Pinkee Skrevet 19. juni 2013 #21 Del Skrevet 19. juni 2013 Er dette virkelig noe å lage et problem av? Jeg ønsker at posten min skal komme fortest mulig fram til meg, derfor har jeg både navn og adresse på postkassen min. Men, så er jo jeg bare søt og snill, å ikke det minste redd for at noen skal vite hvor jeg bor da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 19. juni 2013 #22 Del Skrevet 19. juni 2013 Utrolig hvordan noen skal problematisere alt mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #23 Del Skrevet 19. juni 2013 Brev er gjerne personlige. Skulle bare mangle at man gidder å gjennomføre slike bittesmå tiltak som gjør det sikrere.Anonymous poster hash: 8da9b...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 20. juni 2013 #24 Del Skrevet 20. juni 2013 Men herregud da, er det så hælvettes vanskelig å skrive navnet sitt på postkassen sin da? Eventuellt få laget et navneskilt... Kanskje du skulle søke om plass på en omsorgsbolig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #25 Del Skrevet 20. juni 2013 Men herregud da, er det så hælvettes vanskelig å skrive navnet sitt på postkassen sin da? Eventuellt få laget et navneskilt... Kanskje du skulle søke om plass på en omsorgsbolig? Enig, hvor vanskelig kan det være? Jeg jobber med å levere ting, og det er utrolig hvor mye ekstra tid man bruker bare for at folk skal være vanskelige og ikke ha navn på postkasse eller nummer på huset sitt. Selv i tunge, kriminelle miljøer er folk mindre paranoide enn dette. Skaff dere en postboks og ikke bestill hjemkjøring, hvis dere lever under jorda. Men da regner jeg med dere hverken har smarttelefon eller facebook heller. Folk altså... Anonymous poster hash: a9c98...3cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 20. juni 2013 #26 Del Skrevet 20. juni 2013 Vel, enkelte av oss er mer paranoid enn andre. Tlf nr mitt er skjult, du finner ingenting ved å google navnet mitt, du finner ikke facebooken min, og jeg vil ikke ha navnet mitt utenpå postkassen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CdC Skrevet 20. juni 2013 #27 Del Skrevet 20. juni 2013 Vel, enkelte av oss er mer paranoid enn andre. Tlf nr mitt er skjult, du finner ingenting ved å google navnet mitt, du finner ikke facebooken min, og jeg vil ikke ha navnet mitt utenpå postkassen Da er det kanskje ikke så farlig hvis du får feil post da. Så lenge husnr stemmer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pria Skrevet 20. juni 2013 #28 Del Skrevet 20. juni 2013 Visste det kom til å komme en tråd om dette. Noen gang skulle man tro at folk virkelig bodde under en stein. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 20. juni 2013 #29 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Vel, enkelte av oss er mer paranoid enn andre. Tlf nr mitt er skjult, du finner ingenting ved å google navnet mitt, du finner ikke facebooken min, og jeg vil ikke ha navnet mitt utenpå postkassen Da er det kanskje ikke så farlig hvis du får feil post da. Så lenge husnr stemmer Eller at andre får din post fordi noen har skrevet feil husnummer og postbudet ikke finner navnet ditt på en postkasse og derfor putter det i postkassen til huset med husnummeret som står på brevet. Endret 20. juni 2013 av Grønt blad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #30 Del Skrevet 20. juni 2013 Fra postens leveringsvilkår: 10.2 Brevpost blir levert ut til postadressa til adressaten som anten kan vere til ei postkasse eller til ein postboks. Mottakaren av postsendingar har ansvaret for å setje opp, halde ved like samt merke si eiga postkasse. Ved utilstrekkeleg merking av postkassen, eller at Posten heller ikkje har registrert at vedkommande bur på adressa, kan posten bli returnert til sendar. Dvs at de kan kreve et minimum av merking av postkassa, så TS og alle andre bør bare fikse dette, dersom de ikke vil ha posten sendt i retur. Anonymous poster hash: a9c98...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 20. juni 2013 #31 Del Skrevet 20. juni 2013 Vel, enkelte av oss er mer paranoid enn andre. Tlf nr mitt er skjult, du finner ingenting ved å google navnet mitt, du finner ikke facebooken min, og jeg vil ikke ha navnet mitt utenpå postkassen Da har du heller ikke smartelefon, bankkort/kredittkort, bil, bombrikke, du fyller ikke drivstoff, du kjører ikke bil, du beveger deg ikke ut i det offentlige, du bruker ikke minibanker, du er ikke på kjøpesenter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #32 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg bor i blokk med ni leiligheter. Alle har jo samme adresse (f.eks Solveien 1). Men siden vi er så mange som har nøyaktig samme adresse, må vi jo selvsagt ha navnet vårt på postkassa. Trodde ikke at folk synes dette var et problem.Anonymous poster hash: a1490...257 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #33 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg bor i blokk med ni leiligheter. Alle har jo samme adresse (f.eks Solveien 1). Men siden vi er så mange som har nøyaktig samme adresse, må vi jo selvsagt ha navnet vårt på postkassa. Trodde ikke at folk synes dette var et problem.Anonymous poster hash: a1490...257 Samme her. Og rett borti gata her er det et borettslag som har samme postkassestativ, men to forskjellige gateadresser. hadde det bare stått nr på de hadde det blitt veldig vanskelig for postmannen. Anonymous poster hash: 1e789...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #34 Del Skrevet 20. juni 2013 Dvs. hos oss er vi 30 leiligheter - muligens 60-70 personer med samme gateadresse. Anonymous poster hash: 1e789...5f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #35 Del Skrevet 21. juni 2013 Vel, for de som forfølges og som er utsatt for trusler er det greit å IKKE ha navn med fete bokstaver på verken postkasse eller dørklokke. Jeg er en av dem. Anonymous poster hash: 2bd57...bb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #36 Del Skrevet 21. juni 2013 Vel, for de som forfølges og som er utsatt for trusler er det greit å IKKE ha navn med fete bokstaver på verken postkasse eller dørklokke. Jeg er en av dem. Anonymous poster hash: 2bd57...bb9 Postboks. Anonymous poster hash: 731a2...98f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #37 Del Skrevet 21. juni 2013 Postboks. Anonymous poster hash: 731a2...98f Det går greit for meg som bor i by, men disse postboksanleggene står vel ikke akkurat som sild i tønne i glisgrendte strøk. Anonymous poster hash: 2bd57...bb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #38 Del Skrevet 21. juni 2013 Det går greit for meg som bor i by, men disse postboksanleggene står vel ikke akkurat som sild i tønne i glisgrendte strøk. Anonymous poster hash: 2bd57...bb9 De pleier å være plassert i tilknytning til nærmeste butikksentrum, så man må gjerne dit for å handle uansett. Anonymous poster hash: a9c98...3cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 22. juni 2013 #39 Del Skrevet 22. juni 2013 Hender jo at folk flytter, og det har en tendens til å komme post leeenge etter at man har flytta. Hvis postkassa er skikkelig navna er det lettere for vikarer o.l. å vite at brevet ikke skal i din kasse. Når det gjelder de som fremdeles får post hjem til foreldrene flere år etter man har flyttet så kan postbudet ha valget mellom å returnere brevet, gjerne med ny adresse ukjent, eller å legge det i kassa til dem budet vet er foreldrene og regne med at de ordner opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Longgone Skrevet 22. juni 2013 #40 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Har du feks en kjellerleilighet er det flere som bor på en adresse, da er det umulig for postbudet å vite hvilket brev som skal hvor. Har selv vært postbud, og det tar mye ekstra og unødvendig tid å lete på alle postkasser for noen ikke gidder å skrive navnet sitt på. Endret 22. juni 2013 av Longgone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå