FlyvendeBie Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Det er alltid delte meninger om saklige temaer - og andre temaer. Dette med abort er noe mange er opptatt av, og er et aktivt tema i dagens samfunn. Men hva mener dere? Kom med meninger og argumenter! interessant og lære og se ting fra nye synspunkter! Endret 19. juni 2013 av Lousina-Mallett
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Jeg trodde jeg var for abort. Men etter å ha vært her en stund og lest en del begynner jeg å forandre mening da jeg ser enkelte her bare tar aborter som det skulle ha vært noe hverdagslig, humrer og ler litt og kikker nedi do for å se etter eventuelle levninger, fy faen. Anonymous poster hash: ea0b7...0a7 2
Annabel Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Jeg synes det er synd at mange rett og slett misbruker retten til å ta abort, men jeg er likevel for at vi har den. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort. Selvfølgelig synd at noen misbruker denne rettigheten ved å nærmest bruke det som prevensjon, men den er for viktig til å forbys. En kvinne må få velge selv om hun vil gjennomføre en graviditet eller ikke. 3
Tibbie Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Dette er faktisk noe jeg ikke helt har klart å sette meg en mening i. Jeg tror jeg er for - lovlig. Men vet ikke helt hva jeg mener om det - moralsk. Jeg skal følge denne tråden i håp om gode argumenter! 2
Jolene Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Jeg er absolutt for selvbestemt abort. Selvfølgelig synd at noen misbruker denne rettigheten ved å nærmest bruke det som prevensjon, men den er for viktig til å forbys. En kvinne må få velge selv om hun vil gjennomføre en graviditet eller ikke. Signerer denne, for her ble det sagt det jeg mener 1
Gjest Summers Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Man må vel konkretisere mer, de aller fleste er for abort i noen tilfeller, men ikke andre, avhengig av f.eks hvor gammelt fosteret er og om det er fare for morens helse. 1
FlyvendeBie Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2013 Jeg ser at de fleste som har svart hittil er For. Personlig tenker jeg at det er kvinnens kropp med eller uten barn. Og med det mener jeg at det er viktig at vi kvinner har den muligheten ja. Ihvertfall så lenge det er i henhold til regelverket (At det er under 12 uker?) Jeg kjenner mange som er mot det også. De sier at vi bestemmer over vår egen kropp - men barnet i magen er ikke vår kropp. Vi har dermed ikke rett til og bestemme over det. Sånn fant jeg ut mitt argument ..
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 jeg er imot abort, hvis folk ikke vil ha barn, så får de beskytte seg,sterilisere seg eller rett å slett bare la vær å ha sex, å ta livet av en baby fordi du var litt kåt er helt feil i mine øyne, men det fins vise forhold der jeg er for abort,men det gjelder kun voldtekt eller fare for mors liv.Anonymous poster hash: 9b462...4dd 2
Avalon Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Jeg er for selvbestemtabort, men er selvsagt imot abort som et "prevensjonsmiddel", eller pga. "feil" kjønn.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Helt klart for. Selv valgte dama og jeg å beholde da hun ble gravid tross bruk av prevensjon, men det er helt utenkelig for meg at vi ikke skulle hatt et valg.Anonymous poster hash: 8c80c...224 2
Sorelle Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 (endret) ... Endret 26. januar 2014 av Sorelle
Gamerfrue Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 jeg er for selvbestemt abort, men jeg synes faktisk ikke det burde vært lov i Kina med tanke på ettbarnspolitikken som har ført til aborter av jentebabyer. Men de sitter jo fint i det nå, med prognosen om omkring 24 millioner kinesiske ungkarer om 10 år...
Gjest Flare Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Er så klart for selvbestemt abort. Men jeg mener ikke med det at det kan brukes som et prevensjonsmiddel. Alle kan gå på en smell eller faktisk ikke være i stand til å bære frem et barn, da er det flott at man har muligheten til å velge. Men blir det så ofte at man likegodt kan skaffe seg klippekort på sykehuset, da er jeg litt skeptisk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå