Gjest Lille Solstråle Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Jeg er 18 og ferdig med VGS nå til våren, og er som mange andre usikker på hva jeg vil. Har ikke lyst til å kaste meg på en utdanning umiddelbart for å angre etterpå. Jeg vurderer å starte på lærerhøgskolen i Oslo, men har hele tiden tenkt at et års jobbing som assistent i en barnehage hadde vært en fin og nyttig erfaring å ta med seg videre. Nå har jeg imidlertid snakket med mange som hevder at det er tilnærmet umulig å få jobb som barnehageassistent når man er så ung. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Bør jeg sende søknader allerede nå, hva er viktig å få med? Hadde blitt supertakknemlig for råd.
Gjest pace Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 tja, jeg er en gutt og fikk min første barnehage assistent jobb som 19 år. Men det var bare en dag i uken ++ . Senere søkte jeg på flere andre, og det har aldri vært noe problem. Jeg har blandt annet fått tilbud om tre plasser når jeg søkte for et par år siden. Jeg tror fortsatt barnehage assistent er en av de jobb plassene man trenger flest folk. Hvis du ser på Aetat er det hau av søknader der. Og jeg skulle tro jenter er mere ansvarlige og har generelt mere erfaring med barn enn gutter, så sånt sett tror jeg man er mer optimistisk med jenter. På den andre siden er det mange som vil ha mere gutter siden det er veldig mange davmer som jobber der allerede. Så sånt alt i alt mener jeg du må søke på noen steder, det er ivertfall min erfaring, men etter det tror jeg det skal gå helt greit. Men selvfølgelig det spørs litt på hva slags erfaring du har fra før av, men når jeg leste posten din så det ut som du har hatt en del
Gjest Lea Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Hvis du ikke har erfaring med barn, så kan det være litt vanskelig. Om du har mulighet, så skaff deg litt erfaring som barnevakt (helst fast) før du er ferdig med videregående.
Gjest 3llie Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 I barnehagen hvor ungen går så er det flere unge som har og har hatt kortids deltid stillinger. Tror ikke det er så vanskelig å få et vikariat, men fast stilling uten erfaring er nok ikke like enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå