Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble singel for ca 2 mnd siden etter et samboerforhold på 7 år. Jeg har fremdeles veldig mange dårlige dager hvor jeg bare er lei meg og sørger. Men nå i det siste har jeg begynt å få ett godt øye til en kollega av meg. Jeg tror på ingen måte at han tenker det samme om meg. Men vi kommer utrolig godt overens, ler av de samme tingene og kan prate seriøst om ting.

I det siste har vi sendt litt sms til hverandre. Ikke noe sånn superseriøst, men veldig koselig å snakke med han.

På en måte så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg allerede kan små følelser for en annen så kort etter ett brudd. Og på en annen måte så "unner" jeg egentlig meg selv dette.

Jeg vet ikke helt om jeg skal gjøre noe med disse følelsene eller bare la det gå over. Tror bare at det kan bli så utrolig kleint på jobb om det ikke fungerer og han f.eks avviser meg. Vi er en veldig liten avdeling på jobben, og dersom noe skjer så vet alle det.

Noen som har erfaringer eller tips? :)

Hvordan gå fra vennlige sms til noe mer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var/er betatt av en kollega og det virket en stund som om han iallefall var interessert i å bli bedre kjent med meg også. Vi henger (hang, vet ikke om han vil det nå) somregel alltid sammen på fester og sånn med jobben. Det endte med sex etter en fuktig kveld med jobben og etterpå har jeg prøvd å kontakte han. Han svarer alltid, men tydelig at han egentlig ikke vil prate. Så ja, det er bare kleint, og vi har mye med hverandre å gjøre i jobbsammenheng også. Så jeg råder deg til å ikke gå videre med det før du er sikker på at han også vil noe. Jeg trodde kanskje han ville noe mer også, men fikk jo bekreftet at det ikke var sånn. Nå skulle jeg vel ønske det ikke hadde skjedd, så vi faktisk fortsatt kunne snakka sammen innimellom.

Skrevet

Takk for svar. Utrolig godt å høre andres erfaringer med samme situasjon. Slik som det er nå, så er det jo jeg som starter å sende melding til han, men han svarer alltid, og med veldig utfyllende svar, det liker jeg. Har erfaringer fra tidligere at gutter som regel ikke er så glad i å sende sms. Han har også sagt at han heller egntlig ikke liker det, og ser på det som ett godt tegn.

Men har også snakket en del med han om mitt brudd, så han føler kanskje at han bare er en god venn for meg i denne sørgetiden. Men han er bare en så utrolig alright fyr. En ordentlig fyr, opptatt av riktige ting, ting som jeg også setter pris på. Han er veldig ærlig og ordentlig.

Tingen er også at jeg egentlig skal flytte fra byen jeg nå jobber i. :/ Skulle bare ønske at vi ikke jobbet sammen. Vi har forresten også gått i klasse sammen i 3 år, men det er først nå vi ordentlig har begynt å snakke sammne.

Skrevet

Kan jo godt hende han liker deg også, siden han svarer.

Han fyrn jeg vært betatt av har alltid sagt han vil jeg skal snakke mer med han på jobb, om andre ting enn bare jobb. Og han har sagt dette på nesten alle turer/fester vi har vært på sammen med jobben. Derfor jeg trodde det kanskje var noe fra hans side også, det er liksom han som har vært pådriveren til at vi skal henge sammen. Og det kan ikke bare ha vært for å få meg til sengs, for han dreiv sånn når jeg var i et forhold også, og har egentlig holdt på sånn i over 1 år. Så denne gangen tenkte jeg å ta han på ordet, og snakke mer med han, men han virker rett og lett uinteressert. Så jeg gidder ikke mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS!

Jeg synes ikke dette høres ut som noen god idé. Men om du virkelig ønsker det, er det lurt å få kontakt med ham på en firmafest eller en lønningspils f.eks. Det er enklere å etablere ikke-arbeidsrelaterte relasjoner da, selv med kollegaer.

Synes ikke du burde ha dårlig samvittighet heller i grunn, selv om du beveger deg videre så snart fra et tidligere forhold. Folk er forskjellige slik og bruker den tiden de trenger for å gå videre. Noen bruker lang tid, mens andre trenger slettes ikke så lang tid.

Om hvorvidt det blir kleint eller bra videre er det jo ingen garantier for. Det vil jo sannsynligvis ikke det, om dere jobber tett på hverandre og ser hverandre nesten daglig. Men det er slikt man bør erfare på egenhånd og, synes jeg, om en først har lyst å ligge seg ut på noe slikt.

Anonymous poster hash: 47c5f...455
Skrevet

Men er det noen måte jeg kan finne ut noe mer? Grave meg frem til om han er interessert i å bli enda mer kjent? På en vennlig måte selvfølgelig.

Og ja, vi ser hverandre daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi visste forsåvidt at det ikke kom til å bli oss, men vi likte hverandre. Sendte mange og søte sms'er. Bygde opp en spenning som vi levde ut. Jeg var betatt, trodde han var det også. Vi snakket mye om at vi skulle fortsette som før når det vi hadde var over. Så klarer ikke han det. Og det er kleint, med stor K. Jeg har forsøkt å snakke med han om at det hadde vært fint om vi kunne gå tilbake til da vi kun var kollegaer. Det var han som ville avslutte. Men han klarer ikke møte blikket mitt, unngår alle settinger hvor vi kan bli sittende sammen, og behandler meg som luft. Når jeg ser han nå, så tenker jeg: har jeg virkelig hatt fantastisk sex med den personen, som oppfører seg som om det aldri har skjedd :vetikke: Mulig det blir bedre etterhvert, det skal sies at han er yngre enn meg og at oppførselen kan bunne i alderen. Jeg ler litt, fordi jeg ikke så den komme, samtidig som jeg savner veldig den gode tonen vi engang hadde :( Så bruk tid og vit at ting ikke alltid blir som man tror. Ønsker deg lykke til uansett :rolleyes: Den som intet våger, intet vinner!

Anonymous poster hash: f2cf3...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...