Gjest anonym Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har vært sammen med samboer i to år og vi har bodd sammen i et. Helt fra starten av forholdet har jeg vært klar på to ting. Jeg vil ha barn og jeg vil overta gården jeg har odel på. I starten snakket han mye om barn, men i fjor sommer ble det helt slutt på det. Han sluttet å si elsker deg og var usikker på forholdet. Pga at jeg hadde startet på studier og flyttet 2,5 timer hjemmefra ble jeg i forholdet gjennom høsten. Nærmere jul sa han igjen at han elsker meg og forholdet ble mye bedre. Problemet er at han fortsatt ikke vet om han vil være med å overta gården, om han er klar for barn og om han ser for seg at det blir oss. Jeg begynner å tenke at han aldri får bestemt seg (som ikke er ukjent at han har problemer med fra før) og at vi bare blir gående i samme tralten som nå. Han er en fyr jeg kan se for meg en fremtid med, han har de egenskapene som jeg setter høyt, men er det nok? Jeg VIL ha barn og jeg VIL overta gården. Should I stay or should I go? Kjenner at klokka tikker og at jeg like gjerne kan gå nå, samtidig som jeg vil at han skal ville det samme som meg. Jeg er i slutten av 20 årene og han midt i 30 årene. Noen innspill? Har ikke så mange på han hjemplass jeg kan betro meg til og kjenner jeg begynner å bli utålmodig og lei all usikkerhet og venting.
Steinar40 Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Hvis han ikke vil hjelpe deg å drive gården, og han ikke vil ha barn, så høres jo ikke akkurat dere veldig kompatible ut; for å si det sånn.
Gjest Miranda2011 Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har vært sammen med samboer i to år og vi har bodd sammen i et. Helt fra starten av forholdet har jeg vært klar på to ting. Jeg vil ha barn og jeg vil overta gården jeg har odel på. I starten snakket han mye om barn, men i fjor sommer ble det helt slutt på det. Han sluttet å si elsker deg og var usikker på forholdet. Pga at jeg hadde startet på studier og flyttet 2,5 timer hjemmefra ble jeg i forholdet gjennom høsten. Nærmere jul sa han igjen at han elsker meg og forholdet ble mye bedre. Problemet er at han fortsatt ikke vet om han vil være med å overta gården, om han er klar for barn og om han ser for seg at det blir oss. Jeg begynner å tenke at han aldri får bestemt seg (som ikke er ukjent at han har problemer med fra før) og at vi bare blir gående i samme tralten som nå. Han er en fyr jeg kan se for meg en fremtid med, han har de egenskapene som jeg setter høyt, men er det nok? Jeg VIL ha barn og jeg VIL overta gården. Should I stay or should I go? Kjenner at klokka tikker og at jeg like gjerne kan gå nå, samtidig som jeg vil at han skal ville det samme som meg. Jeg er i slutten av 20 årene og han midt i 30 årene. Noen innspill? Har ikke så mange på han hjemplass jeg kan betro meg til og kjenner jeg begynner å bli utålmodig og lei all usikkerhet og venting. Etter to år burde han vite hva han vil. Jeg hadde tatt en prat med han for å høre hva han tenker om fremtiden, vil dere forskjellige ting, må ta en avgjørelse over hva du kan og ikke kan leve med eller uten
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Takk for innspill, er i de baner jeg tenker også. Skulle bare ønske det ikke var sånn fordi vi passer godt sammen på andre plan. Hvis han bestemmer seg for noe gir han 110% og er 100% til å stole på. Er redd for å bli sittende i dette forholdet og han om 3-4 år fortsatt ikke vet hva han vil. Gården er en plass og mulighet som aldri kommer tilbake og et sted jeg har visst jeg vil bo siden jeg var lita jente. Hadde vært et lett valg hvis han ikke var så bra.....
Havbris Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Ikke lett dette. Jeg skjønner hans tilbakeholdenhet. Du har gitt han ett eneste alternatitv - og det er at han følger med deg på overtagelse av gården som du vet at du vil leve på. Hva slags familiekultur kommer han fra? Jeg vet ikke helt hva slags problemstilling du ønsker å få frem her. Det er jo du som setter premissene her: Du vil ha barn og du vil overta gården. Har han noen premisser og valg?
Gjest Murica Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Kjør ditt eget løp. Ta over gården. Om han skulle ombestemme seg så får dere heller ta det som det kommer. Dumt å gi opp ett ønske du har hatt siden du var liten pga en mann som ikke klarer å bestemme seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå