AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Del Skrevet 19. juni 2013 Hvordan velge en babygym? Det finnes jo uendelig... Forstår at babyer liker farger/kontraster, men tror dere baby vil bli fornøyd med en av disse: - http://www.jollyroom.no/produkter/leker/baby-nyfodte/babygym/kids-concept-babygym-pumpkin.html - http://www.jollyroom.no/produkter/leker/baby-nyfodte/babygym/diinglisar-babygym.html - http://www.potterybarnkids.com/products/farm-activity-gym/?pkey=e%7Cowl%7C45%7Cbest%7C13%7C2%7C24%7C%7C2&cm_src=PRODUCTSEARCH||Price-_-Under%20%24100-_-NoMerchRules-_- Jeg syns de er så søte/fine, men jeg vil jo ikke kjøpe en som babyen syns er kjedelig / ikke stimulerer. Syns f.eks disse er GRUSOMME, og vil helst unngå å ha de stående i stuen:-p hehe: - http://www.jollyroom.no/produkter/leker/baby-nyfodte/babygym/playgro-babygym-safari.html - http://www.jollyroom.no/produkter/leker/baby-nyfodte/babygym/tiny-love-babygym-move-and-play.html MEN selvfølgelig; hvis de er best for babyen, skal den endelig få en slik!!!!! Men jeg håpet kanskje dere hadde noen råd til hvorfor velge enten det ene eller det andre. Hvis dere syns en av de tre øverste er fin til baby så går jeg for en av de!! Takk for råd i jungelen av barneutstyr til førstegangsmamma-to-be..... Anonymous poster hash: 71cd4...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Del Skrevet 20. juni 2013 Det er ikke sikkert at babyen er så enig med deg Vi hadde en som lignet de første lenkene: tre leker og ganske anonym matte. Den var faktisk ALDRI interessant en gang. Lekene hang for høyt til at babyen nådde den og matta bød ikke på noe moro. Skulle jeg hatt babygym i dag, ville jeg kjøpt pingu-varianten (fin høyde) eller fisher price sin med fotpiano. Eventuelt kanskje lamaze sin. Ja, det er grelle farger, men det er fordi de har hatt babyen i tankene, ikke foreldre som vil ha noe som matcher inventaret Anonymous poster hash: 01a62...fe9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Del Skrevet 20. juni 2013 Her har vi en babygym som ligner den tredje linken din, men den på linken din ser kanskje litt dusere ut i fargene? Her er den vi har http://lilleprinsen.no/skip-hop-Treetop-Friends-Babygym Lillegutt liker den veldig godt, og lekene som henger der kan jo byttes ut, så det går jo an å henge opp gjenstander som er mer fargesterke hvis de opprinnelige lekene blir litt for duse/kjedelige etter hvert. Ville ha kjøpt en babygym som det er litt plass under. Når de begynne å rulle og snurre litt rundt på matten er det greit at det er rom for det. Nr 4 syns jeg f.eks ser litt smal ut, slik at babyen blir litt "fanget" mellom stolpene.. Anonymous poster hash: 6ca18...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 20. juni 2013 #4 Del Skrevet 20. juni 2013 Av egen erfaring er babyer som oftest opptatt av ting med fargen som nødvendigvis ikke passer like bra inn i stua Jeg ville nok gått for en av de med sterkest farger. Det er en grunn til at babylekene som oftest har sterke farger Men jeg har hatt noen forskjellige babygymmer, og den som har falt mest i smak er den enkleste. Det er bare et slags stativ som passer uansett om de ligger på gulvet eller sitter i vippestol f.eks. Sånn type; http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/423023926/Baby_Toy_Plastic_Baby_GYM_Baby_Play.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 20. juni 2013 #5 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Jeg hadde kjøpt en "grell" en enn en uten mye farger. Det er jo en grunn til at mye babyleker har farger! Ville også hatt en som var ganske romslig under. Husk, det er ikke mange månedene du skal ha den fremme. Endret 20. juni 2013 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Del Skrevet 20. juni 2013 Å nei, giiid, passer ikke lekene inn i stuen? Krise!!! Anonymous poster hash: 6b275...84a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg ville og gått for sterke farger Den trenger jo ikke stå i stua 24-7. Som de andre sier det er jo en grunn til at de har sterke farger. Anonymous poster hash: cbfe7...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 20. juni 2013 #8 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Sterke farger er et must, dessverre :/ Er jo greit pga leker som babyen faktisk fascineres av, Endret 20. juni 2013 av Magdalene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 20. juni 2013 #9 Del Skrevet 20. juni 2013 Vi har denne: http://toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=714_738&products_id=600&zenid=4ec7bae9f377cb6dde69c8224238a81e Veldig fornøyd Synes det er veldig greit med et stativ i steden for en hel sånn matte. Hadde det først, og det var alltid sånn et styr med baby ut og inn. Stativet kan man jo bare ta av når han blir lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enogto Skrevet 20. juni 2013 #10 Del Skrevet 20. juni 2013 Vi fikk to forskjellige, men egentlig bare Pingu-varianten som var populær (http://www.jollyroom.no/ratt-start-babygym-pingu.html). Synes den er fin, jeg. Speilet har vært fint for utholdenhetstrening på magen. Men når barnet kommer blir det nok viktigere for deg at barnet faktisk finner interesse av babygymen enn at den skal matche sofaen o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Del Skrevet 20. juni 2013 TS her! Først: takk for mange gode svar og fine alternativer! Jeg får se litt i jungelen før jeg bestemmer meg. Må ikke kjøpe den enda uansett. For det andre: rolig med krasse og frekke svar ala "giiiid passer ikke inn i stuen", osv. Hvorfor tror dere jeg spør? Fordi jeg lurer på om babyen vil ha glede av en jeg personlig syns er pen, eller om jeg bør velge en med mer kontraster. Som sikkert alle andre mødre gjør velger man jo gjerne pene klær, pent sengetøy, pen vogn osv, og jeg som er førstegangs VET ikke at en babygym med noe dusere farger er kjedelig for baby. Hadde jeg kun hatt interiør og mål om å matce sofaen i fokus hadde jeg ikke spurt dere, men kun valgt hvitt. Målet mitt er at babyen skal få en babygym som gir h*n glede, stimulasjon og som er interessant og underholdende for h*n. De tre øverste alternativene mine er jo laget til babyer så de er sikkert "god nok", men jeg spør fordi jeg vil kjøpe det som passer babyen best. Dere som er krasse bor kanskje i hoppeslott og rydder aldri gulvet sånn at det skal syns mest mulig at dere har barn. Jeg personlig liker å ha det ryddig og pent hjemme og vil selvfølgelig at babyen min skal få alt den vil ha i perfekte farger for å dekke babyers behov. Skal vi si det sånn at det er greit da? Og at jeg sikkert blir en like god mor som dere selv om jeg av latterlig dumskap var så dum å spørre meg til råds ang hvordan man skal orientere seg i jungelen av babyutstyr? Ps. Jeg har vært en så udugelig mamma-to-be og kjøpt en pen vogn. Den er av merket Emmaljunga og "alle" andre har den også. Jeg burde vel valgt en i cirkusfarger slik at jeg hadde blitt en bedre mamma... Dumme meg som tok en nøytral farge.. Sorry, jeg ble bare passe provosert av de teite nedlatende kommentarene, og med inspirasjon fra en tråd her inne som tar opp akkurat dette med at folk er så jævla kjappe med å kritisere med en gang man spør om råd.Anonymous poster hash: 71cd4...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 20. juni 2013 #12 Del Skrevet 20. juni 2013 Oi! Det var litt av en reaksjon. Har du virkelig fått mer enn et krast svar her? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Del Skrevet 20. juni 2013 Haha, TS er tydelig superhormonell gravid Anonymous poster hash: 92a18...f5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #14 Del Skrevet 20. juni 2013 Lurer egentlig på hvordan så fisefine folk klarer å ha sex å lage en unge. Tenk om det blir søl på det nydelige lakenet, det eneste som matcher?Anonymous poster hash: 6b275...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 20. juni 2013 #15 Del Skrevet 20. juni 2013 TS her! Først: takk for mange gode svar og fine alternativer! Jeg får se litt i jungelen før jeg bestemmer meg. Må ikke kjøpe den enda uansett. For det andre: rolig med krasse og frekke svar ala "giiiid passer ikke inn i stuen", osv. Hvorfor tror dere jeg spør? Fordi jeg lurer på om babyen vil ha glede av en jeg personlig syns er pen, eller om jeg bør velge en med mer kontraster. Som sikkert alle andre mødre gjør velger man jo gjerne pene klær, pent sengetøy, pen vogn osv, og jeg som er førstegangs VET ikke at en babygym med noe dusere farger er kjedelig for baby. Hadde jeg kun hatt interiør og mål om å matce sofaen i fokus hadde jeg ikke spurt dere, men kun valgt hvitt. Målet mitt er at babyen skal få en babygym som gir h*n glede, stimulasjon og som er interessant og underholdende for h*n. De tre øverste alternativene mine er jo laget til babyer så de er sikkert "god nok", men jeg spør fordi jeg vil kjøpe det som passer babyen best. Dere som er krasse bor kanskje i hoppeslott og rydder aldri gulvet sånn at det skal syns mest mulig at dere har barn. Jeg personlig liker å ha det ryddig og pent hjemme og vil selvfølgelig at babyen min skal få alt den vil ha i perfekte farger for å dekke babyers behov. Skal vi si det sånn at det er greit da? Og at jeg sikkert blir en like god mor som dere selv om jeg av latterlig dumskap var så dum å spørre meg til råds ang hvordan man skal orientere seg i jungelen av babyutstyr? Ps. Jeg har vært en så udugelig mamma-to-be og kjøpt en pen vogn. Den er av merket Emmaljunga og "alle" andre har den også. Jeg burde vel valgt en i cirkusfarger slik at jeg hadde blitt en bedre mamma... Dumme meg som tok en nøytral farge.. Sorry, jeg ble bare passe provosert av de teite nedlatende kommentarene, og med inspirasjon fra en tråd her inne som tar opp akkurat dette med at folk er så jævla kjappe med å kritisere med en gang man spør om råd.Anonymous poster hash: 71cd4...ed8 Det blir laget mye som er ubrukelig til babyer/barn, så du bør ikke tro at alt som selges nødvendigvis er greit nok. Og jeg syns du overreagerer en smule, for du fikk virkelig ikke så mange krasse svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. juni 2013 #16 Del Skrevet 20. juni 2013 Men jeg har hatt noen forskjellige babygymmer, og den som har falt mest i smak er den enkleste. Det er bare et slags stativ som passer uansett om de ligger på gulvet eller sitter i vippestol f.eks. Sånn type; http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/423023926/Baby_Toy_Plastic_Baby_GYM_Baby_Play.jpg Samme her. Synes den er veldig praktisk også, bare å flytte unna eller plassere hvor som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshower Skrevet 20. juni 2013 #17 Del Skrevet 20. juni 2013 Min erfaring er at baby min heller går for leker med sterke farger og fargekontraster, enn leker i duse fargetoner. Er også en fordel med en babygym der lekene ikke sitter fast, slik at du kan bytte på og endre hvilke leker som henger hvor. Har selv en stue i bruntoner, og synes den fargerike babygymen er en herlig kontrast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #18 Del Skrevet 21. juni 2013 http://www.muamat.com/adpics/4cb40fa44b578ab529f5b1292.jpg Bruker min gamle her.Anonymous poster hash: bb1db...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå