AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #21 Skrevet 9. august 2013 Jeg har også ME, tåler ikke korn og melk, men har ikke cøliaki. Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver. For meg hjelper det med lavkarbokosthold med noen oster, men uten andre meieriprodukter. Har du lagt ut dette på ME-forumet? Der er det mye god hjelp å få, uten å få råd om trening osv fra folk som rett og slett ikke vet noe om ME. Du burde også, om du ikke allerede har gjort det, gjøre som Bølle sier å sjekke cøliaki, ikke-cøiakisk glutenintoleranse, hveteallergi osv. Gå inn på allergiforeningen, mye bra info der. Der står det også mye om kryssallergier, som er ganske vanlig. Du burde også få fastlegen til å sjekke stoffskiftet og vitaminmangler, veldig vanlig at vi med ME har slikt i tillegg. Lykke til!Anonymous poster hash: b8993...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #22 Skrevet 10. august 2013 TS her! Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger altså. Men som sagt, etter at denne tråden ble startet, har jeg begynt på Grete Roede, og begynt så smått og gå ned. Bare snakk om halvannen kilo så langt, men alle monner drar! Så takk til alle som bidro Jeg har alvorlig grad ME, altså sengeliggende. Pga MEen har jeg fått gluten- og melkeintoleranse, og jeg får trøblete mage av fryktelig mange matvarer. Føler kostholdet er ekstremt begrenset. Men "heldgivis" tåler jeg ikke lenger godteri, brus og alkohol. Så jeg spiser jo sunt. Alikevel fortsetter jeg å gå opp i vekt. Jeg prøvde lavkarbo i seks måneder, ingen endring annet enn fire kg i pluss. Prøvde steinalderdiett i litt over fem måneder, ingen vektnedgang. ME-senteret på Aker mener visst at dt ikke er nødvendig å få hjelp til. Og fastlegen sier at han ikke har god nok dybde kunnskap om ME til at han kan hjelpe. Ernæringsfysiolog har jeg fått avslag på da fastlegen sendte henvisning. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Min frykt er at jeg pådrar meg unødvendige sykdommer pga overvekten, slik at jeg ihvertfall aldri kan bli bedre.Anonymous poster hash: c34e1...847 *klemmer* Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg! Føler så utrolig med deg! Anonymous poster hash: 6225b...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #23 Skrevet 10. august 2013 TS her! Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger altså. Men som sagt, etter at denne tråden ble startet, har jeg begynt på Grete Roede, og begynt så smått og gå ned. Bare snakk om halvannen kilo så langt, men alle monner drar! Så takk til alle som bidro *klemmer* Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg! Føler så utrolig med deg! Anonymous poster hash: 6225b...c0f Hvordan er G. Roede når det kommer til matvarer som gir trøblete mage? Er det enkelt å bytte ut?Anonymous poster hash: c34e1...847
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #24 Skrevet 10. august 2013 TS her! Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger altså. Men som sagt, etter at denne tråden ble startet, har jeg begynt på Grete Roede, og begynt så smått og gå ned. Bare snakk om halvannen kilo så langt, men alle monner drar! Så takk til alle som bidro Anonymous poster hash: 6225b...c0f Gratulerer TS, og lykke til! Har du funnet ut om du gjorde noen "feil", siden du ikke klarte å gå ned på egen hånd? Anonymous poster hash: 2f052...931
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #25 Skrevet 10. august 2013 TS her! Hvordan er G. Roede når det kommer til matvarer som gir trøblete mage? Er det enkelt å bytte ut?Anonymous poster hash: c34e1...847 Jeg kan spise akkurat hva jeg vil der; men jeg får en oversikt over hva jeg spiser av karbohydrater, protein og fett, om jeg får i meg nok grønnsaker, og at jeg spiser akkurat så mye som kroppen min trenger. Gratulerer TS, og lykke til! Har du funnet ut om du gjorde noen "feil", siden du ikke klarte å gå ned på egen hånd? Anonymous poster hash: 2f052...931 Jeg spiste faktisk for lite! Jeg syntes jeg spiste ganske bra. Men GR-kalkulatoren sier jeg skal ha ca 1600 kalorier, og jeg lå på 13-1400 kalorier i gjennomsnitt. Og jeg spiste for lite grønnsaker og for mye karbohydrater. Så nå har jeg regulert litt, og funnet meg et par venninner på forumet, så vi hjelper hverandre Jeg er ikke på kurs altså, det orker jeg ikke, men kjøpte meg gullmedlemskap sånn at jeg har tilgang til endel ekstra funskjoner og det funker flott Anonymous poster hash: 6225b...c0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå