Gå til innhold

Klumper i pelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt her hjemme som sliter medklumper i pelsen...når vi prøver å børste det vekk og klippe så blir hun forbanna og slår og biter. ender opp med kjeft fra en ganske sinna katt.

what to do?? :bond:

Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Prøv å gjør børsting til en koseting?

Måtte gjøre det med katta...kose med potene når han ligger på fanget og klippe klørne sakte men sikkert en etter en med masse kos imellom.

AnonymBruker
Skrevet

Har en katt her hjemme som sliter medklumper i pelsen...når vi prøver å børste det vekk og klippe så blir hun forbanna og slår og biter. ender opp med kjeft fra en ganske sinna katt.

what to do?? :bond:

Hvis det er fordi katten er hårsår så er det lite som hjelper bortsett fra å barbere katten med pelstrimmer.

Anonymous poster hash: 68d19...422

Skrevet

Hvis det er fordi katten er hårsår så er det lite som hjelper bortsett fra å barbere katten med pelstrimmer.

Anonymous poster hash: 68d19...422

hun angriper bare man stryker henne over ryggen og halen :vetikke:

Skrevet

Har hun alltid gjort det? Hvis de er skikkelig flokete og nære pelsen lugger det og gjør skikkelig vondt! Da anbefaller jeg deg å ta med katten til veterinær, dope henne ned og få hun barbert for det er virkelig ikke noe godt for en katt!

Hadde en på vift i våres, han ble barbert når han kom hjem, hadde store røde merker på siden og ryggen fordi pelsen hadde lugget så utrolig mye!

Skrevet

Har hun alltid gjort det?

hun har vær sånn siden vi fikk henne, ekstra redd for halen...rører man den er det bare å ha seg bort :trist:

Skrevet

Kanskje det er bedre å være to når dere skal børste eller klippe katten? Den ene holder katten og prøver å trøste, mens den andre børster og klipper. Foreldrene mine hadde en langhåret katt tidligere. Hvis hun hadde større floker pleide mamma å holde katten mens jeg ordnet med pelsen.

Ellers støtter jeg rådet om å få katten klippet hos en veterinær,

Skrevet

Husk å ha en skarp saks, som ikke kan lugge. Dessuten vær forsiktig med å børste, og helst ikke gjør dette på flokene. Som andre skriver over her, klapp henne og ros. Dere kan jo begynne med å klippe en klump, også kose mye, gi henne godbit og vente. Deretter kan dere fortsette i denne takten.

Det er mange katter som ikke liker å bli tatt rundt halen, og hvis det er så ille bør dere nok få henne barbert hos veterinæren. Det er ikke den beste løsningen, men.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å klippe bort klumpene først, før du grer henne. Få gjerne en person til å holde henne fast. Men er det veldig mye så hadde jeg tatt katten med til veterinæren. Min katt elsker å bli børstet, utrolig nok, da ligger hun og maler og koser seg. Tydeligvis er katter forskjellige :)

Anonymous poster hash: 2eea5...5d1
Skrevet

Prøv å klippe bort klumpene først, før du grer henne. Få gjerne en person til å holde henne fast. Men er det veldig mye så hadde jeg tatt katten med til veterinæren. Min katt elsker å bli børstet, utrolig nok, da ligger hun og maler og koser seg. Tydeligvis er katter forskjellige :)

Anonymous poster hash: 2eea5...5d1

tror ikke katten har noen god opplevelse med børsting fr forrige hjem.

barberte noen klupmer her en dag og ble bare kjefting og hyling. heldigvis slo hun ikke :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...