Gå til innhold

Naboen truer med barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,
Det er jeg som skrev et innlegg for en stund siden om unger som løper rundt å gjør hærverk og ringer på, kaster snøballer, blotter seg foran soveromsvinduene til barna og foreldrene som ikke tar til seg det folk sier til dem og de problemene de skaper.

Det ble slutt på det for et halvt års tid siden, etter at jeg hadde gitt klar beskjed om at enten så kutter de ut, eller så blir det til at jeg ringer politiet eller barnevernet. Dette sa jeg som både foreldre, besteforeldre, og annen familie av disse hørte, og siden har de altså ikke herjet rundt slik.

For et par dager siden så har jeg vært dum nok til å ikke beherske meg, men hadde en liten "episode" om en kan si det. Jeg er fullt klar over hvor dumt det var, så kjeft er ikke nødvendig. Jeg kjefter nok på meg selv for å si det sånn...

Vi har bygget terasse utenfor huset, og hadde lakkert den. Vi hadde gitt klar beskjed til eldste at h*n ikke skulle gå oppå der fordi det ikke var tørt, og at hvis h*n gjorde det måtte vi lakkere ALT på nytt. Dette stoppet vi h*n i å gjøre flere ganger gjennom dagen fordi det ble glemt.
Tidlig på kvelden så følger jeg ikke helt med og eldste går faktisk oppå der vi har sagt flere ganger at h*n ikke skal. Det blir veldig tydelige spor, og uten å tenke meg om så utbryter jeg "Men for faaaaen da! Hvor mange beskjeder skal du ha? Du skal IKKE gå oppå der! Se hvordan det ser ut nå! Vi må lakkere ALT på nytt på grunn av det!"

Tilfeldigvis så går en av disse foreldre til de tidligere omtalte tenåringene forbi og bare stopper og stirrer ned. Før jeg fortsetter med mitt, og hun går videre.

I dag sier hun at hun har sett flere tilfeller hvor jeg har vært så ufattelig sur og sint ovenfor barn at hun nå kom til å ringe til barnevernet.
Det hun har sett er denne enkelte episoden, og det at jeg gav beskjed om at nok var nok etter at jeg hadde gått og sett etter disse tenåringene en kveld de hadde holdt på veldig intenst og gav beskjed til flere i familien.

På den ene siden tenker jeg at det her er egentlig bare en bagatell. Alle kan miste hodet og plumpe ut med noe dumt. Så lenge det ikke er regelen så blir vi vel ikke akkurat sablet ned av BV.
Men på den annen side så er jeg livredd for at de skal lese mer i det enn hva de faktisk er.
Jeg elsker barna mine og kan ikke se for meg å være uten dem, og bare tanken på at noen tror at det ikke stemmer er helt grusom :(

Dette ble visst både en oppdatering på tidligere innlegg og en utlufting.
Vet ikke helt poenget med å skrive dette, men det er nå godt og få det ut også.

Anonymous poster hash: 1ea18...15e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du tror ikke de kommer til å lese mer i det enn hva det faktisk er?
Det høres jo alt for rart ut egentlig. Alle kan jo ha en dårlig dag hvor de takler ting dårlig. Men det er uansett svært ubehagelig å ha over seg....

Skrevet

Naboen er bare ute etter å hevne seg. Alle foreldre får slike utbrudd nå og da uten at det er tegn på omsorgssvikt. BV vil le av henne hvis hun melder deg.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er hevn jeg også tenker. Disse det gjelder har ikke snakket til oss siden vi gav beskjed. De har snakket til barna, men oss har de oversett :roll:

Men når noen er ute etter hevn så tenker jeg at de meget mulig kan finne på å overdrive og si at det er daglig kost her, eller hva som helst.
Det har vært en periode hvor eldste har hatt det vanskelig hvor det har vært et relativt høyt lydnivå hvor h*n har skreket, grått, slamret med dørene, osv osv. Men jeg tenker at i perioder så er jo det helt normalt også. Det viktigste er vel at man kommer seg gjennom det helskinnet.
Ikke vet jeg hvor mye folk har fått med seg av disse raseriutbruddene til eldste, men jeg er litt redd for om det kommer til å bli vinklet som "min skyld" også.

(Ja, jeg overanalyserer! Sånn er det bare!)

Skrevet

Ingen er perfekt. Etter lengre perioder med mye mas og diverse så kan selv den beste miste besinnelsen. Men om det skjer en gang. Eller to, eller tre også for den saks skyld, så er det ikke ensbetydende med at barna ikke har det bra.

Det beste som kan gjøres er å legge frem din side av saken og fortelle hele sannheten slik den er for deg. Det er ikke mer du kan gjøre. Barnevernet har undersøkelsesplikt, og de vil da samle inn den informasjon de trenger for å ta en beslutning.
Hvis du får en saksbehandler som er veldig skeptisk av seg så vil de nok komme på besøk et par ganger og snakke med barna og snakke med dem om hvordan dere har det. Og hvis din versjon faktisk er sann så har du ingenting å frykte.

Ser de et behov for hjelp, så legger du deg flat og tar til deg ALT de har å tilby. Samarbeid er beste og eneste løsningen.

Lykke til :)

Skrevet

Hei,

Det er jeg som skrev et innlegg for en stund siden om unger som løper rundt å gjør hærverk og ringer på, kaster snøballer, blotter seg foran soveromsvinduene til barna og foreldrene som ikke tar til seg det folk sier til dem og de problemene de skaper.

Det ble slutt på det for et halvt års tid siden, etter at jeg hadde gitt klar beskjed om at enten så kutter de ut, eller så blir det til at jeg ringer politiet eller barnevernet. Dette sa jeg som både foreldre, besteforeldre, og annen familie av disse hørte, og siden har de altså ikke herjet rundt slik.

For et par dager siden så har jeg vært dum nok til å ikke beherske meg, men hadde en liten "episode" om en kan si det. Jeg er fullt klar over hvor dumt det var, så kjeft er ikke nødvendig. Jeg kjefter nok på meg selv for å si det sånn...

Vi har bygget terasse utenfor huset, og hadde lakkert den. Vi hadde gitt klar beskjed til eldste at h*n ikke skulle gå oppå der fordi det ikke var tørt, og at hvis h*n gjorde det måtte vi lakkere ALT på nytt. Dette stoppet vi h*n i å gjøre flere ganger gjennom dagen fordi det ble glemt.

Tidlig på kvelden så følger jeg ikke helt med og eldste går faktisk oppå der vi har sagt flere ganger at h*n ikke skal. Det blir veldig tydelige spor, og uten å tenke meg om så utbryter jeg "Men for faaaaen da! Hvor mange beskjeder skal du ha? Du skal IKKE gå oppå der! Se hvordan det ser ut nå! Vi må lakkere ALT på nytt på grunn av det!"

Tilfeldigvis så går en av disse foreldre til de tidligere omtalte tenåringene forbi og bare stopper og stirrer ned. Før jeg fortsetter med mitt, og hun går videre.

I dag sier hun at hun har sett flere tilfeller hvor jeg har vært så ufattelig sur og sint ovenfor barn at hun nå kom til å ringe til barnevernet.

Det hun har sett er denne enkelte episoden, og det at jeg gav beskjed om at nok var nok etter at jeg hadde gått og sett etter disse tenåringene en kveld de hadde holdt på veldig intenst og gav beskjed til flere i familien.

På den ene siden tenker jeg at det her er egentlig bare en bagatell. Alle kan miste hodet og plumpe ut med noe dumt. Så lenge det ikke er regelen så blir vi vel ikke akkurat sablet ned av BV.

Men på den annen side så er jeg livredd for at de skal lese mer i det enn hva de faktisk er.

Jeg elsker barna mine og kan ikke se for meg å være uten dem, og bare tanken på at noen tror at det ikke stemmer er helt grusom :(

Dette ble visst både en oppdatering på tidligere innlegg og en utlufting.

Vet ikke helt poenget med å skrive dette, men det er nå godt og få det ut også.

Ta deg sammen, det er helt vilt hvor paranoide og usikre dagens foreldre er.

AnonymBruker
Skrevet

Si til naboen at h*n skal passe sine egne saker å be h*n dra til helvete, deg hadde jeg gjort.

Anonymous poster hash: 25ddf...5a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si til naboen at h*n skal passe sine egne saker å be h*n dra til helvete, deg hadde jeg gjort.

Ja det frister for å si det mildt. Men det er jo lov å tenke på hva som styrker eller svekker ens egen sak også. Det beste er vel egentlig å bare ligge lavt, og ikke snakke til disse personene over hodet igjen.

Vi har planlagt flytting om et halvt års tid så vi får vel bite tenna sammen frem til da.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det frister for å si det mildt. Men det er jo lov å tenke på hva som styrker eller svekker ens egen sak også. Det beste er vel egentlig å bare ligge lavt, og ikke snakke til disse personene over hodet igjen.

Vi har planlagt flytting om et halvt års tid så vi får vel bite tenna sammen frem til da.

Da synes jeg at du er en tøff dame, det hadde ikke jeg klart. Får helt nøya av at naboer skal stikke nesa si der de ikke skal.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg at du er en tøff dame, det hadde ikke jeg klart. Får helt nøya av at naboer skal stikke nesa si der de ikke skal.

Vel.. Jeg mumlet vel noe i den gata som "helvetes byggefelt hvor en ikke kan få fred og privatliv på noen måter".

Men det var på vei hjem, altså bort fra henne.

Hva jeg tenker, mener, og sier innenfor husets fire vegger er en HELT annen sak... ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy, det er minuset med å bo så tett, man må passe på alt en gjør. Jeg bor også på felt og blir sliten. Her er så lytt at en hører naboeb fiser for å si det slik. Jeg kjefter med tegnspråk på ungene, for hele feltet hører det jo om man hever stemmen. Jeg ville ikke brydd meg, skriv på facebook at du kjefta på gutten pga han tråkka i malt terrasse. Han burde virkelig fått med seg at man IKKE trør på nymalte gulv, hadde blitt rasende selv!

Anonymous poster hash: 7ecc7...c8d
  • Liker 1
Skrevet

Alle foreldre mister vel besinnelsen i blant? Tror ikke du har noe å frykte akkurat :)

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

hvis det du sier stemmer, så har du jo ingenting å frykte. slapp av. Alle foreldre mister vel besinnelsen av og til, det er menneskelig. Og jeg tenker også at det høres mer ut som hevn, og at det ikke nødvendigvis er sikkert naboen din faktisk kommer til å melde deg. kanskje det var bare noe hun sa for å skremme deg (og det har jo tydeligvis funket). De som jobber i barnevernet er jo heller ikke idioter. Det finnes selvsagt unntak (som alle andre plasser), men om det blir noe ut av det så tror jeg du kan ta det helt med ro :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen :)
Takk for svar. Dere har virkelig klart å berolige meg. Men som sagt så er det ekkelt å ha hengende over seg. I går kveld var det høylydt klaging på at dyrene våre gikk inntil gjerde på VÅR side av det. Uff, så mye bråk fra de der, uff som katter griser til over alt, og alt mulig. Da lo mannen høyt kan dere si! :skratte:

I dag på vei til barnehagen ble jeg møtt av samme mennesket ute ved søppeldunkene. Kikket bare surt og prøvde å gi meg "evil eyes". Jeg klarte ikke å holde meg fra å le litt for meg selv. Håper hun fikk det med seg! :)

Skrevet (endret)

Seriøst ? Du er redd barnevernet skal ta deg fordi gutteslampen fikk kjeft da han gikk på nylakka gulv ?

Herregud, barnevernet og nabokjerringer har for mye makt. Hvor er din autoritet menneske ?

Hvordan skal du oppdra poden den dagen han selv truer deg med barnevernet om han ikke får gjøre som han vil ?

Patetisk.....

Endret av sebastianen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg nok mange av oss som har barn hadde vært under barnevernet, he he he

Anonymous poster hash: f4d06...2fa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst ? Du er redd barnevernet skal ta deg fordi gutteslampen fikk kjeft da han gikk på nylakka gulv ?

Herregud, barnevernet og nabokjerringer har for mye makt. Hvor er din autoritet menneske ?

Hvordan skal du oppdra poden den dagen han selv truer deg med barnevernet om han ikke får gjøre som han vil ?

Patetisk.....

Hvem er patetisk...?

Jeg eller naboen? Jeg er enig om det er naboen du snakker om.

Før en har fått slengt det midt i trynet når en er ute og går så kan en faktisk ikke forstå hvordan det føles. En hører utrolig mye rare historier som omhandler barnevernet og hvordan de overdriver og manipulerer og får ting til å høres mange ganger verre ut enn hva det faktisk er.

Jeg vet at det ikke gjelder for alle, og at det bare er unntakene som praktiserer slikt. Men ja, det er faktisk veldig ubehagelig, spesiellt med tanke på at det er den mest nysgjerrige og sladrete naboen som er her som roper det ut etter en.

Da tror jeg nok mange av oss som har barn hadde vært under barnevernet, he he he

Anonymous poster hash: f4d06...2fa

Hehe, joda det er vel forsåvidt sant.

Hva skal en med fiender med naboer som det der liksom.... hehe

Skrevet

Hvem er patetisk...? Jeg eller naboen? Jeg er enig om det er naboen du snakker om. Før en har fått slengt det midt i trynet når en er ute og går så kan en faktisk ikke forstå hvordan det føles. En hører utrolig mye rare historier som omhandler barnevernet og hvordan de overdriver og manipulerer og får ting til å høres mange ganger verre ut enn hva det faktisk er. Jeg vet at det ikke gjelder for alle, og at det bare er unntakene som praktiserer slikt. Men ja, det er faktisk veldig ubehagelig, spesiellt med tanke på at det er den mest nysgjerrige og sladrete naboen som er her som roper det ut etter en. Hehe, joda det er vel forsåvidt sant. Hva skal en med fiender med naboer som det der liksom.... hehe Anonymous poster hash: 1ea18...15e

Naboen din er antagelig idiot, det var deg jeg mente var patetisk.

Du kan da ikke la idioter styre hva du gjør i livet ditt.

Før man har fått ting slengt etter seg...... Jeg tror jeg har fått min del av drittslenging og trussler gjennom livet.

Du må være i deg selv og være trygg på dine egne verdier. Først da kan du overføre dem til neste generasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboen din er antagelig idiot, det var deg jeg mente var patetisk.

Du kan da ikke la idioter styre hva du gjør i livet ditt.

Før man har fått ting slengt etter seg...... Jeg tror jeg har fått min del av drittslenging og trussler gjennom livet.

Du må være i deg selv og være trygg på dine egne verdier. Først da kan du overføre dem til neste generasjon.

Ok, det var jo kjempelurt sagt om folk en ikke kjenner...

Bare for å få det sagt: Jeg har ALDRI latt noen styre meg. Bedre folk enn naboen har prøvd, og de har blitt vist døra fortere enn svint, det skal jeg love deg!

Jeg har heller ikke sagt at naboen styrer hva jeg gjør eller noe som helst. Jeg har ikke akkurat låst meg inne, og nei, jeg lar ikke ei sladrekjerring styre hvordan min dag skal være.

Jeg vet hvem jeg er og hva jeg er god for. Det vet ikke hun.

Så nå når vi har fått dette ut av verden så kan du spare deg for å komme med flere latterlige karateristikker du ikke har dekning for :)

Du som er FRP'er burde ikke være den som slenger rundt seg med personkarakteristikker ettersom du selv blir stemplet som både det ene og det andre uten at det faktisk har noen rot i virkelighete.

Ikke kast stein når du sitter i glasshus...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...