AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Hei. Vi har vært gift i 15 år. Har hatt det greit sammen. Tid har gått med til barn, jobb osv, så har kanskje ikke tatt oss tid til hverandre.Vi er glade i hverandre, men kanskje mere som venner. Vihar nettopp gått til innkjøp av en hund som i hovedsak min mann tar seg av. Han går på kurs med den og er mye ute på tur. Veldig mye ute på tur, og her en dag sa han at han hadde fått seg ei turvenninne som han visstnok koste seg sammen . Jeg likte det ikke, men lot han gjøre det da jeg har det trygt i forholdet og vil ikke skilles. Men her en dag kom han til meg å sa at han var forelsket i denne dama! Og ikke nok med det, han kom til å fortsette å gå tur med henne og treffe henne sa han. Han sa ikke noe om å gå fra meg. Hvordan løser jeg dette? Jeg vil ha han tilbake? Jeg vet ikke om hun andre damen er interessert i han. Hva gjør jeg nå? Skal jeg nekte han å se henne? Skal jeg la de fortsette å gå tur og håpe på at det går over? Anonymous poster hash: 4a96e...8f6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Skyt bikkjen! Ferdig arbeid. Anonymous poster hash: a88d0...fa0 13
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Du skal ihvertfall ikke gå med på noe du ikke har lyst til. Jeg ville enten kvred skilsmisse eller at han sluttet å møte henne ig parterapi. Men du må jo snakke med han. Anonymous poster hash: dc65e...ba7
frøkna Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Ta deg en prat med denne dama på tomannshånd. Si i fra på en rolig måte at han har forelsket seg, men at dere er en familie med barn og at du gjerne vil det skal fungere. Si til mannen din at han ikke kan møte henne om ekteskapet deres skal gå bra. Foreslå parterapi, evt en kjærestetur hvor dere kan friskne litt på forholdet? 6
Gjest Dina Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Han har (som mange andre menn) dessverre mistet vett og blitt forelsket. Og da er det en del familiefedre som gjør veldig dumme ting. Som å fortelle at han er forelsket og vil forsette å treffe henne. Men det må du jo si nei til! Han kan ikke pleie en forelskelse når han er i et forhold, det er bare sånn det er. Og beste måten å motarbeide følelsene på er at han ikke treffer denne damen. Og så ville jeg kontaktet henne og forklart at hun må holde seg unna han for at det skal bli lettere for han å glemme henne. Mest sannsynlig er hun bare grei og hyggelig mot han, og han savner kanskje oppmerksomheten og flørten og har tolket det som interesse? Forelskelse når man er i forhold er vanlig, men hva man gjør med det er det som avgjør om dere er en familie om et år eller ikke....
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 for en frekk mann! Anonymous poster hash: 36768...bcf 10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror hun er forelsket i han også, men tror ikke det stikker så dypt, så kan være det går an å få henne til å holde seg unna. Vi har ikke hatt sex på to år, så synes synd på han også på en måte. Jeg er ikke tiltrukket av ham lengre. Har ikke lyst på ham i det hele tatt, men har det trygt og godt sammen . Jeg vil ikke la han gå. Er ikke sånn kjempesjalu, for jeg har mistet kjærestegnisten for han for lenge siden. Hva skal jeg gjøre her da? Anonymous poster hash: 4a96e...8f6
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Lese dere opp på polyamory alle tre? På meg virker det som det er noe som kan være verdt å vurdere, men det kommer til å kreve enormt fra dere alle. Men det gjør også et brudd.
Gjest Dina Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror hun er forelsket i han også, men tror ikke det stikker så dypt, så kan være det går an å få henne til å holde seg unna. Vi har ikke hatt sex på to år, så synes synd på han også på en måte. Jeg er ikke tiltrukket av ham lengre. Har ikke lyst på ham i det hele tatt, men har det trygt og godt sammen . Jeg vil ikke la han gå. Er ikke sånn kjempesjalu, for jeg har mistet kjærestegnisten for han for lenge siden. Hva skal jeg gjøre her da? Anonymous poster hash: 4a96e...8f6 Dere har mistet nærheten og kontakten. Den må dere jobbe for å finne tilbake til. Og skal dere kunne fortsette å leve et godt liv, må dere jobbe med forholdet. Hvis ikke, er din mann på vei ut av forholdet. Å åpent innrømme at man er forelsket, er et stort faresignal på at han er på vei ut. Og som du sier selv, du har heller ikke dype følelser for han heller, og du har ikke lyst på han. I et slikt forhold, er det fort gjort at en av dere ønsker dere ut så fort dere treffer noen som gir gode følelser igjen. Så hva skal du gjøre? Bestille time på familievernkontoret, og begynne prosessen som om dere skal skilles. Kanskje dere får øynene opp og ønsker å jobbe med forholdet når realitetene kommer nærmere? Eller kanskje dere innser at dere virkelig begge har mistet følelsene for hverandre og ikke lenger har noe å bygge på? Men sånn det er nå, kan du ikke fortsette. Man kan rett og slett ikke leve sammen med en som er forelsket i en annen! Dine barn kan ikke leve med foreldre der forholdet er preget av likegyldighet. Det er ikke sunt for dem! Det kan dere ikke gjøre mot barna deres. Voks opp og oppfør dere som voksne ansvarlige mennesker!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Akkurat det samme leste jeg om for en stund siden her inne.. Note to self, ikke kjøp hund og forsøm mannen. Anonymous poster hash: 0c8cd...109 4
Gamerfrue Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 dette er faktisk noe som skjer med veldig mange gjennom årene - fryktelig mange opplever å bli forelsket i en annen person mens de er i et fast forhold, særlig etter en del år. Dette kan jo selvsagt takles på flere måter, men helt ærlig så er dette noe dere kan komme dere helskinnet gjennom. Men da nytter det ikke at han forer denne forelskelsen, for da blir det vanskeligere å komme seg over denne dama, så her kommer det jo litt an på om han er like gira på å redde ekteskapet som det du er. Du får en vanskelig oppgave med å støtte ham med å komme seg over denne dama, hvis det er det han ønsker. Jeg foreslår, som noen har foreslått over, parterapi. Som sagt, dette er ikke uvanlig, men det kan selvfølgelig ødelegge et ekteskap hvis det ikke fikses av begge parter. Ikke minst er det helt forjævlig å sitte midt oppi det - for deg.
Gjest LonelyAngel Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Hva vil du selv da? Vil du leve uten denne mannen? Hvis du vil ha ham så gir du beskjed at dette ikke er greit overhodet. Spør hva han hadde tenkt om at du møtte en annen mann. 1
kalinka85 Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Mannen din synes vel ikke du er attraktiv mer da, ikke rart han forelsker seg i en som ikke tar han for gitt ! Nytter ikke å la forholdet hangle i årevis, til slutt får han vel nok? 3
Tabudrue Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror hun er forelsket i han også, men tror ikke det stikker så dypt, så kan være det går an å få henne til å holde seg unna. Vi har ikke hatt sex på to år, så synes synd på han også på en måte. Jeg er ikke tiltrukket av ham lengre. Har ikke lyst på ham i det hele tatt, men har det trygt og godt sammen . Jeg vil ikke la han gå. Er ikke sånn kjempesjalu, for jeg har mistet kjærestegnisten for han for lenge siden. Hva skal jeg gjøre her da? Anonymous poster hash: 4a96e...8f6 Du er ikke tiltrukket av han, du har ikke lyst på ham og dere har ikke hatt sex på 2 år. Ikke misforstå meg nå, men jeg skjønner litt hvorfor han velger å fortsette å se henne. Er det ikke egoistisk å holde på en mann man ikke er seksuelt interessert eller forelsket i bare fordi det er trygt og godt? Venner kan dere være selv om han skulle være så heldig å finne en ny partner hvor både forelskelsen og den seksuelle interessen er der, det er da ingen som sier at dere må skilles som uvenner heller? Det er en vanskelig situasjon, det forstår jeg godt både fordi dere har vært så lenge sammen, og fordi dere har barn sammen, men man skal styrke og støtte en man elsker, ikke holde dem tilbake fordi det føles trygt. Sånn jeg ser det har du to valg; Bruk tid sammen for å finne tilbake til gnisten, eller la han gå. 21
Gjest Murica Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Du er ikke tiltrukket av han, du har ikke lyst på ham og dere har ikke hatt sex på 2 år. Ikke misforstå meg nå, men jeg skjønner litt hvorfor han velger å fortsette å se henne. Er det ikke egoistisk å holde på en mann man ikke er seksuelt interessert eller forelsket i bare fordi det er trygt og godt? Venner kan dere være selv om han skulle være så heldig å finne en ny partner hvor både forelskelsen og den seksuelle interessen er der, det er da ingen som sier at dere må skilles som uvenner heller? Det er en vanskelig situasjon, det forstår jeg godt både fordi dere har vært så lenge sammen, og fordi dere har barn sammen, men man skal styrke og støtte en man elsker, ikke holde dem tilbake fordi det føles trygt. Sånn jeg ser det har du to valg; Bruk tid sammen for å finne tilbake til gnisten, eller la han gå. Beste innlegg så langt. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 for en frekk mann! Anonymous poster hash: 36768...bcf Damer liker frekke menn Anonymous poster hash: bd3f9...14b
Gjest anonym Skrevet 19. juni 2013 #17 Skrevet 19. juni 2013 Ts, noe som slår meg er at han sier dette fordi han savner oppmerksomhet hos deg! Han vil få deg til å våkne! Eller kanskje han har forelsket seg. Jeg forstår at han leter etter ei anna når du ser ut til å ikke se han lenger som mann!
Gjest katarina Skrevet 19. juni 2013 #18 Skrevet 19. juni 2013 Jeg synes at det er feil at noen skal komme med komentarer om at mannens oppførsel er ok fordi TS ikke har pleiet forholdet. Mannen hennes har ikke pleiet det han heller, og han oppfører seg umodent. Noen ganger skjer det ting i livet som gjør at man ikke kan "ta seg tid til å være kjærester". Bare for å gi et eksempel på dette, min familie kom til Norge som flyktninger, og vi tilbrakte nesten 2 år boende i et lite rom med 4 senger. Det ble nok ikke mye mulighet for mine foreldre til å være "kjærester" da. Siden vi kom til Norge for 7 år siden har moren min lagt på seg 40 kg, hun jobber mye, og etter jobben gjør hun husarbeid, men ligger ellers på sofaen nesten hele dagen. Hun har bare 2 bukser og skjorter, og det sier vel seg selv at faren min og hun ikke drar ut og gjør "koselige" ting sammen. Jeg sier ikke at dette er en bra ting, det er det absolutt ikke, men faren min har aldri sagt en eneste nedtrykende ting angående dette. Han kommenterer det aldri på noen som helst negativ måte, men forteller henne hele tiden hvor pen hun er osv. Jeg synes i hovedsaken at er umodent å si ting som "det er som forventet på grunn av ikke noe tid som kjærester osv osv". At mannen til TS blir forelsket i en annen kvinne er feil og umodent. Kanakje jeg kom med et litt ekstremt eksempel her med mine foreldre osv, jeg ville bare gi en liten motpart til den "kan ikke bare være venner som bor sammen, derfor er det forventet at en mann vil gå lei"-tankegangen. TS, jeg er usikker på hva mannen din og du bør gjøre, men jeg er enig i kommentarer ovenfor om at når man er i et forhold skal man ikke pleie andre forelskelser. Derfor synes jeg det absolutt ikke er lurt at mannen din og den kvinnen fortsetter å treffe hverandre, om dere skal forbli sammen. Jet håper virkelig der ordner seg for deg.
Gjest anonym Skrevet 19. juni 2013 #19 Skrevet 19. juni 2013 Jeg er enig med deg Katarina at man skal holde sammen i gode og onde dager, man skal ikke søke andre med en gang man har problemer i forholdet, men ts selv sier at hun ikke vil ha han som mann lenger, hun er ikke tiltrukket av han mer, hun har ikke lyst på han i det hele tatt lenger som hun sier, men ønsker tryggheten. Dette merker jo mannen og han savner sikkert mer bekreftelse. Hun sier og hun synes nesten mer synd på han , og at hun ikke blir så sjalu heller siden hun ikke har kjærestefølelser lenger. Hun sier og helt i starten at de har "hatt det greit sammen". Jeg synes det høres litt trist ut! Da tenker jeg at han kanskje fortjener ei som vil ha han mer enn hun vil.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. juni 2013 #20 Skrevet 19. juni 2013 Skyt bikkjen! Ferdig arbeid. Anonymous poster hash: a88d0...fa0 Omplasser den på andre siden av landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå