Gå til innhold

Gir brukte ting i bryllupsgave, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser en som har skrevet på fjesboka si at han driver å flytter, så skriver han at "alle som skal i ... og ... sitt bryllupp kan komme å kjøpe ting jeg ikke trenger lenger og gi i gave til brudeparet, dere får til gi bort pris"

Er dette normalt? Ville dere gitt noe i gave som dere har kjøpt til gi bort pris og som er brukt,

Personen tagget navnet til de som skulle gifte seg i den statusen så de ser jo at han prøver å selge sine brukte ting til gjestene som skal komme i bryllupet så de kan gi det i gave.

Syns det var litt rart jeg..

Anonymous poster hash: c84e0...338
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ironi kanskje?

Anonymous poster hash: bd6d7...bd8
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes litt ut som det kanskje ikke var seriøst ja. Litt rart å ta som status så alle kan se, og spesielt å tagge brudeparet. Men så lenge det er fine ting i god stand som de kan ha bruk for/bli glad for, ser jeg ikke problemet. Forbrukersamfunnet har tatt av for lengst, så gjenbruk er bra. Hadde jeg giftet meg og fått en brukt, men fin gjenstand som gave, hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: 31c77...f60
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det var ment som ironi. Men ja en fin krystallvase eller noe annet som er i god stand hadde vært ok. Men en brødrister for eksempel, hadde ikke satt pris på en brukt en.. eller bestikk som er brukt..

I tilegg syns jeg ikke det er så veldig morro for brudeparet og få GIBORTPRIS gaver. Jeg ville gjerne vite at vedkommende hadde brukt litt mer enn 50 kroner på gaven når paret pruker så mye tid og penger for en flott feiring.. Jeg holder minimum 5-600kr i bryllupsgave, men har oftest gitt gave til over 1000 lappen.

Anonymous poster hash: c84e0...338
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det var ment som ironi. Men ja en fin krystallvase eller noe annet som er i god stand hadde vært ok. Men en brødrister for eksempel, hadde ikke satt pris på en brukt en.. eller bestikk som er brukt..I tilegg syns jeg ikke det er så veldig morro for brudeparet og få GIBORTPRIS gaver. Jeg ville gjerne vite at vedkommende hadde brukt litt mer enn 50 kroner på gaven når paret pruker så mye tid og penger for en flott feiring.. Jeg holder minimum 5-600kr i bryllupsgave, men har oftest gitt gave til over 1000 lappen. Anonymous poster hash: c84e0...338

Jeg driter da i om en av gavene til oss har gibortpris, om det ligger en hyggelig tanke bak. Heller en fin brukt ting som er veldig oss som koster en hundrings, enn en ny fancy sak som vi hverken ønsker oss, har bruk for eller passer til oss som koster tusen. (gaver som det ikke ligger en tanke bak OG som kosta en hundrings er ikke noe særlig koselig det heller, altså)

Ang. brukt så kommer det jo helt an på hva det er. Men jeg ville i utgangspunktet ikke reagert på at det var brukt (med noen unntak, som f.eks. sengetøy, håndklær, denslags) om det ellers var en fin gave. Og den kan bli finere fordi den er brukt, ting som har en historie er stilig! Mulig jeg er litt mer hippie-innstilt enn gjennomsnittet her på forumet...

Anonymous poster hash: 4a9aa...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...