Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg elsker parfymer som ikke andre har, og nå skal jeg straks ut å reise og planlegger derfor å "utvide" samlingen litt. Men har noen noen tips, vet om noen nye dufter?

Noen av de parfymene jeg bruker pr. i dag er:

Andrew Mc Queen (det halve hjertet)

Kenzo Jungel

Blonde fra versace

Whish fra chopard

Alle tips til hva jeg bør "sjekke" ut motas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Det spørs hvor du skal reise... Gi meg et lite hint, og jeg skal vri hjernen. Forresten regnes de parfymene du nevner som "mainstream", men personlig må jeg si at mange såkalte "parfymeur"-dufter er ganske så spesielle.

Men gi meg reisetips først (de fleste mer uvanlige parfymer får du ikke i tax free-butikkene, men må lete litt rundt).

Skrevet

Sjekk ut http://www.ausliebezumduft.de/ som Ethereal har anbefalt her tidligere. For 15 euro inkludert porto får du tilsendt 7 prøver etter eget valg, av generøs størrelse, pluss noen ekstra. Dette er parfymer som ikke er å få kjøpt i Norge, eller på taxfree. De har kjempeutvalg så det er bare å drømme seg bort :-)

Lurer du på hva du skal velge hvis du ikke har hørt om de ulike duftene før, kan du sjekke ut reviews på www.makeupalley.com, der finner du "anmeldelser" av alt mulig av parfyme, sminke og hudpleie.

Gjest Ethereal
Skrevet

Which reminds me....jeg har lyst på ny prøvebestillingsrunde :oops: Synd at de aller fleste parfymene er råttent dyre, opp mot 100euro, og for det meste i 100ml-flaske. Jeg bestilte en duft derfra, men den kommer aldri til å bli oppbrukt, selv om den er kjempegod.

Skrevet

Jeg fant en fantstisk god parfyme fra Diesel, som jeg ikke har sett her i Norge. Litt vanjile lukt:)

Gjest Ethereal
Skrevet

den røde, den hvite, eller den grønne? Jeg har sett Diesel hos enkelte Cubus-butikker. Og ikke er de dyre, heller. :-)

Skrevet
den røde' date=' den hvite, eller den grønne? Jeg har sett Diesel hos enkelte Cubus-butikker. Og ikke er de dyre, heller. :-)[/quote']

Den røde. Jøss, da må jeg ta meg en tur imrg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vera Wang parfymen er vidunderlig, og selges ikke i Norge !

Skrevet
Sjekk ut http://www.ausliebezumduft.de/ som Ethereal har anbefalt her tidligere. For 15 euro inkludert porto får du tilsendt 7 prøver etter eget valg, av generøs størrelse, pluss noen ekstra. Dette er parfymer som ikke er å få kjøpt i Norge, eller på taxfree. De har kjempeutvalg så det er bare å drømme seg bort :-)  

Lurer du på hva du skal velge hvis du ikke har hørt om de ulike duftene før, kan du sjekke ut reviews på www.makeupalley.com, der finner du "anmeldelser" av alt mulig av parfyme, sminke og hudpleie.

Kan jeg spørre hvilke dufter fra denne tyske siden som er Deres favoritter? Jeg har aldri hørt om noen av dem før... :oops:

Gjest Ethereal
Skrevet

Utvalget er svimlende, men problemet er at de fleste parfymene der koster det hvite i øyet. Mine favoritter er helt klart Villoresi Teint de Neige og Nicolai Vanille Tonka, men de er rimelige heavy saker. Men du kan lese deg gjennom beskrivelsene, og bestille prøver, så får du testet i ro og mak.

Skrevet

Ja jeg tenkte jeg skulle bestille noen prøver, men som du sier, ett veldig stort utvalg! Takk for svar!

Skrevet

Dette er de prøvene jeg bestilte, hadde ikke hørt om så mange før jeg heller da, så det var et rent eksperiment:

Parfumes de Nicolai Vanille Tonka

Czech and Speake Cuba

L'Artisan Parfumeur Tea for Two

Diptyque Philosykos

Lorenzo Villoresi Teint de Neige

The people of the labyrinths Luctor et Emergo

Parfums de Nicolai Eau d´Étè

Alle er vel av den litt søte, krydrete varianten. Jeg liker aller best Teint de Neige og Vanille Tonka (de samme som Ethereal!), Eau d´Étè, Cuba og Tea for Two var også gode. Luctor et Emergo og Philosykos syntes jeg ikke noe særlig om, de ble i tyngste laget for meg. Skal jeg bestille noen av disse i full størrelse må det bli Teint de Neige.

Skrevet

Takk for tips! Tror i hvertfall jeg bestiller de to som Dere begge likte best! :) Får lete litt videre her...

Gjest Ethereal
Skrevet

Hva slags parfymer liker du da? Kan du gi noen eksempler? De to nevnte er ganske heavy, på linje med Shalimar, Opium eller Obsession.

Skrevet

Jeg liker dufter som DKNY, Tommy girl, Clinique happy heart, Escada Island Kiss, kommer ikke på flere i farten... Vil vel foretrekke dufter som er friske, litt søte , litt moderne... Tror du disse som Dere liker blir for heavy for meg da eller??

Gjest Ethereal
Skrevet

Da tror jeg nok disse duftene vil få deg til å løpe langt. Kanskje du kan like noen mer fruktige dufter? Hva med Mure et Musc eller Mimosa Pour Moi fra L'Artisan Parfumeur? Eller Arancia fra Acqua di Parma? Du vil garantert også like duftene fra Comptoir Sud Pacifique, de er alle ganske fruktige. Vanille Abricot er nydelig, og ikke altfor dyr heller, 50euro for 100ml.

Skrevet

Okey! Du har litt peiling virker det som, jeg tar tipsene dine til etterretning! Takk igjen! :blomst_opp:

Skrevet

Jeg er ikke helt enige at de er helt "mainstream", for jeg har aldri møtt noen andre som bruker noen av de, og jeg får alltid masse komplimenter for de. Dessuten finnes værken Whish eller jungel mer.....

Jeg kommer til å lande på Kastrup (men der tviler jeg på at jeg får noe tid) også skal jeg til å lande/ta av fra JFK.

Gjest Ethereal
Skrevet

Både Wish og Jungle finnes i hvertfall på hvert gatehjørne her i Nederland. Chopard-parfymer har man vel aldri fått kjøpt i Norge uansett, tror jeg (Casmir, Wisp, Madness, Mira Bai...)?

Skrevet

Estetique har hatt Chopard parfymer i noen av butikkene sine + Gimle parfymeri. Sist jeg var på Heatrow hadde de den heller ikke, og de sa også at den har gått ut av prod. Det samme med Kenzo jungel, det sa de iallefall til en venninne av meg som er innkjøpssjef for Estetique kjeden.

Andrew Mc Queen har jeg ikke sett i norge, men jeg vet ikke.

Men uansett så skjønner du jo litt hvilke typer parfyme jeg liker, noen tips?????

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...