Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at etter å ha vært her inne en god stund og lest diverse tråder så er jeg mer eller mindre forvirret og har begynt å lure litt.

Alle her inne virker som de mener at mannen skal bidra på lik linje med oss jenter når det gjelder alt som er. Det skal være en selvfølge at mannen tar nattevåk for skrikende babyer selv om han er i jobb. Mamma må jo selvfølgelig sove for hun har jo jobb hele dagen med baby. Og når han kommer hjem skal det vaskes, lages middag, stell og lek med baby/barn sånn at mor kan dra ut med venninner eller sove litt. For hun har jo vært hjemme med baby/barn hele dagen.

Lurer også på dette med abort. Selvfølgelig skal vi damer beholde embryoet om vi vil. Vi skal ikke høre på gutten/mannen som kanskje ikke vil ha dette barnet. Har man hatt sex så får man bare stille opp for dette kommende barnet om man vil eller ikke. ellers får man la vær å ha sex. Kjære vene, vi vet vel ALLE at gutter og jenter kommer ikke til å slutte å ha sex pga redsel for å bli gravid. er det ingen som tar guttens meninger alvorlig her inne?

Jeg er bare litt forvirret om det fungerer slik ute i verden også eller bare her inne på KG? I så fall skjønner jeg godt den ekstremt høye skilsmissestatistikken og at det er så mange barn som vokser opp i lengsel etter en far. Men mitt inntrykk utenfor KG er liksom så annerledes. I alle fall blant de jeg omgås.

Dette er ikke en kritikk tråd, beklager om det virker slik, bare interessert i hva dere andre tenker om dette.

Anonymous poster hash: e092e...405
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at etter å ha vært her inne en god stund og lest diverse tråder så er jeg mer eller mindre forvirret og har begynt å lure litt.

Alle her inne virker som de mener at mannen skal bidra på lik linje med oss jenter når det gjelder alt som er. Det skal være en selvfølge at mannen tar nattevåk for skrikende babyer selv om han er i jobb. Mamma må jo selvfølgelig sove for hun har jo jobb hele dagen med baby. Og når han kommer hjem skal det vaskes, lages middag, stell og lek med baby/barn sånn at mor kan dra ut med venninner eller sove litt. For hun har jo vært hjemme med baby/barn hele dagen.

Lurer også på dette med abort. Selvfølgelig skal vi damer beholde embryoet om vi vil. Vi skal ikke høre på gutten/mannen som kanskje ikke vil ha dette barnet. Har man hatt sex så får man bare stille opp for dette kommende barnet om man vil eller ikke. ellers får man la vær å ha sex. Kjære vene, vi vet vel ALLE at gutter og jenter kommer ikke til å slutte å ha sex pga redsel for å bli gravid. er det ingen som tar guttens meninger alvorlig her inne?

Jeg er bare litt forvirret om det fungerer slik ute i verden også eller bare her inne på KG? I så fall skjønner jeg godt den ekstremt høye skilsmissestatistikken og at det er så mange barn som vokser opp i lengsel etter en far. Men mitt inntrykk utenfor KG er liksom så annerledes. I alle fall blant de jeg omgås.

Dette er ikke en kritikk tråd, beklager om det virker slik, bare interessert i hva dere andre tenker om dette.

Anonymous poster hash: e092e...405

Mulig noe av forvirringen din kommer av at du blander hva folk skriver på forum - og hva de gjør i det virkelige liv. Hadde verden vært som et forum, ville alle vært ufattelige attraktive, aldri latt seg tråkke på, og generelt vært over gjennomsnittsdyktige til det meste.

Sånn er det selvsagt ikke.

Når det er sagt, tror jeg helt sikkert mange har veldig høye forventninger til tilværelsen. Regner med at det gjenspeiler seg i skilsmissestatistikken.

For å svare på de mer konkrete sakene dine: Om jeg er hjemme i permisjon, og far er i jobb, er det selvsagt jeg som tar mesteparten av nattevåkingen. Sånn tror jeg vel det er for de fleste ..? Men da fint at vedkommende i jobb kan stille opp hvis man holder på å gå i veggen av søvnmangel, og kanskje dele litt mer på det i ferier/helger? Kommer vel an på både foreldre og babyer. Noen unger er mer aktive nattestid enn andre, og noen foreldre er bedre på å takle dårlig søvn enn andre.

Abortspørsmålet: Det ville vært uaktuelt for meg å ta abort. Ikke fordi jeg skal være så innmari vanskelig, men fordi jeg anser det som mitt barns liv. At man kan bli gravid er en av konsekvensene med å ha sex. Jeg ser ikke hvorfor det skulle være mer moralsk høyverdig å ta abort, enn å bære frem et liv som ikke var planlagt.

Anonymous poster hash: 12e19...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Selv om mannen jobber så synes jeg det er en selvfølge at man deler så likt som mulig på oppgavene i hjemmet. Vi som er hjemme med babyen blir jo også slitne. Det er like stort tiltak for oss å lage middag som det er for mennene til tider, vil jeg tro!

Og mor trenger jo også å sosialisere seg. Så at far må være hjemme med barna på aften/kveld noen ganger burde da ikke være noe problem.

Abort:

Graviditet er en konsekvens av sex. Hvis man absolutt ikke vil ha barn så må man beskytte seg! Og om nødvendig, dobbelt opp. Piller og kondom.

Anonymous poster hash: 8e13f...bd3
Skrevet (endret)

Jeg tar det meste i huset når jeg er hjemme i perm. Hvorfor? Fordi at jeg vet at han med glede hjelper meg (hadde han sittet på rumpa og ikke løfta en finger til vanlig hadde jeg faktisk spart noe av husarbeidet til gan!) og fordi at babyen min bare sover. Hadde babyen vært krevende så måtte vi tatt husarbeidet sammen når mannen kom hjem og barna var i seng.

Edit: Nettene tar jeg også. Hun får 1 til 2 flasker hver natt så det er ikke noe stress. Mannen tar en natt i helga.

Angående abort så er det MIN kropp det er snakk om (ja man er to om å lage barn men hallo, hvordan går det ut over mannen sånn egentlig å få ett barn? Ja, han må betale bidrag, men det er ikke gratis for oss damer å få babyen heller). Hadde ALDRI tatt abort bare fordi at mannen ville jeg skulle gjøre det. Akkurat som at jeg ikke kunne krevd det hadde det vært andre veien.

Endret av Redbull
Skrevet

Mitt inntrykk av folk sine meninger her inne er at noen mener det TS skrev og andre ikke, veldig delte meninger. Men noen hisser seg opp og gjør alt for å overbevise andre om at kun deres mening er den rette, og de har i blant litt spesielle meninger. Og selv om flertallet skulle mene noe som vi andre ikke er enig i så betyr det ikke at flertallet alltid har rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...