AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg gikk uten sminke idag på jobb, og første sjefen sa var "er du syk idag? Føler du deg like dårlig som du ser ut får du bare dra hjem" Virkelig, må man dynke ansiktet i sminke hver eneste dag? Anonymous poster hash: 3f0dc...fef 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Oisann! Den var litt ufin. Kanskje du bare ser litt mindre "frisk" ut i dag da? Litt bleik og ikke like fresh som vanligvis? Er dette første gang du går på jobb uten sminke forøvrig? Da er det jo muligens ikke så rart. Og neste gang vil ikke " sjokket " bli like stort da gjerne. Anonymous poster hash: 4c686...297
Gjest Hjordis Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Sminker meg kun til bryllup og sånt. Aldri fått noen kommentarer. Antar om man nesten alltid har det på så vil man se annerledes ut den dagen man går uten. Litt som om noen med briller plutselig kommer uten. Går du mer uten vil folk bli vandt til ditt ansikt. Om du vanligvis bruker sminke slik at din naturlige hud farge blir borte og fremhever øyne etc så kan det godt være at sjefen tenker syk som forklaring på forandringen. Man må absolutt ikke dynke seg. Men forandringer skaper oppmerksomhet fra noen.
Gjest Allergikeren Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Dynker du fjeset i sminke til vanlig da? Neida, men om du bruker (mye) sminke til vanlig, var det nok bare veldig uvant å se deg uten. Jeg bruker sjeldent sminke, men hvis jeg bruker mascara jevnt en periode, syns jeg at jeg ser veldig trøtt ut uten.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Enten så bruker du jævli mye sminke til vanlig, eller så så du kanskje trøtt ut. Noen mennesker ser veldig forskjellig ut uten sminke, hvis de pleier å ha på mye. Og ikke få dette til en dum diskusjon om det ikke er lov å gå uten... Kanskje han faktisk var bekymret hvis du så så dårlig/annerledes ut. Min oppfatning er at de fleste liker naturlig =) Anonymous poster hash: 8adb7...3dc
Tidus Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Hvis sjefen kun har sett deg med sminke, så ser du vel svært annerledes ut uten sminke, da? Hvis du bruker mye i alle fall... 1
Steinar40 Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 (endret) Sjefen må være dum i hue. What else is new? Endret 20. juni 2013 av Steinar40 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Det høres litt ut som om du bruker mye sminke til vanlig evt at sminke forandrer ansiktet ditt veldig. Jeg husker en i skolekorpset mitt. Hun utrolig mye sminke, men jeg skjønte ikke hvor mye før jeg en tidlig 17. mai ringte på hos henne for å ta følge og hun hadde forsovet seg. Hun så ut som en helt annen person! Det var helt sjokkerende. Det varierer hvor mye sminke jeg bruker. Selv om jeg alltid bruker litt til middels sminke på jobb, hadde ingen reagert om jeg hadde kommet uten. Anonymous poster hash: c570d...758 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Høres ut som du burde trappe gradvis ned på mengden. Jeg bruker aldri sminke på jobb, og får stort sett høre at jeg ser fresh ut, så lenge jeg har fått den søvnen jeg skal ha. Anonymous poster hash: 4f4e6...c71
Marsipan Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Sjefen må være dum i hue. What else is new? Jeg syns sjefen hørtes ut til å være over gjennomsnittet omsorgsfull. Det er tydelig at han ser sine ansatte! 5
Gjest Snyltefluen Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Jeg kommer i perioder på jobb uten mascara engang, har tilgode å få høre at jeg ser syk ut. Bruker du muligens mye sminke til vanlig, sånn at kontrasten ble litt stor for sjefen din?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bruker faktisk aldri annet enn maskara. TsAnonymous poster hash: 3f0dc...fef
Gjest Snyltefluen Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bruker faktisk aldri annet enn maskara. TsAnonymous poster hash: 3f0dc...fef Mulig at sjefen bare registrerte at noe var annerledes, og ble bekymret? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #15 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bruker også bare mascara, men ser utrolig sliten ut uten. Selv kjæresten har spurt om det er noe. Anonymous poster hash: 82836...a1b
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 (endret) Jeg bruker faktisk aldri annet enn maskara. TsAnonymous poster hash: 3f0dc...fef Det er slik med meg også. Bruker kun mascara + concealer under øynene. Jeg ser virkelig ikke oppegående ut uten sminke. Det har til og med min "kjære" bror fortalt meg. Endret 20. juni 2013 av Mrs. Random Nick
Steinar40 Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 Jeg syns sjefen hørtes ut til å være over gjennomsnittet omsorgsfull. Det er tydelig at han ser sine ansatte! Jeg syns han kunne uttrykt seg annerledes i hvert fall. Kommentere andres utseende negativt er aldri bra. Han kunne heller spurt TS om hun er sliten, hvis han ville være omsorgsfull..
Pinkee Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 Jeg bruker nesten aldri sminke, tåler ikke. Men, de få gangene jeg har kommet på jobb med sminke, da har alle kommentert hvor pen/annerledes jeg er med, rett og slett alle legger merke til det! Å jeg sminker meg aldri sterkt/mye. Så det kommer vel bare av at han så at noe var annerledes, kanskje han burde sagt det på en annen måte. Men, på den positive siden, sjefen din ser deg Husker da jeg gikk over fra briller til linser, fikk masse spørsmål om jeg hadde klipt meg Alle så forandring, men ikke hva det var.......
Marsipan Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Jeg syns han kunne uttrykt seg annerledes i hvert fall. Kommentere andres utseende negativt er aldri bra. Han kunne heller spurt TS om hun er sliten, hvis han ville være omsorgsfull.. Jeg er helt enig i at man ikke skal kommentere andres utseende negativt! Jeg tror rett og slett vi leser innlegget forskjellig. Når jeg leser "føler du deg like dårig som du ser ut" kunne "dårlig" like gjerne vært byttet ut med syk/sliten/trøtt. Altså forsto jeg det som at sjefen reagerte på at hun så ut som om hun ikke var frisk, ikke at han sa noe stygt om utseendet hennes.
Pria Skrevet 20. juni 2013 #20 Skrevet 20. juni 2013 Mest sannsynlig trodde sjefen at du var syk fordi du så litt blek ut. Nei man må ikke bruke sminke men man ser uenktlig itt freshere med litt. Jenter med full dragmakeup ser bare billige ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå