AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 dere som bor i området og kjører kollektivt vet vel dette.... jeg skal kjøre buss fra punkt a i akershus til punkt b i akershus. fra punkt b tar jeg toget til punkt c som ligger i oslo. fra punkt c tar jeg tbanen til punkt d i oslo. jeg skal kjøpe billett med ruters flotte mobilapp og den skryter av at hele reisen vil koste meg 90 kr. utmerket. men hvor lenge varer denne billetten? en vanlig enkeltbillett i oslo (som koster 30 kr) varer vel bare en time? jeg regner med at turen fra punkt a til punkt c vil ta kanskje så mye som 1.5 timer. jeg kan ikke se det på ruters mobilapp uten å kjøpe billetten og det kan jeg ikke gjøre ennå. må jeg muligens kjøpe enkeltbillett når jeg ankommer oslo og før jeg tar tbanen? min returreise blir da: tbane fra punkt a i oslo til punkt b (oslo s) og tog til gardermoen. jeg tar vanlig tog, ikke flytog. tror den reisen også vil ta litt over en time før jeg ankommer gardermoen. noen tanker? hvor lenge varer en slik enkeltbillett..... en time innenfor oslo er greit nok men tar jo mer tid når man farter mellom to fylker. hva gjør man da? Anonymous poster hash: e0e3f...2c0
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Den varer en time. Anonymous poster hash: ee0de...9cc
Zzyzx Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Billetter som går over flere soner varer lengre enn en time. En time for én sone, så legges det på en halvtime pr ekstra sone. Er billetten for fire soner så varer den altså 2,5 timer. Ser her, under Overgang: https://ruter.no/billetter/oslo_og_akershus/enkeltbillett/ Endret 19. juni 2013 av Zzyzx 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Da lærte jeg noe nytt idag. Takk Zzyzx. Anonymous poster hash: ee0de...9cc
Zzyzx Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Mobilappen teller forresten ned, så det er bare å sjekke billetten i appen for å få vite gjenstående tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Den varer en time. Anonymous poster hash: ee0de...9cc Det er så unødvendig å svare bombastisk om ting man åpenbart ikke aner. Zzyzx har helt rett, en halvtime ekstra pr. sone. Vil også legge til at et lite triks dersom billetten går ut er å si til kontrollør at du gikk på på første stasjon, dersom bussen/toget/trikken/T-banen/annet forlot sin første stasjon mens din billett var gyldig. Den er gyldig selv etter utløp dersom den var gyldig da du gikk på.Anonymous poster hash: 68635...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå