Gå til innhold

Hvorfor må man nå ha navneskilt på postkassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk jeg en lapp i postkassen fra Posten om at nå MÅ alle ha navneskilt på postkassen. Jeg har husnummeret på postkassen og vil ikke ha navnet mitt på. Er det noen Vei utenom? Hva gjør de som bor på "hemmelig" adresse og slikt?

Anonymous poster hash: d91e3...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har postboks?

Uten navn på postkassen er det vanskelig for sommervikarene i posten å vite hvem som har vilken postkasse. Drr ueg kommer fra hadde vi ikke navn på før for to år siden, det er kun vår postkase der, og den er rett utenfor huset vårt, men man kan ikke regne med at sommervikaren vet hvem som bor der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de må vite hvem som bor der såklart.. Og postboks som nevnt er det folk bruker om de ikke vil ha "offentlig" postkasse.

Anonymous poster hash: 5af04...5b1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på brevet at det skal til "Villaveien 1" og på postkassen min står det "1", så hvis vikaren er så dum at han/hun ikke skjønner det så synes jeg synd på de.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på brevet at det skal til "Villaveien 1" og på postkassen min står det "1", så hvis vikaren er så dum at han/hun ikke skjønner det så synes jeg synd på de.

For alt de vet kan du ha leieboere, og postkassen er deres mens du har postboks. Nå er det bare du som leker dum her.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

For alt de vet kan du ha leieboere, og postkassen er deres mens du har postboks. Nå er det bare du som leker dum her. Anonymous poster hash: 5af04...5b1

Ja, for det er helt vanlig at alle i en vei har poastkassene sine samlet, mens én leieboer har gjemt sin postkasse et annet sted.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for det er helt vanlig at alle i en vei har poastkassene sine samlet, mens én leieboer har gjemt sin postkasse et annet sted.

Hæ?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange som ikke skriver husnr på brevene når de sender de også. Eller feil husnr.
En del post er konfidensielt, så da skal det vel kontrolleres at navnet på brevet er det samme som på postkassen også?

Du kan jo bare ha etternavnet ditt der.

Hvorfor vil du ikke ha navnet på postkassen?

Anonymous poster hash: 1e789...5f1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det står jo adressen på brevene og, så er jo ikke vanskelig å finne rett postkasse så lenge det står nr på den. Er man leieboer så har man som regel egen postkasse og har da selvsagt navn på så man ser forskjell på den og utleier/andre leieboere sin postkasse. Men som nevnt over så er det ikke alle som skriver husnr og noen ganger så MÅ posten vite at posten har kommet til rett person, men egentlig så må posten alltid vite det.

Vil du ha hemmelig postkasse så skaff deg en postboks hos posten.

Anonymous poster hash: 2f394...dbf
  • Liker 1
Skrevet

Posten begynte å endre seg i denne håpløse retningen for ca 10 år siden. De nekter å levere post til adresse påført lm ikke personen er bostedsregistrert der eller har navnet på kassa eksempelvis.

Som påpekt er det adressen som betyr noe. Personlig tror jeg dette har med grådighet å gjøre. Posten selger løsninger for videresending etc og har i tillegg monopol og kan gi blaffen i service.

Et eksempel på å endre noe som fungerte til det verre.

AnonymBruker
Skrevet

Når du bestiller nytt pass og andre "strenge" ting MÅ posten vite at det faktisk blir levert rett:)

Anonymous poster hash: dac22...df2
  • Liker 2
Gjest Miranda2011
Skrevet

I dag fikk jeg en lapp i postkassen fra Posten om at nå MÅ alle ha navneskilt på postkassen. Jeg har husnummeret på postkassen og vil ikke ha navnet mitt på. Er det noen Vei utenom? Hva gjør de som bor på "hemmelig" adresse og slikt?

Navn på postkassen har vi for at postmannen/dama skal legge posten i rett postkasse. Har du behov for å holde deg skjult så får du deg ei postboks.

• Liker 2
Skrevet

Posten begynte å endre seg i denne håpløse retningen for ca 10 år siden. De nekter å levere post til adresse påført lm ikke personen er bostedsregistrert der eller har navnet på kassa eksempelvis.

Som påpekt er det adressen som betyr noe. Personlig tror jeg dette har med grådighet å gjøre. Posten selger løsninger for videresending etc og har i tillegg monopol og kan gi blaffen i service.

Et eksempel på å endre noe som fungerte til det verre.

Nja... det der er en sannhet med modifikasjoner... hos foreldrene mine får de stadig vekk levert brev til meg enda, selv om det er lenge siden jeg flyttet derifra og ikke er registrert der lengre... Ikke står navnet mitt på postkassa heller.

Skrevet

Posten sendte min mor og far en lapp det stod mitt navn, min eldste bror sitt navn, min kjærestes navn (vi er ikke gift, og han har ikke registrert adresse hos min mor og far!!) - til slutt min mor og far.

Jeg har en bror på 18 år som bor hjemme, og har alltid bodd hjemme. Posten har alltid glemt han.

Vi får også post til sønnen (1 år) til en annen bror jeg har.

Skrevet

Eg får også post heim til mine foreldre dersom adressa der står på brevet, sjølv om eg ikkje har budd der på åresvis. Og der er det ikkje gateadresse eingang.

For brev som til rett avsender så skal dei sendes rekomandert og må då leveres direkte til mottaker.

Skrevet

Jeg hadde adressen utenpå postkassen, og navnet mitt inni lokket.

Dette var ikke bra nok, en dag hadde postbudet skrevet navnet mitt med store bokstaver over hele.

Jeg fikk aldri noen lapp på forhånd

Gjest Spiderpig
Skrevet

Dette var ikke bra nok, en dag hadde postbudet skrevet navnet mitt med store bokstaver over hele.

Da hadde jeg klaget.

Så utrolig frekt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren! Du har jo kjøpt postkassen og eier den. Det der må jo være herverk!

Skrevet

Jeg er postbud, og grunnen til at vi ønsker navn på kassene, er at det ganske ofte står feil nr på brevene. Brev som egentlig skal til 17 kan det bare stå 1 på foreksempel. Da er det greit å ha et navn å se etter. I tillegg hender det at vi må kjøre ruter vi ikke kan like godt også.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...