Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er føles ikke noe godt å si, men det er sannheten. Jeg er ensom, jeg har ingen venner og har ikke hatt det på mange år. Det er ikke noe galt med meg. Jeg er ei helt vanlig jente, men jeg klarer ikke å få meg venner. Og det virker heller ikke som noen er int i å bli mer enn bekjente med meg. Det føles veldig sårt fordi jeg begynner jo å lete etter "feil" ved meg selv for å forsvare hvorfor jeg er så ensom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du synes er det vanskeligste med å få venner? Er det å komme i kontakt, være sosial, gi av deg selv - eller det å beholde kontakten, pleie vennskap nok osv. Jeg har litt problemer med sistnevnte, men har iallefall sett hvor problemet ligger. Da er det lettere å gjøre noe med.

Hvor bor du? Jeg er alltid åpen for nye venninner! Er ganske ensom selv nå, da de få jeg kjenner er reist hjem til hjembyen for sommeren - og jeg ikke har så veldig mange å henge med her. Bor i Bergen forresten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du er ikke alene.

Anonymous poster hash: 5a5a9...515
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å få venner, hvorfor vet jeg egentlig ikke helt. Jeg har bare det inntrykket at jeg ikke er en interessant person å bli kjent med. At folk har sine nettverk og sine venner og at det derfor er vanskelig å bli kjent. Jeg er litt redd for at siden jeg føler denne formen for usikkerhet så kan jeg virke overlegen, noe jeg overhode ikke er. Jeg bor på østlandet, Hamar. =)

AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg skal du se!

:klem:

Skal dette forestille et råd?

Hva tror du skjer dersom hun fortsetter som før, og følger ditt "råd"? Tror du hun får noen venner da, og at det ordner seg?

TS: Tror ikke du gir nok av deg selv, og ikke har nok særtrekk, slik at du blir anonym for potensielle venner.

Anonymous poster hash: 8642d...093

• Liker 4
Skrevet

KG burde jo kunne fungere bra sånn at folk i samme by/kommune kan få kontakt. Syns jeg.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går ut fra du er født i 82. Kanskje er du i arbeidslivet. Jeg vet også hvor vanskelig det er å bli kjent med nye mennesker. Ofte passer man ikke sammen med de man jobber med, og da er det bare gjennom fritidsaktiviteter man kan møte noen på naturlig måte. Eller man kan gå på nettet og søke venner. Det er det siste jeg har gjort. Jeg har fått tre venninner gjennom Aktivitetsvenner, i løpet av de siste to årene. Vil råde deg til å prøve det. Det er egentlig mange der ute som ønsker seg nye venner.

Skrevet

Jeg går ut fra du er født i 82. Kanskje er du i arbeidslivet. Jeg vet også hvor vanskelig det er å bli kjent med nye mennesker. Ofte passer man ikke sammen med de man jobber med, og da er det bare gjennom fritidsaktiviteter man kan møte noen på naturlig måte. Eller man kan gå på nettet og søke venner. Det er det siste jeg har gjort. Jeg har fått tre venninner gjennom Aktivitetsvenner, i løpet av de siste to årene. Vil råde deg til å prøve det. Det er egentlig mange der ute som ønsker seg nye venner.

Ja jeg er født i 82. Desverre er jeg arbeidsledig, noe som nok er med på å gjøre det å få seg venner vanskeligere. Ikke er jeg med på noen fritidsaktiviteter eller, har liksom ingen hobbyer. Aktivitetsvenner har jeg prøvd, men få fra området her der inne. Sendt meldinger til noen,men får ikke svar. Skulle ønske det fantes en side ala disse skjekke sidene hvor man faktisk kunne lage en profil og søke nye venner. Det virker jo som det er behov for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det ville nok gjøre ting lettere om du kom i arbeid. Kanskje det bør være første prioritet å få en jobb. Og siden vil det nok være lurt å få deg noe hobbyer. Dersom du har noe du er interessert i blir det lettere å finne samtaletema når du møter nye mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er føles ikke noe godt å si, men det er sannheten. Jeg er ensom, jeg har ingen venner og har ikke hatt det på mange år. Det er ikke noe galt med meg. Jeg er ei helt vanlig jente, men jeg klarer ikke å få meg venner. Og det virker heller ikke som noen er int i å bli mer enn bekjente med meg. Det føles veldig sårt fordi jeg begynner jo å lete etter "feil" ved meg selv for å forsvare hvorfor jeg er så ensom.

Hei TS !

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, for det er akkurat som jeg skulle satt ord på hvordan jeg føler meg. Jeg er også veldig ensom. Jeg er også en helt vanlig jente, snill, blid, høflig og behandler andre med respekt. Allikevel føler jeg at å få nye venner nå er vanskelig. Har vært en del av en større venninnegjeng før, men disse sluttet å snakke med meg en etter en. Den dag i dag vet jeg ikke hva som skjedde, og ingen har heller fortalt meg om jeg har gjort noe galt/sagt noe galt.

I motsetning til deg er jeg i fast jobb. Pga stillingen min føler jeg det er vanskelig å ta initiativ til å bli venner på privaten med de jeg arbeider med. Men, kommer det opp så kommer jeg selvfølgelig til å gi det en sjanse og se hvordan det går ! Så, jeg råder deg også til å forsøke å komme deg ut i arbeidsmarkedet. Her vil du helt klart danne nye relasjoner. Har du noen andre interesser, melde deg til frivillighetsarbeid eller noe? Jeg har hørt at mennesker i slike organisasjoner er veldig åpne :)

Sender deg en :hug: da jeg vet så godt hvordan denne ensomheten føles

Anonymous poster hash: 59ac9...28c

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært så mye bedre om ingen hadde svart henne. Da hadde hun vært ensom, da.

Anonymous poster hash: 9b4af...816
Gjest Seajewel
Skrevet

Det hadde vært så mye bedre om ingen hadde svart henne. Da hadde hun vært ensom, da.

Hva er det for en ting å si?

Klem til deg, trådstarter! Det med aktivitetsvenner virka som en god ide, ellers så tror jeg KG har noe sånt som at man kan treffe andre i samme område? Jeg tror det er mange mange i dine sko der ute, som også kanskje sitter på KG om kveldene.

Skrevet

Jeg synes du skal spare deg for slike uttalelser

• Liker 1
Skrevet

KG burde jo kunne fungere bra sånn at folk i samme by/kommune kan få kontakt. Syns jeg.

Det er mange som gjør det også, Men hvis både A og B kvier seg for å sende en mld til x person og spør om å finne på noe, så skjer det fint lite.

Mao, noen må ta initiativet.

Skrevet (endret)

Det er mange som gjør det også, Men hvis både A og B kvier seg for å sende en mld til x person og spør om å finne på noe, så skjer det fint lite.

Mao, noen må ta initiativet.

Er ikke noe annet å gjøre enn å hoppe uti. Tror fortsatt ingen har dødd av å sende en melding ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

Er ikke noe annet å gjøre enn å hoppe uti. Tror fortsatt ingen har dødd av å sende en melding ;)

Nettopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...