Gå til innhold

Lillehammer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor på Lillehammer er det fint å bo med små barn?

Anonymous poster hash: ca609...d74
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nordre Ål :)

Anonymous poster hash: 6b574...267
AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig å ha gangavstand til "byen"?

Hvor gamle er barnet/barna?

Har du preferanser mht. skolestørrelse?

Hva slags økonomisk ramme har dere?

Hva slags bolig ønsker dere?

Alle skolekretsene blir jo regnet som gode oppvekstmiljø, så jeg hadde heller fokusert på hva som er best for familien samlet sett. For eksempel er boligprisene tradisjonelt noe lavere på Jørstadmoen og i Vårsetergrenda, men bor man her er man litt mer avhengig av bil.

Anonymous poster hash: 9f65d...e00
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en middels økonomisk ramme. Har hørt rekkehus går for 2-2,5 mill i Lillehammer?

Ønsker ikke å bo så langt unna sentrum at vi er avhengig av bil. Hvordan er evt kollektiv transport?

Nærhet til marka er viktig.

Ønsker primært rekkehus.

Gjest gjest
Skrevet

Vårsetergrenda og Søre Ål er de dyre områdene ser det ut til, der er det veldig populært. Fåberg og jørstadmoen er nok rimeligere.

Bybusstilbudet i lillehammer er veldig bra.

Gjest bustyvel
Skrevet

Vingnes er vel heller ikke så verst :) Flott utsikt, litt utenfor bykjernen og mange hyggelige og barnevennlige områder.

AnonymBruker
Skrevet

Fåberg og Jørstadmoen er "bakevja", med dårlige sosiale tilbud osv.

Er dere ute etter enebolig så er jo Vingnes et område som tilbyr store tomter, kort avstand til butikker og byen og slik :)

Har for øvrig snart hus til salg på Vingnes om dere er interessert ;)

Anonymous poster hash: 12cab...88a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp bodd i lillehammer store deler av livet. Har bodd i røyslimoen, søre ål og på jørstadmoen. Av de tre vil jeg absolutt anbefale røyslimoen/vårsetergrenda og søre ål. På jørstadmoen og fåberg har jeg aldri likt meg(langt vekk fra sentrum,dårligere busstilbud osv).

Ellers så kjenner jeg mange som trives godt nord i byen også, smestadmoen og områdene rundt der. Og rundt stampa.

Anonymous poster hash: 12644...6a8
Gjest bustyvel
Skrevet

Mye mygg på Fåberg og Jørstadmoen. Og lite sol :fnise:

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

fra hvilke boligområder er det best friluftsmuligheter? tenker på skiturer vinterstid og fjellturer sommerstid. av kartet ser det ut til at vårsetergrenda egner seg best, men stemmer det?

AnonymBruker
Skrevet

Du ser det egentlig ganske greit fra kartet. Både områdene rundt OL-anleggene og Vårsetergrenda har kort vei til friluftsområder. Det er også områder lenger ned enn Vårsetergrenda som har god tilgang til lysløypenett - for eksempel Holteskogen. Her er det fremdeles kurant gangavstand til sentrum. (Det er jo forsåvidt gangavstand til Vårsetergrenda også, men det blir fort litt tungt å gå hjem = bratt).

Anonymous poster hash: 9f65d...e00
Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok en håpløs sammenligning, men jeg joiner hun som startet tråden her og spør også om noe.

Finnes det "dårlige" og "bedre" steder i byen? Akkurat slik det gjør i andre større byer her til lands....

AnonymBruker
Skrevet

Bybusstilbudet i lillehammer er veldig bra.

Eh... Nei?! Mulig det er bra midt i sentrum, men f.eks fra Søre Ål snakker vi én buss i timen liksom. Det er ikke akkurat veldig bra!??

Jeg syns allikevel Søre Ål er et av de bedre stedene å bo. Stille og rolig, allikevel forholdsvis sentrumsnært. Bra dagligvaretilbud, post i butikk, bra skole, flere barnehager. Men det kan hende det er dyrere her enn ellers i Lillehammer; det har jeg ikke satt meg inn i. Man må også være oppmerksom på hvor tomt ligger ifht Glørs anlegg på Roverudmyra. Enkelte steder i Søre Ål merker man godt lukta derfra på de varmeste sommerdagene. (Vi har ikke merket noe selv, men har hørt om problemet)

Anonymous poster hash: 6b620...2b7

Gjest bustyvel
Skrevet

Eh... Nei?! Mulig det er bra midt i sentrum, men f.eks fra Søre Ål snakker vi én buss i timen liksom. Det er ikke akkurat veldig bra!??

Jeg syns allikevel Søre Ål er et av de bedre stedene å bo. Stille og rolig, allikevel forholdsvis sentrumsnært. Bra dagligvaretilbud, post i butikk, bra skole, flere barnehager. Men det kan hende det er dyrere her enn ellers i Lillehammer; det har jeg ikke satt meg inn i. Man må også være oppmerksom på hvor tomt ligger ifht Glørs anlegg på Roverudmyra. Enkelte steder i Søre Ål merker man godt lukta derfra på de varmeste sommerdagene. (Vi har ikke merket noe selv, men har hørt om problemet)

Og ifht Roverudmyra - MÅKER. Forbanna skapninger, som jo selvsagt er heftig glade i søppel, og dermed noen bråkete og bæsjete naboer.

AnonymBruker
Skrevet

Og ifht Roverudmyra - MÅKER. Forbanna skapninger, som jo selvsagt er heftig glade i søppel, og dermed noen bråkete og bæsjete naboer.

Det er sant! Jeg HATER måker! (Som i sangen til Odd Børretzen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...