Gjest Valiumsjunkie Skrevet 19. juni 2013 #21 Skrevet 19. juni 2013 Dyrt sengetøy er noe som verdsettes veldig høyt hos meg. Herregud, hvitt deilig magisk sengetøy er noe av det beste i verden. Hvis jeg noensinne skulle ONSet med noen hadde jeg snudd i døren av billig og slitt sengetøy. Det kan se "smakløst" ut ellers, men skikkelig sengetøy er nødvendig for tenningens skyld. Husker jeg var hjemme hos en høy, kjekk og høyt utdannet mann med knall-svart "silkesengetøy", mistet totalt lysten. Leiligheten hans var fin, men sengetøyet var ekkelt.
goldenchanel Skrevet 19. juni 2013 #22 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har jobbet med sengetøy fra gant og lexington om fort koster 1000- 1500 kr for et enkeltsett. Dette sengetøyet er av god kvalitet og man merker det med en gang man legger seg i sengetøyet at dette er ekstra hverdagslukus! Kvalitets sengetøy har du desuten i mange år fremover Jeg ville heller kjøpt 2-3 sengesett av høy kvalitet enn masse sengetøy fra billigmerker. Etter jeg opplevde kvalitetsforskjellen gjorde jeg dette og satt av penger selv på student budskjett. De fleste av oss bruker 8 timer i sengen hver dag, og da er det viktig å unne seg en god seng, god pute og dyne og ikke minst deilig sengetøy 2
Neket Skrevet 19. juni 2013 #24 Skrevet 19. juni 2013 Det må da finnes en mellomting mellom stretch frottelaken og damask laget av egyptiske albinodverger? Mitt dyreste sengetøy er bomullssateng fra IKEA, tror det kostet 300 kr settet. Men jeg er vel en skikkelig harrytass jeg da, enda det er like fint flere år senere og det ikke står Gant eller Lexington på det? Jeg synes Høie tildels også er noe overpriset og ville ikke betalt så mye for et sengesett. Jeg blir lei av dem og kjøper nye for variasjonen sin del, og da synes jeg selv det er tåpelig å betale 3000 for et sett som blir liggende i skapet fordi man går lei, eller det er fjorårets farger. Har ikke lagt merke til brukte merkesengesett til salgs heller, slik man ofte gjør med brukte merkeklær? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #25 Skrevet 19. juni 2013 Ja, hun selv påstår at det er bra kvalitet på det. Jeg prøver å tenke, men det er så sjeldent jeg finner noe så fint som jeg ikke kan riste av meg, og dette måtte selvfølgelig være det Jeg kjøper sjeldent klær til meg selv, går 1 gang i året til frisør, nesten ingen penger på sminke. Så har jeg råd til det? Men faller alltid på en og samme tanke " det er dyrt sengesett ".Anonymous poster hash: 20b22...c6a Jeg kan være enig i at et sengetøy med god kvalitet er verdt prisen. Men kvalitet er ikke sagt av pris. Av og til gjennspeiler den bare at noe er moderne og ettertraktet. Om selger sier at tøyet er av god kvalitet ville jeg spurt hvor bomullen kom fra og hvilket trådtall den har, samt produsent. Og om den er økologisk. Denne bloggen du viser til ser ikke ut til å legge noe vekt på kvalitetsprodukter. Men nå kan det jo hende sengetøyet er fra et ok merke, likevel. Selv har jeg kun to sengesett, som jeg har brukt i snart 10 år. De er verken slitt eller misfarget fordi de har utmerket kvalitet. I skapet har jeg to pakker til - i tilfelle de gamle skulle bli slitt. Ser ikke for meg å sove i noe annet noensinne. Kvaliteten er slik at når jeg er på fancy hotel lengter jeg hjem til mykt sengetøy. DA kan det være verdt prisen. Anonymous poster hash: 45c9b...ec4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #26 Skrevet 19. juni 2013 Hva slags stoff er dette sengesettet laget av? Selv hadde jeg aldri kjøpt noe så dyrt, ikke om jeg hadde råd engang. Anonymous poster hash: 20b22...c6a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #27 Skrevet 19. juni 2013 Hva slags stoff er dette sengesettet laget av? Selv hadde jeg aldri kjøpt noe så dyrt, ikke om jeg hadde råd engang. Det er av egyptisk bomull i merke South Beach, om det har noe å si.Anonymous poster hash: 20b22...c6a
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2013 #28 Skrevet 19. juni 2013 Hva? Trenger du å vite det for å gi ett sakelig svar? Skulle likt å sett deg i kassen på vinmonopolet! Man hadde måtte fremvise ligningsverdi på boligen for å få kjøpe en flaske champagne... <avsporing> "Du kan bare sette fra deg den der Moet flasken og komme tilbake med en Henkel Trocken. Og cognac har du ikke inntekt til heller. Neste". </avsporing>
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #29 Skrevet 19. juni 2013 Jeg kan være enig i at et sengetøy med god kvalitet er verdt prisen. Men kvalitet er ikke sagt av pris. Av og til gjennspeiler den bare at noe er moderne og ettertraktet. Om selger sier at tøyet er av god kvalitet ville jeg spurt hvor bomullen kom fra og hvilket trådtall den har, samt produsent. Og om den er økologisk. Denne bloggen du viser til ser ikke ut til å legge noe vekt på kvalitetsprodukter. Men nå kan det jo hende sengetøyet er fra et ok merke, likevel. Selv har jeg kun to sengesett, som jeg har brukt i snart 10 år. De er verken slitt eller misfarget fordi de har utmerket kvalitet. I skapet har jeg to pakker til - i tilfelle de gamle skulle bli slitt. Ser ikke for meg å sove i noe annet noensinne. Kvaliteten er slik at når jeg er på fancy hotel lengter jeg hjem til mykt sengetøy. DA kan det være verdt prisen.Anonymous poster hash: 45c9b...ec4 uff jeg skrev feil, mente nettbutikken og ikke bloggen hennes. Nettbutikken heter byvillapaprika.no. Kjenner ikke til henne, men googlet sengetøy og kom til hennes nettbutikk ved en tilfeldighet. Og slik farge på sengetøy har jeg letet etter lenge, lyseblå farge er nydelig. Jeg har to sengetøy i Lin og Hvitt, og stoffet er så deilig mot kroppen, kostet 1299,- men fir dobbel dyne. Hvor er det sengetøyet ditt fra da? Jeg er ferdig med sengetøy fra kid, prinsess osv.Anonymous poster hash: 20b22...c6a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #30 Skrevet 19. juni 2013 <avsporing> "Du kan bare sette fra deg den der Moet flasken og komme tilbake med en Henkel Trocken. Og cognac har du ikke inntekt til heller. Neste". </avsporing> Hahaha Anonymous poster hash: 20b22...c6a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #31 Skrevet 19. juni 2013 Det er av egyptisk bomull i merke South Beach, om det har noe å si.Anonymous poster hash: 20b22...c6a Mente Beach House. Jeg er litt borte idag, ser jeg....Anonymous poster hash: 20b22...c6a
Gjest Lille-pus Skrevet 19. juni 2013 #32 Skrevet 19. juni 2013 Altså. Hvis TS liker sengetøyet, og det ikke er annet enn en 'forestilling'/'oppfatning'/'definert fasit' at det er spesielt dyrt som holde henne/ham tilbake så vil jeg si kjøp det sengetøyet du har lyst på. Forskjellen på rimelig sengetøy og sateng (som er bomull) eller damask (forøvrig også bomull) er pent sagt meget påtagelig. Som en betenkning helt på tampen vil jeg bare nevne at Beach House sengetøy nok finnes til en lavere pris i andre nettbutikker om man gjør et raskt søk. 3
Gjest Keikolina Skrevet 19. juni 2013 #33 Skrevet 19. juni 2013 Jeg kjøpte en gang et sengesett til 400 kr stk. Uff ble kvalm av å bruke så mye penger på noe sånt. Men det er meg da
Gjest Hyssingen Skrevet 19. juni 2013 #34 Skrevet 19. juni 2013 Jeg elsker sengetøyet fra HM jeg, herlighet hva sier ikke det om meg liksom Det er så innmari mykt og deilig
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #35 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har sengesett i Egyptisk bomull og det er himmelsk!! Kjøp det hvis du virkelig vil ha det. Tenk som dagens ungdom: yolo.Anonymous poster hash: f1f84...f21
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #36 Skrevet 19. juni 2013 Altså. Hvis TS liker sengetøyet, og det ikke er annet enn en 'forestilling'/'oppfatning'/'definert fasit' at det er spesielt dyrt som holde henne/ham tilbake så vil jeg si kjøp det sengetøyet du har lyst på. Forskjellen på rimelig sengetøy og sateng (som er bomull) eller damask (forøvrig også bomull) er pent sagt meget påtagelig. Som en betenkning helt på tampen vil jeg bare nevne at Beach House sengetøy nok finnes til en lavere pris i andre nettbutikker om man gjør et raskt søk. Lillepus, du en engel at jeg ikke tenkte på det, takk takk Jeg fant en side, hvor den er en del billigere kan man si, 1615,- for dobbel dyne og lys blå farge, akkurat den jeg har så lyst på. Men den siden er jeg usikker på, er den sikker mon tro? www.scandinaviandesigncenter.no Fargen ser lik ut som den i villapaprika nettbutikken og finnes i dobbeldyne, den jeg trenger egentlig. Åh nå ble jeg glad Håper bare den nettsida er sikker så shopper jeg den imorgen. Anonymous poster hash: 20b22...c6a 1
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2013 #37 Skrevet 19. juni 2013 Dyrt??? Hahaha.. Aldri brukt mer enn 200 kr pr sengesett jeg. Fant et nå i krepp på kid til 129 pr stykk.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #38 Skrevet 19. juni 2013 Hvorfor kjøpe ett sengesett til den prisen, når du kan få mange fler hvis du kjøper billigere?? Har bare billig sengesett omtrent, og det fungerer jo fint. Anonymous poster hash: 07ea9...446
Gjest Badabing Skrevet 19. juni 2013 #39 Skrevet 19. juni 2013 Tja.. Det er absolutt dyrt. Jeg pleier ikke å kjøpe dyre sengesett, men jeg orker ikke å ligge i sånne billiglaken. Siden jeg ofte sover dårlig, unner jeg meg ting som gjør det lettere å sove godt. Jeg vet ikke om jeg ville kjøpt så dyrt sengesett pga utseende, for man kan få mye fint for en billigere penge. Men for god søvnkvalitet betaler jeg gjerne. Bare sjekk opp at merket er ok og at hun ikke bare anbefaler det fordi hun blir sponset.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #40 Skrevet 19. juni 2013 Jeg skjønner deg TS. Jeg har alltid hatt vanlig dyne og rimelig sengetøy. Av ulke årsaker så endte jeg opp i en annen bolig med dun sommerdyne og bomullssateng og jeg følte jeg var kommet til himmels. Ante ikke at det kunne gjøre så stor forskjell. Har du lyst på, anledning til økonomisk så surfer du etter billigste nettsted og når du har mottatt varen så gjør du opp din egen mening. Anonymous poster hash: a8253...6dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå