Gå til innhold

sykemeldt pga prolaps i nakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

sykemeldingen min går ut søndag, og skal i utgangspunktet på jobb mandag, men nakken er fortsatt ikke bra å bruker smertestillende for å sove på natten..

kan jeg kontakte legen på fredag for å forlenge sykemeldingen vidre? for det blir ikke å skje at jeg drar på jobb mandag, har en meget fysisk krevende jobb med både løft og mye gåing.

er det noen som vet reglene om akkurat dette?

Anonymous poster hash: e6a8c...8ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns i utgangspunktet det er merkelig at du ikke har oppfølgingstime hos legen ifm at sykemeldingen går ut. En prolaps i nakken kombinert med fysisk krevende jobb er noe som skal tas på alvor.

Syns du skal kontakte legen snarest. Det er ikke gitt at du får time på dagen, og selv om du får tilbakeskrevet sykemelding er det jo greit også for arbeidsgiver å få en avklaring fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nei fikk sykemelding for 1 uke, og har gått til fysio og kiropraktor annenhver dag...jeg reagerer også på at jeg ikke fikk noe oppfølgingstime og at det ble 1 uke med SM, legen har skrevet SM til søndag av alle dager(jobber ikke i helgene) så jeg tenker å kontakte legen på fredag å få forlenget, eller må jeg vente til mandag, jeg vet jo at jeg ikke kommer tilbake i jobb mandag uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time snarest, hvis du ikke merker så stor bedring at du har håp om å være klar til jobb mandag. Legen kan skrive ny sykmelding til deg allerede denne uken, men han har ikke lov å tilbakedatere. Så du må til lege senest fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tusen takk for svar, da kontakter jeg legen imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...