AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 våknet på søndag med litt hovent tannkjøtt rundt ene visdomstanna mi (er bare noen få mm som har vokst frem i løpet av 10 år). neste morgen også litt hovent, tenkte at visdomstanna mi hadde en av sine sjeldne voksefaser. så begynner jeg å klø i tannkjøttet (i hele munnen). føler skikkelig behov for å pelle meg mellom tenna med tannpirker og tanntråd. å pusse tennene (og tannkjøtt) er deilig pga da får jeg klødd meg skikkelig, bortsett fra denne visdomstanna og det hovne området rundt, det gjør bare vondt. må pusse tennene mine etter hvert måltid denne uka for å få vekk matrestene jeg innbiller ligger og gjør tannkjøttet mitt enda mer betent. har litt hud som ligger over et par visdomstenner og som begynner stinke med en gang det kommer litt mat under. men nå stinker det enda raskere. tannkjøttet i nesten hele munnen kjennes sårt ut når jeg lar tunga kjenne etter men ser ikke noe spesielt i tannkjøttet, fargen ser fin ut. den (betente?) visdomstanna ligger da på høyre side. begynte kjenne i går kveld at jeg var litt øm i høyre lymfekjertel på halsen. i dag er den vond å ta på og det er også vondt i høyre side av svelget mitt. kjennes ut som halsbetennelse. var kjempevondt å svelge brødskiva mi til frokost i dag. men det kjennes ut som det er forbindelse mellom tannproblemet mitt og denne halsbetennelsen? siden begge vondtene er på høyre sida? jeg rekker ikke dra til tannlege eller lege i dag for jeg skal reise bort så det må i så fall vente til mandag når jeg er tilbake, om det ikke er blitt mye bedre innen da. men har dere noen kjerringråd mot mine plager? har fått tak i litt corsodyl så jeg kan skylle munnen med i helga. hva mer? Anonymous poster hash: fe08f...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå