig utflod og det vedvarte frem til den 4 da menssmertene kom og jeg begynte å blø ordentlig.

Så den er jeg usikker på.. Jeg har aldri prøvd å blir gravid før så dette er første gangen.

Det jeg lurer på da er at siden eggløsningkalkulatorene viser at min eggløsning er enten den 15. eller den 18.

Så lurer jeg på om jeg kan drikke på sommerfest imorgen?? Vil det gjøre noe stor skade?

Evt. på et begynnende svangerskap?

Jeg vet fryktelig lite om kvinnens kropp og det å bli gravid så jeg trenger alt inn med teskje:S

Takk :)

Anonymous poster hash: 3e0ff...c48
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Når du prøver å bli gravid syns jeg du skal holde deg unna alkohol mellom eggløsning og en eventuell mensen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke drukket siden det er en sjanse for at du er gravid, selv om det om så er tidlig i svangerskapet. Noen sier at det er farlig for barnet, andre ikke, så man vet jo ikke. Kos deg heller med noe alkoholfritt ;)

Anonymous poster hash: b2ca3...63b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde drukket.. men det er nå meg.

Anonymous poster hash: 2f6cc...053
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jordmoren min sa det ikke skadet tidlig i svangerskapet fordi ingenting er utviklet så det er ikke noe å skade.

Anonymous poster hash: c98be...62f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke drukket om det var en mulighet for at jeg var gravid.

Det skader ikke om du ikke drikker, men man vet aldri om det kan skade om man drikker.

Alkohol er jo en gift, så jeg ville holdt meg unna.

Anonymous poster hash: 0926a...f3e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er det en mulighet for at jeg i det hele tatt er gravid enda tro?

Anonymous poster hash: 141f9...08d
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å vite, er ingen fasit for når man blir gravid. Noen blir det den første måneden de prøver, andre den femte måneden, andre den 10'ende og andre etter 2 år. Så hvordan kan vi vite det? :)

Ingen vet heller om alkoholen kan skade barnet, om du er gravid, vil du ta sjansen?

Anonymous poster hash: b2ca3...63b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vis du absolutt vil drikke burde du vente med å prøve å få barn.

Anonymous poster hash: 9dd80...5f4
Skrevet

vis du absolutt vil drikke burde du vente med å prøve å få barn.

Anonymous poster hash: 9dd80...5f4

Hadde hun absolutt villet drikke, hadde hun jo ikke tatt seg bryet med å spørre her.

Ts, jeg ville ikke drukket! :)

• Liker 4
Skrevet

Nå blir jeg sikkert skutt av alle kg-mødrene her, men... Jeg nyter alkohol til den dagen jeg står med positiv test i hånda eller er helt sikker på at jeg er gravid. Så, ja, jeg ville drukket :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjører samme linje som Missdior. Det er sommer, jeg drar på bryllupsreise i juli og jeg elsker øl. Å bli gravid kan ta tid og jeg vil leve som jeg pleier frem til det evt skjer.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du kan være gravid. Om du er det eller ikke er umulig å si.

Man vet ikke med sikkerhet hvor mye alkohol som skal til for å skade et foster, eller når i svangerskapet alkohol skader fosteret. Hvorfor ta sjansen?

Jeg ville ikke drukket.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Hva med å ta en test?

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jeg sikkert skutt av alle kg-mødrene her, men... Jeg nyter alkohol til den dagen jeg står med positiv test i hånda eller er helt sikker på at jeg er gravid. Så, ja, jeg ville drukket :)

Jeg tenkte og gjorde nettopp dette. Og nå som jeg har stått med positiv test i hånda har jeg vanvittig dårlig samvittighet. Sannsynligvis kommer det til å gå bra, men hvorfor ta sjansen, liksom?

Anonymous poster hash: 1c6a2...b04

Skrevet

Hva med å ta en test?

Det vil ikke gi utslag på en graviditetstest enda.

Skrevet

Jeg tenkte og gjorde nettopp dette. Og nå som jeg har stått med positiv test i hånda har jeg vanvittig dårlig samvittighet. Sannsynligvis kommer det til å gå bra, men hvorfor ta sjansen, liksom?

Anonymous poster hash: 1c6a2...b04

Jeg tenker som så at selv om man prøver trenger man ikke sette hele livet på pause.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helsedirektoratet publiserte i 2005 en rapport om alkohol og graviditet. Den finner du her: http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/alkohol-og-graviditet/Publikasjoner/alkohol-og-graviditet.pdf

Rapporten er på over 100 sider, men det er en sammendrag på fire sider fra s. 8.

På s. 9 er en liten kortfattet oversikt som viser en sammenheng mellom nivå av alkoholbruk i svangerskapet og nevnte effekter.

På side 10 står følgende:

Forskningen viser nå entydig at:

• Det finnes ingen sikker nedre grense for alkoholinntak i svangerskapet.
• Selv små mengder alkohol kan ha en langvarig negativ innflytelse på atferd og
kognitiv utvikling hos barnet.
• Problemene varer livet ut.
Skader på barnet forårsaket av alkohol kan forhindres,
komiteen anbefaler derfor følgende:
1. En svanger kvinne bør ikke drikke alkohol
2. En svanger kvinne som allerede har drukket alkohol i svangerskapet bør stoppe for å
minimalisere videre risiko
3. En kvinne som planlegger å bli gravid bør ikke drikke alkohol
Jeg skjønner egentlig ikke at man tar sjansen på å drikke alkohol når man planlegger å bli gravid. Dersom inntak av alkohol er så viktig, bør man bruke prevensjon og ikke prøve å bli gravid.
Edit: Skrivefeil
Endret av Grønt blad
  • Liker 1
Skrevet

spørsmålet er vel om du klarer å kose deg og nyte alkoholen når du vet at det finnes en sjanse for at du er gravid=)? det er eneste grunnen til at jeg ikke har drukket noe hittil i svangerskapet selv om "alle"sier at et halvt glass vin til maten ikke er skadelig.. jeg skjønner jo det jeg også men hva søren skal jeg med et halvt glass vin når jeg har verdens mest dyrebare vidunder i magen!

Skrevet

Jeg tenker som så at selv om man prøver trenger man ikke sette hele livet på pause.

Dersom det å kutte ut alkohol er det samme som å sette hele livet på vent, har man vel et usunt forhold til alkohol.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...