AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Pusen vår er 11 uker og vi har fått en ny katt på 13 uker idag. Vår nye pus er ikke snill i det hele tatt! Den løper etter den, hopper på den og biter den. Jeg prøver å ta bort gamle pus fra den,men den løper tilbake med en gang og er regelrett slem mot den nye pusen.. Hva gjør jeg nå? Gamle pus er gutt, nye pus er jente. Anonymous poster hash: 5290c...f16
theamjii Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Slik er det med våre to katter også. Den minste katten løper etter den litt eldre og terger den opp... Ender med noe juling og kjefting fra gamlemor
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Slik er det med våre to katter også. Den minste katten løper etter den litt eldre og terger den opp... Ender med noe juling og kjefting fra gamlemor Så greit å høre at det er flere som har det slik, og at det ikke er helt unormalt. Jeg prøver å ta bort gamle pus og kjefte litt på den, og da legger den seg ned noen minutter før den er rett på nye pus igjen.. Anonymous poster hash: 5290c...f16
theamjii Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Så greit å høre at det er flere som har det slik, og at det ikke er helt unormalt. Jeg prøver å ta bort gamle pus og kjefte litt på den, og da legger den seg ned noen minutter før den er rett på nye pus igjen.. Anonymous poster hash: 5290c...f16 Tror ikke den beste løsningen kan være å kjefte på katten,den skjønner det ikke og synes det bare er kult med oppmerksomhet (slik vi har oppdaget det her hjemme). Fikk tips av ei veninne å fylle en flaske du kan sprute vann med (en flaske fra jif er i bruk her),er bare å skylle flasken og fylle den med helt rent kaldt vann og gi katten en advarsel med flaska vedå spraye en sprut med vann på den. Fungerer fint her, bare jeg tar opp sprayen her nå så holder hun seg unna en stund .
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Slik er det med våre to katter også. Den minste katten løper etter den litt eldre og terger den opp... Ender med noe juling og kjefting fra gamlemor Nåååh, savner pus!Anonymous poster hash: cf2ba...487
Gjest HappyWaffle Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 sånn er heeelt normalt og det pleier å gå over ganske fort når du gir de litt tid ^^ hadde vært verre om det hadde vært en ny voksen pus som kom inn i huset, da den blir sett på som rival men når det er kattunge vil bare den som bor der vise hvem som er sjefen om noen dager ligger de nok å sover på samme teppe og vasker hverandre tolmodighet er nøkkelen her
frøkna Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Gamle pus markerer ovenfor nye pus hvem som er sjefen, og vil nok helst skremme den vekk fra territoriet dens. Det går over etter hvert, eller jevner seg mer ut men gamle pus vil nok prøve å være den dominante i huset. Gi det tid, ser du det syns jeg den sprute vann ideen var fin, men husk at med katter som alle andre dyr at man ikke er langsinte siden de da ikke forstår hva du er sint for så ta det der og da også glem det etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Da kjefter jeg ikke, men venter tolmodig på at det blir bedre:-) Pus er heller ikke redd vann, og koster seg gjerne under vannspringen så jeg er redd det ikke vil gi noen virkning med sprayflaske. Anonymous poster hash: 5290c...f16
Minya Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Vi har litt samme problemet her i gården. Gamlepus er ni-ti år, nypus er fire måneder. Minsten har såvidt kommet i puberteten og har begynt å herje voldsomt med gamlekatta og pusher grensene i vilden sky. Det blir nesten skikkelige slosskamper her og vi må gå i mellom dem for å unngå skader. Som regel hjelper det å sprute en stråle vann på minstemann, så roer det seg for en stund. Problemet vårt er at gamlepus vet at minsten fortsatt er liten, og tar ikke igjen "hardt nok", slik at minsten tror at det er lek, men han tar henne virkelig hardt når han leker. Så vi håper det roer seg når han blir kastrert i august. Evt roer seg så snart gamla skjønner at minsten ikke er så innmari farlig å ta igjen på.
theamjii Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Pus er heller ikke redd vann, og koster seg gjerne under vannspringen så jeg er redd det ikke vil gi noen virkning med sprayflaske.Anonymous poster hash: 5290c...f16 pus er vandt med vann hun ogsåå,men en overaskelse med sprayfaska er nok hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå