LukaFrost Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Nå er det tre menn som ønsker å legge meg til på Skype. Jeg aner ikke hvem de er. Utifra infoen er der fra USA/England. Jeg har ingen interesse av disse. Det jeg lurer på er hvordan de fant min mailadresse? Og bør jeg avvise eller blokkere dem? Går det an å søke etter folk på Skype?
Gjest padawan Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 De trenger nødvendigvis ikke ha hatt e-post adressen din. Har du offentlig profil på Skype holder det at de har søkt deg opp i telefonkatalogen der.
Minya Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Avvis og blokker alle du ikke kjenner som legger deg til i kontaktlisten på Skype. Som regel er det en eller annen scammer som gjør sånt. Hvis du ikke har satt opp Skypekontoen til noe annet, kan hvem som helst søke deg opp ved å skrive inn noen få av bokstavene i nicket, navnet eller mailadressen din. Fordelen ved å privatisere kontoen er at du slipper sånne tilfeldige invitasjoner, ulempen er at venner og folk du faktisk kjenner ikke kan legge deg til uten at du gjør det først. Feks går det an å søke opp @gmail.com og få opp et drittlass med kontoer på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå