Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står som låntaker på leiligheten. Det er jeg som har gått inn med egenkapital og betaler ned på lånet. Vi bor i et borettslag å deler husleia på 2, da dette dekker canal digital, nett osv. Jeg eier så og si alt av møbler med unntak av tv som han har kjøpt samt et vetrineskap. Kan han da ved et brudd kreve noe av det jeg har hatt med å kjøpt til leiligheten, samt at jeg må kjøpe han ut?

Anonymous poster hash: e7069...b4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er om vi ikke har Samboerkontrakt

Anonymous poster hash: e7069...b4f

Gjest Murica
Skrevet (endret)

Nei, så lenge du alene står som låntaker så kan han ikke kreve at du kjøper han ut siden han ikke eier leiligheten.

Møbler og slikt dere ikke har kjøpt sammen kan han heller ikke kreve.

Endret av Murica
Gjest Allergikeren
Skrevet

Det er ingen som kan stoppe ham fra å _prøve_ seg, men han vil ikke kunne få medhold i kravet. Muntlige avtaler skal jo egentlig være like bindende som skriftlige, men når det er ord mot ord, hvem skal da avgjøre hva som er rett? Derfor er det lurt å ha det skriftlig. Gjerne med en kopi hos en tredjepart. Hvis ikke blir det slik at det du hadde med deg inn, skal du også ha med deg ut, og likeledes for ham. Ting dere kjøper sammen kan/skal(?) i utgangspunktet kjøpes ut hvis dere ikke avtaler noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...