AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Del Skrevet 19. juni 2013 Vi skal ha dåp i august og skal gjøre det meste selv. Skal på ferie i noen uker rett før så vil gjerne begynne å lage ting tidligst mulig. Derfor har jeg noen spørsmål. Hvor lenge før kan jeg lage kransekake? Lurer på å bare kjøpe ferdig kransekakemasse for enkelhetens skyld. Kan jeg montere den før jeg fryser den eller bør jeg fryse den i løse ringer og montere på dagen? Hvor lenge før kan jeg lage iskake? Kan gulrotkake fryses med ostekrem på uten at den blir ødelagt? Planen er å ha tapas. Kan man lage både kjøttboller og saus og fryse ned? Eller kun kjøttbollene? Kan bacondadler fryses? Altså å surre dadlene med bacon og steke dem rå? Kan foccacia fryses uten å forringes? Et felles spørsmål for alt dette er hvor lenge det holder seg i fryseren. Evt andre forslag til tapasretter som kan lages og fryses ned på forhånd? Vil trekke en sjokoladekake med marsipan, bør jeg ha et lag med ren fløtekrem utenpå smørkremen for å unngå at marsipanen svetter? Anonymous poster hash: 88fb3...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Del Skrevet 19. juni 2013 Kanskje ikke så nyttig, men å fryse kaker gjør dem i utgangspunktet mindre gode, og noen uker er vel et stykke fra ideelt. Er det ikke mulig å ta en dags kortere ferie eller få naboer eller venner til å hjelpe til nærmere dagen? Anonymous poster hash: e42d3...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå