AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Del Skrevet 20. juni 2013 Hei Skal ta såkalte "lette" studieemner ved NTNU fordi jeg skal jobbe ved siden av. Er såklart fagområder som er mer relevante og aktuelle enn andre. Men jeg skal ikke ha emner hvor det kreves mye obligatorisk oppmøte. Har studert såpass mange år nå at jeg klarer selvstudium ved siden av jobb. Så vet du om noen emner uten mye obligatorisk aktiviitet? Anonymous poster hash: ba3b5...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 20. juni 2013 #2 Del Skrevet 20. juni 2013 Medisin for ikke-medisinere:) Krever minimal innsats for å stå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg vet ikke hva strykprosenten på medisin for ikke-medisinere er, men den har vært oppe 50 % flere år. Og må man ikke ha en C for å bestå? For mange krever et resultat som C mer enn bare minimal innsats. Da er det kanskje bedre med exfac i språk og litteratur, der er karakteren bestått/ikke bestått og man må bare ha E for å bestå. Hvis man er åkei flink i matte, så er Matematikk for økonomer enkelt. En god del historie-, religion-, engelsk- og nordisk-emner på 1000-nivå er forholdsvis enkle, samme med noen psykologi-emner. Anonymous poster hash: 625df...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 20. juni 2013 #4 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Jeg vet ikke hva strykprosenten på medisin for ikke-medisinere er, men den har vært oppe 50 % flere år. Og må man ikke ha en C for å bestå? For mange krever et resultat som C mer enn bare minimal innsats. Da er det kanskje bedre med exfac i språk og litteratur, der er karakteren bestått/ikke bestått og man må bare ha E for å bestå. Hvis man er åkei flink i matte, så er Matematikk for økonomer enkelt. En god del historie-, religion-, engelsk- og nordisk-emner på 1000-nivå er forholdsvis enkle, samme med noen psykologi-emner. Anonymous poster hash: 625df...471 Det er karakter i Exfac for Språk og litteratur på NTNU, og det er virkelig ikke så enkelt som du skal ha det til, strykprosenten er enorm. Ville ha tatt engelsk litteratur på 1000-nivå, sosiologi-fag og historie. Endret 20. juni 2013 av Emmanuelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 20. juni 2013 #5 Del Skrevet 20. juni 2013 Bestått/ikke-bestått er vanligvis en C. Jeg vet at "Kommunikasjon og interaksjon" (sosialantropologi) kan tas uten oppmøte, og det er hjemmeeksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 20. juni 2013 #6 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg vet ikke hva strykprosenten på medisin for ikke-medisinere er, men den har vært oppe 50 % flere år. Og må man ikke ha en C for å bestå? For mange krever et resultat som C mer enn bare minimal innsats. Da er det kanskje bedre med exfac i språk og litteratur, der er karakteren bestått/ikke bestått og man må bare ha E for å bestå. Hvis man er åkei flink i matte, så er Matematikk for økonomer enkelt. En god del historie-, religion-, engelsk- og nordisk-emner på 1000-nivå er forholdsvis enkle, samme med noen psykologi-emner. Anonymous poster hash: 625df...471 Det tror jeg kan henge sammen med at mange melder seg opp i faget uten å ha lest i det hele tatt. Dette faget er f.eks noe som blir tipset om i begynnelsen av studiet, at man kan melde seg opp og at det faktisk er en reell sjanse for å stå da eksamen er multiple choice. Så tar man faget mange nok ganger vil man kanskje stå til slutt. Det stemmer at man må ha 60% (65?) riktig ja, men dersom man bruker et par dager på å gå gjennom gamle eksamenssett vil man se at de fleste spørsmålene går igjen, ergo, man trenger ikke lese pensum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Del Skrevet 23. juni 2013 Det er karakter i Exfac for Språk og litteratur på NTNU, og det er virkelig ikke så enkelt som du skal ha det til, strykprosenten er enorm. Ville ha tatt engelsk litteratur på 1000-nivå, sosiologi-fag og historie. Da har emnet blitt forandret siden jeg tok eksamen høsten 2010. For meg var det nok å levere den ene obligatoriske innleveringen i fonetikk, og å tilbringe dagen før eksamen med å lese. Ordningen var ny av året da jeg hadde emnet, så jeg trodde det forble sånn. Men da er det bare for TS å se bort i fra det jeg har skrevet om ex.fac. Anonymous poster hash: 625df...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Del Skrevet 7. juli 2013 Flere? Anonymous poster hash: 45b7f...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå