AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Ja, som overskrifta sier. Huseier har pussa opp soverommet. Fikk streng beskjed om at jeg ikke får lov til å henge opp noenting på veggene. Han har poengtert flere ganger summen på hvor mye det kosta å pusse opp (for meg var summen overraskende liten, men sa jo ingenting på det, syns bare det er merkelig at han stadig skal minne meg på hvor mye det kosta.) Jeg betaler alltid husleien i tide, er aldri noe tull, er stille og rolig og ordentlig. Deler rommet med mitt barn, og h*n får ikke hengt opp veggklokka si, eller blomsterlampa si, som h*n er så glad i... Er det virkelig sånn det skal være? Syns det er veldig kjipt, siden jeg faktisk betaler leie, og det føles ikke som et hjem, når det skal være på den måten. Har måtte selv kastet et skap jeg måtte ta fra hverandre (gikk ikke an å sette det sammen igjen, siden det ikke er lagd for å ta fra hverandre og sammen igjen), som var bare noen få måneder gammelt... Jeg har tapt mye på dette, måtte finne annet sted å bo under oppussingen, fikk ikke kompensasjon for det heller. Ikke at jeg forventa det, men syns bare at det er ekstra kjipt når det skal være så strengt. Har jo ikke tenkt å gjøre veggene om til sveitseroster heller, men syns barnets ting er viktige... Anonymous poster hash: fb804...ee0
Minya Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Synes huseieren din høres ut som en gnien vriompeis jeg. Har selv bodd i en hybelleilighet hvor det var trepanel på veggene og vi ikke fikk lov til å bruke annet enn sånne bittesmå stiftspiker til å henge opp ting med. Jeg har ingen gode forslag med mindre det er lettere ting som plakater det er snakk om, for da får du tak i sånn hvitt "lærertyggis" som du kan bruke til å klistre dem opp med. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Skal nok ikke henge opp plakater, har et stort flott innrammet fotografi som jeg tenkte å ha over senga, pluss blomsterlampa og veggklokka til ungen. Bruker jeg lærertyggis, vil det vel etterlate seg permanente fettflekker, som kanskje er verre enn et lite spikerhull. Får lyst til å flytte når alt skal være så strengt. Føles ikke som et hjem, men at vi bor her på nåde, selv om vi betaler full husleie... Anonymous poster hash: fb804...ee0
kalinka85 Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Synes huseieren din høres ut som en gnien vriompeis jeg. Har selv bodd i en hybelleilighet hvor det var trepanel på veggene og vi ikke fikk lov til å bruke annet enn sånne bittesmå stiftspiker til å henge opp ting med. Jeg har ingen gode forslag med mindre det er lettere ting som plakater det er snakk om, for da får du tak i sånn hvitt "lærertyggis" som du kan bruke til å klistre dem opp med. Uavhengig av hvor streng huseier er, og hvor nyoppusset der er, så skal man uansett ikke bruke annet enn bittesmå bildestifter til å henge opp ting. Veggene blir ødelagt av svære spikere! 1
Minya Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Bittesmå stiftspikere holder ikke til lamper, enkelte bilder og hyller. 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Jeg kan forstå at utleieren ikke vil dere skal henge opp bilder. Men lamper er jo en nødvendighet. Det er jo en stor fordel å ha lys inne. Så akkurat der syns jeg h*n er streng mot dere. Vi leier også, og vi har fått hjelp til å sette opp lamper og slikt på veggene.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Uavhengig av hvor streng huseier er, og hvor nyoppusset der er, så skal man uansett ikke bruke annet enn bittesmå bildestifter til å henge opp ting. Veggene blir ødelagt av svære spikere! Jeg håper du tuller? Hvis det er spon/gips må man jo bruke gipsskruer til og med. Du kan jo ikke henge opp f.eks. hyller med stifter! Anonymous poster hash: 633f4...66a 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Det er ikke gipsvegger. Stua var full av spikere da jeg flytta inn, gangen og toalettet likeså. Så jeg har brukt de spikerne som har vært der fra før, til å henge opp mine ting med, så jeg har ikke lagd nye spikerhull heller. Har ikke engang hengt opp gardinstang... Forestill dere et soverom uten gardiner... Sola skinner inn rett på oss om morgenen, gjennom persiennene, som ikke dekker hundre prosent. Noen nevnte for meg at det gikk an å henge opp ting med kitt, men stivner det ikke, og kan gjøre veggen stygg? Synd at ungen ikke kan ha veggklokka, som var en kjær bursdagsgave. Anonymous poster hash: fb804...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Det er ikke gipsvegger. Stua var full av spikere da jeg flytta inn, gangen og toalettet likeså. Så jeg har brukt de spikerne som har vært der fra før, til å henge opp mine ting med, så jeg har ikke lagd nye spikerhull heller. Har ikke engang hengt opp gardinstang... Forestill dere et soverom uten gardiner... Sola skinner inn rett på oss om morgenen, gjennom persiennene, som ikke dekker hundre prosent. Noen nevnte for meg at det gikk an å henge opp ting med kitt, men stivner det ikke, og kan gjøre veggen stygg? Synd at ungen ikke kan ha veggklokka, som var en kjær bursdagsgave.Anonymous poster hash: fb804...ee0 Har du sagt alt dette til utleier? Anonymous poster hash: 633f4...66a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Soverommet var forsåvidt også fullt av spikere da jeg flytta inn. Kanskje huseier tror det er jeg som hr lagd alle hullene... Anonymous poster hash: fb804...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Nei har ikke sagt noe. Han kommer bare til å nevne hvor dyrt det var å pusse opp... Er jo en vanskelig person å snakke med, når han er så bastant og frekk. Anonymous poster hash: fb804...ee0
Gjest Hyssingen Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Sånn er det her også. Leiligheten skal leveres tilbake plettfri, ellers brukes depositumspengene til å pusse opp leiligheten på nytt. Er sånn mange steder. Så når jeg skal henge opp noe så slår jeg i en spiker helt oppunder taket det lista og taket møtes, og så trekker jeg fiskesnøre ned, som jeg henger bildene i. Fungerer helt fint.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 Det er et hjem, ikke en institusjon... Sånt skaper ikke hjemmekos. Anonymous poster hash: fb804...ee0 2
Gjest Seajewel Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 (endret) Hvor mange der ute, har helt tomme vegger på soverommene sine? Ingen hyller, ingen gardiner, ingen bilder, ingen lamper? Endret 20. juni 2013 av Seajewel 2
Bjørn88 Skrevet 20. juni 2013 #15 Skrevet 20. juni 2013 Hvor mange der ute, har helt tomme vegger på soverommene sine? Ingen hyller, ingen gardiner, ingen bilder, ingen lamper? Jeg har absolutt ingenting, null og niks hengt på veggen Og til TS, bare å gi faan i hva huseier sier, men da må du regne med at du enten blir kasta ut om 3 måneder, eller at det blir trekt ifra depositumet når du flytter 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor pusset huseier opp etter at du hadde flyttet inn? Hvorfor demonterte du skapet?Anonymous poster hash: a0a9f...114 1
kalinka85 Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 Nei har ikke sagt noe. Han kommer bare til å nevne hvor dyrt det var å pusse opp... Er jo en vanskelig person å snakke med, når han er så bastant og frekk. Anonymous poster hash: fb804...ee0 Hva sa han det kostet da?
kalinka85 Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 Jeg håper du tuller? Hvis det er spon/gips må man jo bruke gipsskruer til og med. Du kan jo ikke henge opp f.eks. hyller med stifter!Anonymous poster hash: 633f4...66a Nå siktet jeg mest til bilder. Og man trenger ikke flere hyller på veggen, går an å kjøpe en reol å sette på gulvet. Lampe kan man ha i taket. På en måte skjønner jeg at huseier er redd for veggene, mange gir totalt blaffen å hamrer inn firtonsspikere for å henge opp et postkort. Men små stifter burde ikke være et problem, går an å pusse å sparkle over for deretter å male. Alminnelig slitasje blir det uansett. Men skader ikke å være forsiktig.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor pusset huseier opp etter at du hadde flyttet inn? Hvorfor demonterte du skapet?Anonymous poster hash: a0a9f...114 Fordi det var slitent og stygt, ikke pusset opp siden 1950, så de bestemte seg for å pusse det opp. Og jeg måtte demontere det ene skapet jeg hadde, fordi alle møblene på soverommet måtte flyttes ut, og fikk det ikke ut gjennon døra. derfor måtte jeg bare kaste skapet etterpå, siden det som fortalt lengre opp i tråden her, ikke var mulig å sette sammen igjen. Anonymous poster hash: fb804...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #20 Skrevet 20. juni 2013 Hva sa han det kostet da? 38000Anonymous poster hash: fb804...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå