AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er i morgen 13 uker på vei, men merker jeg har mistet nesten alle symptomene som ømme bryster, kveldskvalme etc. Jeg er mye trøtt, og sliten, men utenom dette er alt annet borte.. Er det normalt? Anonymous poster hash: 7d58b...80e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Det er normalt at kvalmen gir seg rundt denne tiden. Jeg var ekstremt trøtt rundt 13 uker og sov hele tiden, og hadde kastet opp hver dag frem til uke 13... Anonymous poster hash: 7259c...cb6
Yesterday Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Det er egentlig ingenting som er normalt. Jeg er gravid for andre gang og begge svangerskapene var helt forskjellig frem til uke 7, jeg mistet første gangen i uke 7 så vet ikke hvordan det hadde blitt videre. Men er iallefall nå ennå plaget med div, men andre plager enn før uke 12. Ei på jobb fortalte her om dagen at første gang hun var gravid hadde hun INGEN plager fra begynnelse til slutt. Men hadde div. plager i det neste svangerskapet. Ei venninne som nettopp har født hadde INGEN plager fram til ca uke 30, da fikk hun søvnproblemer og bekkenplager. Noen er plaget mye i begynnelsen, og mister plagene. Og noen er plaget hele tiden. Er ingen fasit på hvordan et svangerskap skal være. Men det sies at de fleste opplever at plagene i begynnelsen blir borte i ca uke 12-13, dvs når andre trimester begynner.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Jeg sliter også med smerter helt nederst i magen. På midten som oftes, men også på sidene noen ganger. Aner ikke hva det er.. Var på ul i uke 11 og da så alt fint ut ihvertfall ts Anonymous poster hash: 7d58b...80e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 ts her som over. Kommer gjerne når jeg sitter eller går.. Anonymous poster hash: 7d58b...80e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Hvis du har lest på nettet om graviditet så vil du se at mange har stikninger-strekninger-vondt i lyskeområdet. Dette er ligamentsmerter, og er fordi livmoren vokser. Helt normalt. Jeg ble også skremt av det, mine ligamentsmerter var så smertefulle at jeg fikk ikke sove om natten og bare lå som en ball og ventet på at det skulle gå over. Anonymous poster hash: 7259c...cb6
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er nå 30 uker. Og er det en ting jeg har lært av å være gravid, så er det at alle disse symptomene folk snakker om, er fullstendig individuelt. Noen sliter med mye kvalme, forsterket luktesans, ømme bryster..ja, det ene og det andre. Mens andre derimot (meg inkludert), har veldig lite symptomer. Jeg begynte å lure på om jeg innbilte meg hele svangerskapet Jeg er/var bare ekstremt mye trøtt.. kanskje litt småplager av og til, men ingenting å skrive hjem om. Jeg tror jeg testet meg et par ganger for mye, bare fordi jeg ikke trodde helt på det selv, da jeg ikke hadde den "berømte" morgenkvalmen og alt det folk skriver om på nettet Så, alle er forskjellig. Tror du kan ta det helt med ro og NYTE tiden hvor disse symptomnene ikke plager deg:) 1
Gjest Duftlys Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Ta det med ro, du er heilt normal Jeg hadde ingen symptomer før jeg var laaaaangt over halvveis. Ikke synlig mage før rundt uke 30 heller:)
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Det er fint å se det er normalt med få plager også! Jeg kjenner meg liksom ikke gravid på en måte.. Er det virkelig vanlig at det skal gjøre så vondt? Nå er smertene helt over igjen så det varer jo aldri lenge sånn settAnonymous poster hash: 7d58b...80e
Niennas Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Tråden er ryddet for avsporing. Niennas, mod.
Yesterday Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Har så langt hatt vondt innimellom hver uke, er 22 uker nå, men kjenner at babyen spreller og styrer, så alt står bra til. Vet ikke om det er normalt å ha vondt så "ofte" og så lenge, men siden det er kortvarig (noen sekunder av gangen) så bekymrer jeg meg ikke. Trur ikke at du skal bekymre deg heller Voksesmerter er veldig normalt i livmora (nesten som menssmerter), og ligamentsmerter er og vanlig (stikkende smerte). Så lenge du ikke blør og ikke har smerter som er kramper (som kommer og går regelmessig) så er det neppe noe galt Men bekymrer deg veldig så kan du jo ta det opp med lege eller jordmor.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er i morgen 13 uker på vei, men merker jeg har mistet nesten alle symptomene som ømme bryster, kveldskvalme etc. Jeg er mye trøtt, og sliten, men utenom dette er alt annet borte.. Er det normalt? Anonymous poster hash: 7d58b...80e Mine daglige symptomer forsvant betraktelig etter uke 10 - men alt var fint på UL etter det. Jeg tok og jevnlige hCGtester, og det så ut som om symptomene dempet seg/forsvant når den normale senkningen startet. Andre trimester er jo for de fleste det med minst symptomer, så dette er helt normalt. Man kan også være plaget med luftsmerter, og det kan gi utslag i både rygg/mage/underliv. Har eksempelvis merket at jeg nå ikke sover på dagtid, de 10 første ukene hadde jeg ettermiddagslur hver eneste dag på omtrent samme klokkeslett - akkurat nå er ikke behovet der lengre. Matlyst har kommet mer tilbake, pupper er ikke vonde etc. Så jeg tolket det negativt - uten grunn. Anonymous poster hash: a68c7...ad9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Har så langt hatt vondt innimellom hver uke, er 22 uker nå, men kjenner at babyen spreller og styrer, så alt står bra til. Vet ikke om det er normalt å ha vondt så "ofte" og så lenge, men siden det er kortvarig (noen sekunder av gangen) så bekymrer jeg meg ikke. Trur ikke at du skal bekymre deg heller Voksesmerter er veldig normalt i livmora (nesten som menssmerter), og ligamentsmerter er og vanlig (stikkende smerte). Så lenge du ikke blør og ikke har smerter som er kramper (som kommer og går regelmessig) så er det neppe noe galt Men bekymrer deg veldig så kan du jo ta det opp med lege eller jordmor. Ingen blødninger, men er som kramper når det først kommer, selv om det ikke kommer mer enn en gang eller to iløpet av dagenAnonymous poster hash: 7d58b...80e
Yesterday Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Ingen blødninger, men er som kramper når det først kommer, selv om det ikke kommer mer enn en gang eller to iløpet av dagenAnonymous poster hash: 7d58b...80e Sikkert voksesmerter i livmora, det kan være litt krampeaktig, som mensmurringer. Alt er sikkert helt i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå