Gjest hva som helst Skrevet 20. juni 2013 #1 Del Skrevet 20. juni 2013 Lurte på hva slags forsikringer folk har og hvorfor? Personlig har jeg bare reiseforsikring, selv om jeg sikkert burde hatt innboforsikring også. Planlegger å kjøpe helseforsikring når jeg er ferdig å studere og i full jobb. Jeg stoler liksom ikke helt på at det offentlige alltid vil gi god nok hjelp, og helsen er jo det viktigste man har også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Del Skrevet 20. juni 2013 Hus, innbo, bil, hytte, reise og hund. Hvorfor er vel ganske åpenbart :-) Anonymous poster hash: 21794...737 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Del Skrevet 20. juni 2013 De forsikringene over + uføreforsikring, kritisk sykdom, og så har jeg og mannen forsikret hverandre i tilfelle dødsfall. Anonymous poster hash: 22305...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 20. juni 2013 #4 Del Skrevet 20. juni 2013 Innbo Forsikring på dyrt sportsutstyr Uføreforsikring Reiseforskring Syntes innbo, uføreforsikring og reiseforsikring er noe absolutt alle burde hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg stoler dessverre ikke på det offentlige heller, etter å se hvor lite min mor har å rytte med. Hun hadde lav lønn fra før av, og må nå klare seg på 66% av den lønna. Det er tragisk. Anonymous poster hash: 22305...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Del Skrevet 20. juni 2013 Innbo, uføre, reise, hunde og bil forsikring.Anonymous poster hash: 4ffb4...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 20. juni 2013 #7 Del Skrevet 20. juni 2013 Lurte på hva slags forsikringer folk har og hvorfor? Personlig har jeg bare reiseforsikring, selv om jeg sikkert burde hatt innboforsikring også. Planlegger å kjøpe helseforsikring når jeg er ferdig å studere og i full jobb. Jeg stoler liksom ikke helt på at det offentlige alltid vil gi god nok hjelp, og helsen er jo det viktigste man har også. Du må absolutt skaffe deg innboforsikring! Den er billig og nyttig. Det er skremmende å se hvordan spesielt unge folk dropper innboforsikringen for de de "ikke har noe av verdi". Dersom det skulle brenne så mister du ALT. Tenk på klær, møbler, bøker, CD/DVD, servise, alle småting man har rundt i huset. Om ikke tingene hver for seg har verdi så må man tenke på hva det vil koste å skulle kjøpe alt igjen. Tenk bare om du skulle måtte gå ut og kjøpe deg helt nye klær. Bare ved kjøp av et par bukser, gensere og undertøy (som jo er et minimum av hva man må ha) vil du måtte regne med å bruke noen tusenlapper. Om du ikke er veldig mye på reise ville jeg nok heller valgt innbo enn reiseforsikring. (og i alle fall innbo foran helse....) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 20. juni 2013 #8 Del Skrevet 20. juni 2013 Innboforsikring - definitivt den viktigste forsikringen i mine øyne. Det er DYRT å måtte kjøpe inn alt man trenger om det blir ødelagt i f.eks en brann (klær, håndklær, hygieneartikler, kjøkkenutstyr, møbler, tepper, bøker, filmer osv osv) Bilforsikring - man er jo pålagt å ha ansvarsforsikring, men siden vi har kjøretøy av litt nyere modeller så har vi helkasko. Utstyrsforsikring - har en del dyrt fotoutstyr Forsikring på dyrene - det kan fort koste mye for selv den enkleste lille bagatell uten forsikring. Reiseforsikring - bare som når jeg var på en weekendtur og bagasjen ikke kom frem, så kunne jeg handle inn alt jeg trengte av klær, hygieneartikler, sko osv og få refundert alle utgiftene når jeg kom hjem og jeg fikk igjen bagasjen når jeg landet på Gardermoen, så det ble en billig tur Dessverre kan jeg ikke ha uføreforsikring da jeg har vært syk siden før jeg flyttet for meg selv og dermed var det for sent å få den forsikringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Del Skrevet 20. juni 2013 Hva med livsforsikring da folkens? Anonymous poster hash: 4920b...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Del Skrevet 20. juni 2013 Lurte på hva slags forsikringer folk har og hvorfor? Personlig har jeg bare reiseforsikring, selv om jeg sikkert burde hatt innboforsikring også. Planlegger å kjøpe helseforsikring når jeg er ferdig å studere og i full jobb. Jeg stoler liksom ikke helt på at det offentlige alltid vil gi god nok hjelp, og helsen er jo det viktigste man har også. Du må ha innboforsikring. Jeg var sjeleglad jeg hadde det da alle hvitevarene mine ble stjålet for en stund siden. Det var kostnader for over 80 tusen..Anonymous poster hash: 8c1d3...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 20. juni 2013 #11 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Hva med livsforsikring da folkens? Anonymous poster hash: 4920b...bd5 Jeg er singel, så jeg ser ikke det helt store behovet for livsforsikring Jeg har innboforsikring, reiseforsikring og uføreforsikring/kapital. Jeg har forresten helårs reiseforsikring, tiltross for at jeg ikke reiser spesielt mye utenlands. Det er fordi den dekker meg fra jeg går ut døren hjemmefra, ikke bare på ferie i utlandet Endret 20. juni 2013 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 20. juni 2013 #12 Del Skrevet 20. juni 2013 Har bil, innbo, uføre, også har jeg boligforsikring gjennom sameiet og noe uføre/ulykkesforsikring gjennom jobben. Sorry men om du ikke gidder å ordne deg innboforsikring så fortjener du nesten å bli rundstjelt så du lærer litt, om du bor for deg selv så har du garantert eiendeler for oppimot 100 000, i tillegg så koster innboforsikring så godt som ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Del Skrevet 20. juni 2013 Uføreforsikring er ihvertfall det siste jeg gidder å bruke pengene på. Har vært alvorlig syk av to ulike årsaker, og hver gang har legene sagt at uføre neppeh adde gått igjennom uansett. Har sett flere eksempler på det dessverre. Her er nemlig selskapene eksperter på å vri seg unna å finne en grunn til hvorfor de ikke dekker det når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: 21794...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 21. juni 2013 #14 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har innboforsikring, reiseforsikring og bilforsikring. Bør vel strengt tatt skaffe meg en uføreforsikring også, men merker at det er veldig lett å tenke at det ikke skjer meg.. Enn så naivt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #15 Del Skrevet 21. juni 2013 Uføreforsikring er ihvertfall det siste jeg gidder å bruke pengene på. Har vært alvorlig syk av to ulike årsaker, og hver gang har legene sagt at uføre neppeh adde gått igjennom uansett. Har sett flere eksempler på det dessverre. Her er nemlig selskapene eksperter på å vri seg unna å finne en grunn til hvorfor de ikke dekker det når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: 21794...737 Det kommer vel helt an på forsikringen. Min uføreforsikring slår inn hvis jeg har vært 50 % sykemeldt eller mer i 1 år. Jeg må altså ikke være 100 % ufør før forsikringen slår inn. Anonymous poster hash: 8158e...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 21. juni 2013 #16 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg/vi har: Bilforsikring m/kasko Innbo via Fellesorganisasjonen/LOs medlemsprogram. Reiseforsikring via jobb som gjelder for meg, partner og barn Ufør/livsforsikring på både meg selv og barnet mitt, da jeg ikke stoler på det offentlige om vi skulle bli syke, og det er en rimelig pris pr mnd i ft hva man får igjen om det skulle gå til helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millenium Skrevet 21. juni 2013 #17 Del Skrevet 21. juni 2013 Per dags dato har jeg bare på kattene og reiseforsikring. Når vi flytter så skal jeg ordne innbo forsikring. Kan dessverre ikke få uføreforsikring så det gidder jeg ikke å prøve på engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg! Skrevet 21. juni 2013 #18 Del Skrevet 21. juni 2013 hus innbo 2 biler reiseforsikring 2 barneforsikringer - sykdom og død ulykkesforsikring gjennom jobben + fagforening hvorfor? tja, si det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Greengrass Skrevet 21. juni 2013 #19 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har innbo, reise, bil og kritisk sykdom. Hvorfor? Noe MÅ jeg ha (bil) og resten er smart å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nuggets Skrevet 21. juni 2013 #20 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Jeg har: Innboforsikringn(gjennom fagforbundet) Bil Reise (fagforbundet) Livsforsikring og gruppeliv Hvorfor? Fordi jeg reiser mye, har ny bil og det er kjekt med innboforsikring hvis det skulle skje noe. Det samme med livsforsikring. Endret 21. juni 2013 av nuggets Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå