AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Hun jeg har delt leilighet sammen med ett års tid nå har begynt å irritere meg en liten smule. Vi skulle vaske halve leiligheten hver, og jeg skulle komme bort for å vaske min del et par dager før henne. Jeg sto for vasking av blant annet badet. Dette er egentlig helt irrelevant, men jeg har vært hjemme hele eksamensperioden og startet sommerferien for en god stund siden (ca. to måneder siden jeg har vært i leiligheten, med andre ord), så alt jeg vasket var hennes rot og støv. Dette var selvfølgelig ikke noe problem for meg, rett skal jo være rett. Jeg vasket og skrubbet så nøye som jeg aldri har gjort før, og badet så i mine øyne helt perfekt ut. Hun skulle være i leiligheten i 2 dager etter jeg hadde vasket min del, og selvfølgelig vaske litt etter seg før hun gikk, da hun naturligvis bruker toalettet på disse to dagene. Så får jeg melding av henne om at hun måtte vaske badet på nytt, fordi det ikke var rent. Jeg ble ganske overrasket, da jeg hadde vært så nøye med vaskingen. Jeg tenker likevel at det umulig må ha vært så forferdelig mye for henne å vaske over, ettersom badet var slikket da jeg sist så det. Hun remset så opp det hun måtte gjøre, og ville ha meg til å betale sin halvdel av husleien, ca 400 kr... Jeg ble jævlig satt ut, men skrev bare helt enkelt og greit til henne at hvis badet var så skittent og hun ikke ville ta det uten å få betalt for det, så burde hun bare sagt ifra til meg, slik at jeg hadde fått muligheten til å komme å vaske det. Deretter skriver hun at hun nå tross alt har vasket badet, og derfor burde få noe for arbeidet hun la i det. Jeg synes det er urimelig av henne å kreve såpass mye penger for noe jeg FINT kunne kommet bort og gjort selv! Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet for at hun faktisk har vasket noe jeg hadde i oppgave å gjøre, selv om jeg ikke la merke til det selv. Men igjen... Herregud! Kjenner jeg føler meg litt rådvill. Så hva ville dere gjort/sagt i slik situasjon? Anonymous poster hash: 797aa...df2
Tidus Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Ville ikke betalt. Det er ikke din feil at hun ikke ba deg komme å vaske på nytt om det skulle vært behov for det. Men et råd når man leier, og spesielt når man leier sammen med andre, er å ta bilder av alt man gjør. Slike ting som dette spesielt. Så kan man dokumentere det. Jeg tok bilder etter jeg hadde rydda og vaska fra en leilighet jeg flyttet fra. En stund senere (like før depositumet skulle betales tilbake selvsagt), fikk jeg en e-post om at leiligheten var støvete og noe var ødelagt. Men jeg hadde bilder av alt som viste det motsatte. Jeg sendte over bildene, og fikk bare et "OK" tilbake, før pengene snart etter kom på kontoen. Folk prøver seg. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Ville ikke betalt. Det er ikke din feil at hun ikke ba deg komme å vaske på nytt om det skulle vært behov for det. Men et råd når man leier, og spesielt når man leier sammen med andre, er å ta bilder av alt man gjør. Slike ting som dette spesielt. Så kan man dokumentere det. Jeg tok bilder etter jeg hadde rydda og vaska fra en leilighet jeg flyttet fra. En stund senere (like før depositumet skulle betales tilbake selvsagt), fikk jeg en e-post om at leiligheten var støvete og noe var ødelagt. Men jeg hadde bilder av alt som viste det motsatte. Jeg sendte over bildene, og fikk bare et "OK" tilbake, før pengene snart etter kom på kontoen. Folk prøver seg. Nei ikke sant! Føler meg egentlig nokså uskyldig oppi det hele Hun har forsøkt å lure seg unna sin del av strømmen før ved å tilby seg å gjøre hoveddelen av husarbeid, noe jeg selvfølgelig sa nei til. Jeg er verken rik eller lat... Å ta bilde av det du har gjort var en veldig smart ide i hvert fall! Hun jeg bodde med var der da jeg vasket og så at jeg gjorde det. Jeg er ikke veldig erfaren med å vaske slik helt ned til minste detalj, så det kan selvfølgelig være noe jeg har oversett som hun faktisk måtte ta om igjen. Likevel kan jeg ikke tro det er så mye at det var verdt 400 kr?!?!? Anonymous poster hash: 797aa...df2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 tåpelig! du skylder ikke en dritt Anonymous poster hash: d7769...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Haha. Er det verdt 400 kr for den lille tida det tar å vaske et bad så hadde jeg starta renholdsfirma for lengst. Hun der kan du bare blåse en lang marsj i Anonymous poster hash: 725ba...944
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er egentlig mest forbløffet over at man får leid noe med separat bad for 800kr Anonymous poster hash: 56aaa...d80 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå