Gå til innhold

Jeg fikk sitteplass helt i andre enden av bordet.. (dåp)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig i dåp til halvbroren min. Han er skikkelig attpåklatt, jeg er 23 år eldre enn han. Dette er barnet pappa har fått med samboeren sin. Hun og jeg har ikke veldig god kontakt, ikke noe i mot hverandre, men aldri klart å bli ordentlig kjent med henne. Blir liksom bare sånn overfladisk prat når vi snakker sammen, om vi i det hele tatt gjør det. Det jeg lurer på er hvorfor hun hadde plassert meg helt på andre enden av bordet når vi skulle spise? Jeg måtte sitte der med folk jeg ikke kjenner. Trodde da det var normalt at nærmeste familie satt nærmest. Satt venninner osv av stemoren min nærmere enn meg. Og tantebarna hennes. Jeg reagerte veldig på dette, følte meg faktisk ganske såret. Men jeg sa ingenting. Overreagerer jeg eller?

Anonymous poster hash: 5b683...046
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også nevne at jeg også er en av fadderne...

AnonymBruker
Skrevet

Kan også nevne at jeg også er en av fadderne...

da ble det spesielt rart!

Anonymous poster hash: 530ab...b0b

• Liker 7
Skrevet

Hørtes rart ut, ja...

Hos oss er det vanlig at fadderne sitter ved siden av foreldrene til dåpsbarnet (evt. konfirmanten).

Hver gang broren min har hatt barndåp har jeg (er fadder på et av barna hans) sittet nært han og kona. Samme har foreldrene våre.

Jeg hadde nok stusset hadde jeg blitt plassert sammen med folk jeg ikke kjenner...

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Synes det hørtes veldig spesielt ut, og hadde nok spurt pappaen min om det og fortalt at jeg ble litt såret.

Trodde alle søsken av dåpsbarnet satt i nærheten av dåpsbarnet, og foreldrene. Uavhengig av alder.

• Liker 2
Skrevet

Det høres rart ut. Hos oss er det vanlig at jo nærmere i slekt man er, jo nærmere sitter han. Faddere sitter ogsæ nærme.

• Liker 1
Skrevet

Rar borplassering, men jeg synes du heller bør tenke på at du faktisk ble spurt om å være fadder!

Det er viktigere enn hvor du satt den korte stunden dåpen varte.

Skrevet

vi satt i hestesko i dåpen, og på langbordet med dåpsbarnet satt det bare foreldre og barnets besteforeldre.
Vi plasserte faddere og andre gjester på de to andre bordene, men vi inviterte kun slekt da. Men vi plasserte dem så de satt der de følte seg mest komfortable og kjente noen. Satt ikke mannens søster sammen med min bestemor liksom.
Så kanskje de ikke tenkte noe videre over plassering? Ser her nå at kanskje noen av fadderene hos oss kanskje kan ha følt seg truffet uten at vi hadde noen tanker bak å ikke plassere dem sammen med oss.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle til å si om disse venninnene av moren var faddere, skjønner jeg at de sitter nærmere. Men hvis du er fadder i tillegg til søster, og satt så langt borte uten noen åpenbar grunn (få sitte med søskenbarn du trives godt med, men ser sjelden, for eksempel), så er det jo dårlig skikk og bruk...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...