Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

elsket ekskjæresten sin høyere enn deg?

De fleste av oss i forhold, har ekser fra fortiden. Jeg tror dessverre at det er mange av oss i ett nye forhold, som egentlig inderst inne elsket eksen sin noe høyere. Men av ulike grunner fungerte ikke det forholdet.

Jeg tror dessverre at jeg har funnet meg en som egentlig elsket og var mer forelsket i ekskjæresten sin. Dette er bare noe jeg merker selv og føler. For eksempel så gav han henne mange flere gaver, kjærlighetserklæringer skriflig og gjorde generelt mye mer for henne. Dette er dessverre noe jeg kom over da han flyttet alle tingene sine til meg (bilder, kort, kvitteringer ect.) Slik har han aldri vært med meg. Jeg føler meg som en trygg og søt jente for han, men overhodet ikke noe mer enn hva hans ekskjæreste var for han.

Kunne du levd med det? At kjæresten din muligens elsket eksen sin høyere? Betyr det noe at han ble dumpet og kanskje egentlig ville ha henne?

-Mona Lisa

Anonymous poster hash: aa9d4...f5c
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

elsket ekskjæresten sin høyere enn deg?

De fleste av oss i forhold, har ekser fra fortiden. Jeg tror dessverre at det er mange av oss i ett nye forhold, som egentlig inderst inne elsket eksen sin noe høyere. Men av ulike grunner fungerte ikke det forholdet.

Jeg tror dessverre at jeg har funnet meg en som egentlig elsket og var mer forelsket i ekskjæresten sin. Dette er bare noe jeg merker selv og føler. For eksempel så gav han henne mange flere gaver, kjærlighetserklæringer skriflig og gjorde generelt mye mer for henne. Dette er dessverre noe jeg kom over da han flyttet alle tingene sine til meg (bilder, kort, kvitteringer ect.) Slik har han aldri vært med meg. Jeg føler meg som en trygg og søt jente for han, men overhodet ikke noe mer enn hva hans ekskjæreste var for han.

Kunne du levd med det? At kjæresten din muligens elsket eksen sin høyere? Betyr det noe at han ble dumpet og kanskje egentlig ville ha henne?

-Mona Lisa

Dette kan være et resultat av at man hopper for raskt inn i et forhold etter et brudd! Man bør og bruke LANG tid før man flytter sammen, ja lever sammen. Forhold og følelser tar tid. Folk som rusher inn i noe, får aldri bearbeidet sine tidligere forhold.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis han egentlig vil være samme med eksen? Nei.

Men hvordan måler man kjærlighet da? Det at han ga henne flere gaver og kom med kjærlighetserklæringer trenger ikke bety annet enn at eksen hans hadde mer behov for bekreftelse. Kanskje han føler at du er trygg nok på dere til at det ikke er nødvendig.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det har jeg vært. På en måte foretrekker jeg det, det gjør oss mer jevnbyrdige.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Penny_Lane over her. At han ga henne flere gaver trenger ikke å bety noe. Samboeren min kjøpte f.eks mye dyrere gaver til eksen sin enn han gjør til meg, og det er fordi han ikke trenger å bevise noe som helst ovenfor meg. Vi er trygg på hverandre, og det trengs ingen store, dyre gaver for å "holde hverandre varm". Samboer følte han måtte gi eksen dyre, flotte gaver for at hun skulle bli fornøyd, og hele forholdet var egentlig bare stress.

Det var forresten hun som dumpet samboeren min, og ja, jeg har også tenkt tanken på at han egentlig fremdeles vil ha henne. Men jeg tenker at de er ekser for en grunn, og nå har han valgt å være sammen med meg.

Anonymous poster hash: d09c7...669
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være et resultat av at man hopper for raskt inn i et forhold etter et brudd! Man bør og bruke LANG tid før man flytter sammen, ja lever sammen. Forhold og følelser tar tid. Folk som rusher inn i noe, får aldri bearbeidet sine tidligere forhold.

Vi flyttet tidlig sammen ja, og han var ganske så nylig blitt dumpet av ekskjæresten sin. Vi har nå vært sammen i 3 år, men jeg kom bare å tenke på det i dag at han egentlig aldri har vist meg så mye følelser. Jeg trenger like mye bekreftelse om ikke mer. Jeg vil jo ha en kjæreste som har elsket meg høyest. Det er jo kjipt å tenke på at han muligens følte det sterkere med eksen. Husker også jeg kom over gamle bilder fra dem i syden sammen, han så mye mer kosen ut med henne for å si det sånn. Føler liksom han aldri har vært så mye på meg.. Muligens jeg bare er noe paranoid.

- Mona Lisa

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Man inngår ikke forhold for å bli behandlet som nr 2.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Man inngår ikke forhold for å bli behandlet som nr 2.

Men hva om han aldri ville gått tilbake til henne, nå som han har deg? Kun at følelsene hans kanskje var mer intense for henne.

- Mona Lisa

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Interessant tema. Ekskjæresten min har sagt til meg at det skal veldig mye til for han å får like sterke følelser for sin neste kjæreste, som han hadde for meg (det ble slutt for over 2 år siden).

Det er jo veldig synd at noen elsket kjæresten sin høyest, og for så å bli dumpet. Skal de da bare være singel for alltid, i og med at ingen kan måle seg med eksen? Mange går jo videre å bare godtar at de ikke kommer til å oppleve like stor kjærlighet igjen.

Endret av LonelyAngel
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Men hva om han aldri ville gått tilbake til henne, nå som han har deg? Kun at følelsene hans kanskje var mer intense for henne.

- Mona Lisa

Fremdeles nei.

Skrevet

Usikre og umodne gutter vil normalt sett kompensere for sin usikkerhet ved å gjøre mye mer overfladiske ting og oppføre seg nærmest som om de er underdanig.

Det er intet tegn på at man elsker noen mer

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Usikre og umodne gutter vil normalt sett kompensere for sin usikkerhet ved å gjøre mye mer overfladiske ting og oppføre seg nærmest som om de er underdanig.

Det er intet tegn på at man elsker noen mer

Men hvorfor var han ikke slik med meg da? Jeg har aldri sikret han for mye om at jeg ville ha han, han burde ha kjempet så masse for meg også.

- Mona Lisa

Skrevet

Spiller ingen roll så lenge han ikke elsker eks-kjæresten lenger.

Skrevet

Men hvorfor var han ikke slik med meg da? Jeg har aldri sikret han for mye om at jeg ville ha han, han burde ha kjempet så masse for meg også.

- Mona Lisa

Folk blir normalt sett mer modne og sikre på seg selv. At du klager på å ikke få overfladiske gaver og at han ligger flat som en slave er det du burde fokusere på. Du har tilsynelatende et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Folk blir normalt sett mer modne og sikre på seg selv. At du klager på å ikke få overfladiske gaver og at han ligger flat som en slave er det du burde fokusere på. Du har tilsynelatende et problem.

Har jeg et problem bare fordi jeg ønsker meg en kjæreste som elsker meg høyest av alle? Skal jeg gifte meg men kjæresten som muligens var mer forelsket i eksen? Selv om jeg ikke har noen håndfaste bevis så har jeg intuisjon.

-Mona Lisa

Skrevet

Har jeg et problem bare fordi jeg ønsker meg en kjæreste som elsker meg høyest av alle? Skal jeg gifte meg men kjæresten som muligens var mer forelsket i eksen? Selv om jeg ikke har noen håndfaste bevis så har jeg intuisjon.

-Mona Lisa

Du har et problem fordi du måler dette i gaver og nesegrus beundring og underdanig oppførsel.

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde vært sammen med mannen om han elsket eksen sin, eller i det hele tatt hadde hatt sterke følelser for sin eks. Helt uaktuelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Du har et problem fordi du måler dette i gaver og nesegrus beundring og underdanig oppførsel.

Det handler ikke om det. Det handler om at TS ikke føler at hun får nok oppmerksomhet, ikke får bekreftelse (alle trenger for å vite at de betyr noe for partneren) og tillegg kommer han drassende med masse dikt, bilder, kort og kjærlighetserklæringer til ex-kjæresten.

Anonymous poster hash: d6d6a...940

Skrevet

Kunne aldri gått inn i et forhold der jeg hadde vært nr 2. Når det er sagt er det fult mulig at han ga henne gaver da dette var noe som hun "forlangte" i forholdet. Jeg for min del trenger ikke mange gaver for å føle meg elsket, selvom eksen til en evt type fikk det.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde vært sammen med mannen om han elsket eksen sin, eller i det hele tatt hadde hatt sterke følelser for sin eks. Helt uaktuelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Du må lese tråden litt nøyere. Her er det ikke snakk om å elske eksen i nåværende tidspunkt, men at kjæresten muligens hadde sterkere følelser for henne den gang i forhold til hva han har for meg i dag.

Og en siste ting. Selvfølgelig måler jeg det ikke bare i gaver, men også i hva han gjorde for henne. Jeg vet f.eks at han øvelseskjørte mye med henne, det gidder han omtrent ikke gjøre med meg.

-Mona Lisa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...