Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå skole til høsten, men føder i Desember. Jeg må gå skole til Februar for å få permisjonspenger (har ikke hatt noen fast jobb de siste månedene) og lurer dermed på hvordan dette med permisjon er. Kan far gå ut i permisjon fra desember til Februar for så at jeg går ut fra februar? Har har opptjent retten på foreldrepenger.

Anonymous poster hash: 66484...a5b
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Nei. De første ukene er forbeholdt mor, så da må du ta de. Og det er jo for en grunn.

Ser ikke helt det å gå på skole ett etter fødsel som noe å trakte etter.

AnonymBruker
Skrevet

For å ha råd til å forsørge oss er jeg nødt til å gå på skole de to månedene før jeg har rett på permisjonspenger fra lånekassen.

Anonymous poster hash: 66484...a5b
Skrevet

Har du gått skole i vår?

Skrevet (endret)

Jeg tror nok at det er slik at du må tjene opp rettighetene før du føder og ikke før du går ut i permisjon. Tre uker før og seks uker etter fødsel er forbeholdt mor, og jeg tror du må sykemeldes før far kan ta over de ukene.

Om du har tatt fag i vår, teller sommeren med, når det kommer til 6 måneders regelen.

Edit: Jeg sjekket. Et av vilkårene er at du må ha vært 6 mnd i utdanning rett før fødselen. Så da har ikke tidspunkt for oppstart av permisjon har noe å si for om du får foreldrestipend eller ikke.

Endret av Synne-Marie
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg tror nok at det er slik at du må tjene opp rettighetene før du føder og ikke før du går ut i permisjon.

Det er helt riktig, så om TS ikke var under utdanning i vår, rekker hun det ikke uansett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...